Advertisement

ads

MENGAKU BUNUH BAPA TIRI SUPAYA POLIS DATANG DAN MEMBERSIHKAN JALAN YANG DILITUPI SALJI TEBAL

MENGAKU BUNUH BAPA TIRI SUPAYA POLIS DATANG DAN MEMBERSIHKAN JALAN YANG DILITUPI SALJI TEBAL | Setelah jalan menuju rumahnya dilitupi salji tebal, seorang lelaki Ukraine membuat keputusan drastik dengan membuat laporan palsu kononnya berlaku satu kejadian pembunuhan kejam, dengan harapan polis akan membersihkan jalan tersebut untuk melaluinya.



Menurut polis, pada hari Sabtu, 13 Februari seorang lelaki  dari kampung Grybova Rudnya, di wilayah Chernihiv di Ukraine, menelefon nombor kecemasan dan mengaku melakukan pembunuhan yang mengerikan. Dia mengatakan bahawa dia dan ayah tirinya bertengkar, dan akhirnya dia menikam lelaki tua itu berulang kali di dada dengan pisau. Mangsa telah rebah, dan tidak bernafas. Penyerang yang mengaku sendiri menambah bahawa dia bersedia menyerahkan diri, jika polis dapat sampai ke rumahnya.

Chernihiv, pada awalnya melihat salji yang tebal dan menyebabkan jalan-jalan ke Grybova Rudnya telah tertutup selama beberapa hari, jadi "pembunuh itu" menasihati anggota polis untuk membawa bom salji jika mereka ingin datang untuk menangkapnya. Sepasukan polis dihantar ke desa tersebut untuk menahan "si pembunuh". Snowplow digunakan untuk membersihkan jalan tersebut dan pihak polis berjaya sampai di sana dengan kereta peronda mereka.


Ketika para petugas sampai ke tempat kejadian yang dilaporkan, mereka menyangka akan melihat tempat kejadian yang mengerikan, tetapi sebaliknya rumah tersebut nampak sangat pelik. Bapa tiri sipemanggil duduk di satu bahagian dalam rumah tanpa latau kecederaan. Setelah disoal siasat, pembunuh yang yang membuat laporan mengaku melaporkan jenayah palsu .

Lelaki itu kemudian nya mengakui sebelum ini ada snowplow yang membersihkan jalan tersebut tetapi dia tidak berpuas hati dengan kualiti dan cara kerja pembersih yang tidak sempurna dimatanya

Dia kini menghadapi denda sebanyak 119 hryvnias ($ 4,30), kerana membuat laporan palsu dan membuang masa penjawat awam. 

Catat Komen

3 Ulasan

sila tinggalkan komen anda...:)