Advertisement

ads

MISTERI MONA EPISOD 5

MISTERI MONA EPISOD 5 | drama bersiri 'Misteri Mona' disiarkan menerusi slot Samarinda TV3. Menampilkan lakonan Janna Nick, Redza Rosli dan Elisha Sandha. Drama genre psiko thriller arahan Amor Rizanini disiarkan bermula 10 Disember 2020, setiap hari Isnin hingga Khamis, bermula 10 Disember 2020 pukul 10 malam di TV3



Sinopis Misteri Mona Episod 5

Bangun pagi itu Anom memberitahu Farah yang disudah mengingati nama wanita yang muncul dihadapan nya.Wanita tersebut bernama Mona. Farah sempat mengambil sedikit ubat Anom untuk diberikan pada Ikmal agar Ikmal dpat memeriksa kandungan ubat tersebut.

Anom melintasi tangga bilik dimana dia bertemu Mona. Dia berjalan naik ke dlam bilik dan ternampak Mona. Dia bertanya mengapa kenapa semalam mona tidak ada di dalam bilik tersebut.



Mona memberitahu Anom yang Nadeem bijak mengaturkan semuanya.

Mona memberitahu Anom yang Nadeem melakukan semua ini kerana dia mahu Anom fikir yang dirinya sudah gila. Mona juga menjelaskan yang dia tahu Anom langsung tidak mengingatinya lansung.  Mona memberitahu Anom yang dia adalah kakak Anom. Mona meinta Anom agar melepaskan nya. Mona berjanji akan menceritakan semuanya bagai mana Nadeem sanggup mengurungnya didalam bilik itu.

Farah masuk ke stor dan mengambil kunci untuk membuka rantai kaki Mona. Sebaik Mona dilepaskan , Mona terus menolak Anom dan berlari keluar. Anom menjerit memanggil Mona. Fraah keluar dari dapur dan memberitahu Anom yang tiada sesiapa didalam rumah melainkan mereka berdua sahaja.


Farah naik ke atas dan memeriksa bilik yang dikatakan Anom. Tapi tiada sesiapa dan apa-apa rantai yang mengikat kaki Mona juga tidak ada. Farah bertanya sudah berapa lama Anom mengenali dr Nadeem? Anom tak mahu menceritakan perkara tersebut pada Farah. Anom hairan jika semua itu adalah halusinasi sahaja mengapa Mona memberitahu yang dia adalah kakak Anom. 

Anom mula teringat sewaktu kecil ketika dia dan kakak nya di kurung dia terdengar ibu nya merayu agar Razlan melepaskan Laila. Tapi Razlan bercadang untuk menjual Anom dan kakaknya juga. Mujurlah Anom dan kakaknya memanggil Makcik Shima dan meminta tolong. Shima dan suaminya merempuh masuk ke rumah. Tapi Razlan terus memukul  Shima. Suami Shima mengambil batu kecil dan menghentak kan di kepala Razlan. Razlan jatuh tersungkur.

Laila merayu agar Razlan melepaskan nya. Razlan yang sangat marah terus menerkam shima. Tapi di halang suaminya. Razlan terus menceriakan Laila dengan talak 3.  Shima dan laila dah buat laporan polis tentang Razlan. Shima meminta Laila dan anak-anak tinggal dirumahnya untuk sementara. Dirumah Shima Laila turut membantu Shima menguruskan rumah.


Semenjak berjumpa majikannya , tuan Jamal siang tadi, Laila kelihatan seperti resah gelisah. Shima meminta Laila menceritakan apa masalah Laila. Rupanya tuan Jamal meminta Laila menjadi isterinya. Shima berasa gembira mendengar berita tersebut.

Dirumah tuan Jamal, Fahmi , anak Tuan Jamal sangat marah apabila mengetahui yang tuan Jamal berniat mengahwini Laila. Tuan Jamal berniat sebegitu supaya laila dapat menjaga anaknya Fahmi.


Selesai menceritakan kisah sewaktu kecil , Anom terus makan ubat dan naik kebilik untuk berehat.

Ikmal tiba-tiba menefon Farah dan memberitahu yang dia ada di depan rumah Dr Nadeem. Ikmal mahu Farah membawakan ubat yang diambil dan sejurus selepas memberikan ubat tersebut pada Ikmal , Farah meminta Ikmal segera pergi kerana takut jika Dr Nadeem nampak mereka disitu.

Farah masuk ke rumah dan melihat Anom sedang tidur. Dia bersiap untuk pulang. Sebaik dia pulang Mona keluar dan Anom bangun dari tidur. Mona memberitahu Anom yang dia adalah kekasih simpanan Dr Nadeem.



Malam itu Anom bertanya pada Dr Nadeem tentang kakaknya , Mona. Mnedengar nama Mona, Dr Nadeem mula bangun untuk memberikan ubat pada Anom. Anom meminta penjelasan Dr Nadeem mengapa dia mengurung kakaknya didalam rumah terebut. Dr Nadeem terkejut kerana tiba-tiba mona muncul.


Bersambung....

  

Pelakon:

Janna Nick -Anom

Redza Rosli -Dr Nadeem

Ruzana -sebagai Mona

Elisha Sandha -Farah

Zarynn Min -Laila

Zizan Nin -Razlan

Ainin Batrisya - Anom

Duerra Mitilda -Mona

Syed Irfan -Fahmi

Alif Hadi - Shawn

Amir Rahim -Dr Uwais

Syafi Tee -Ikmal

Azhar Amir -Tuan Jamal 

Jeff Saly -Jali

Elly Suhail -Shima 

Badsham Harun -Malik.

Tonton Misteri Mona Full Episod 

Misteri Mona Episod 1

Misteri Mona Episod 2



Catat Komen

0 Ulasan