APA ITU DEPRESSION, BIPOLAR DISODER, SOCIAL ANXIETY DISODER, OCD DAN ADD

Masalah kesihatan mental semakin membimbangkan di zaman sekarang ni. Baru-baru ni saya dengar di radio yang mengatakan , sosial media antara punca mengapa semakin ramai yang mengalami masalah kesihatan mental.



Sebab tu la sekarang ni saya dah semakin kurang menghabis kan masa di facebook, instagram atau pun twitter. Saya pun ada terfikir nak tutup semua akaun sosial media saya. Cuma bukan sekarang. Biarlah ianya perlahan-lahan.

Yang saya perasan, bila kurang layan sosial media ni, saya jarang-jarang diserang vertigo.
Saya ada hadapi masalah untuk tidur malam. Bila saya nak tidur je saya akan fikir pasal mati, pasal sakit, dan kalau ada masalah kecil je saya akan terus fikir sampai tak tidur.

Saya risau benda ni melarat sampai jadi Anxiety. Sebab tu saya kena buat sesuatu. Saya kena hidup bahagia , tak mau rasa serabut dengan masalah orang lain, tak mau sedih, dan saya nak fikir pasal diri saya dan keluarga saya je.




Baru-baru ni pakcik saya meninggal, saya jadi lebih tertekan dan siang malam saya rasa nak menangis je. Saya tak boleh buka facebook sebab terbaca post2 saudara mara buat saya nak menangis. Sejak tu saya rasa saya lebih kerap fikir pasal mati dan selalu rasa takut tiap kali nak tidur.

Jadi saya buat keputusan untuk kurangkan buka sosial media. Kalau nak update apa2 pun , saya guna blog saja. Sebab saya ni suka menulis..

Ok lah..asalnya post ni nak cerita pasal APA ITU DEPRESSION, BIPOLAR DISODER, SOCIAL ANXIETY DISODER, OCD DAN ADD . Tapi sibuk cerita pasal diri sendiri pulak.





Post a comment

0 Comments