Thursday, 12 September 2019

REVIEW DAN SINOPSIS KDRAMA HOTEL DEL LUNA - CUKUP LA TONTON SAMPAI EPISOD 14 SAJA.

Hi semua.



Bila orang asyik update pasal Hotel Del Luna kita pun teringin jugak nak tengok.Ramai yang kata  drama ni best dan drama ni sedih. Mula-mula ada terbaca satu tweet yang kata drama Hotel Del Luna ni ada sikit-sikit macam Kdrama Goblin.

Oleh sebab saya ni peminat Drama Goblin memang tak sabar la nak tonton Hotel Del Luna walaupun terlewat sikit tonton berbanding orang lain. Episod terakhir Drama ni dah ditayangkan 2 minggu lepas kalau tak salah saya.

Minggu ni saya  tonton Hotel Del Luna. Dan hari ni saya buat keputusan untuk tak teruskan menonton.Cukup la sampai episod 14 saja. Cerita ni agak membosankan bagi saya. terlalu slow dan banyak babak yang membosankan.





Sinopsis Hotel Del Luna : Jang Man-Wol seorang wanita cantik, tangkas dan tidak pernah berubah wajahnya walaupun dia sudah berusia 1300 tahun. Dia juga adalah CEO Hotel del Luna.

Hotel ini terletak di tengah bandar Seoul dan kelihatan seperti bangunan yang sangat tua. Jang Man-Wo pernah membuat kesalahan besar beratus tahun yang lalu dan akibatnya dia dihukum menguruskan sebuah Hotel yang dikenali sebagai Hotel Del Luna.






Pertemuan nya ditakdirkan dengan seorang lelaki dalam satu insiden menyebabkan dia membuat perjanjian untuk mengambil anak lelaki tersebut setelah dewasa sebagai satu bentuk hukuman. Selepas beberapa tahun Koo Chan-Sung , kembali ke Korea selepas menamatkan pelajaran di luar negeri dan tiba lah masa untuk Jang Man Wol menuntut janjinya.



Koo Chan Sung mulanya curiga dan tidak mempercayai sumpah dan perjanjian antara Jang Man Wol dan ayahnya. Namun selepas bertemu Jang Man wol dia mula berasa takut dan tahu yang dia tidak mampu untuk melarikan diri dari Jang Man Wol.

Bermula la episod dimana dia terpaksa bekerja di Hotel Del Luna walaupun dia sedar dia lebih layak untuk bekerja di hotel yang lebih terkenal dan bertaraf antarabangsa. Menguruskan Hotel Del Luna bukan lah satu tugas yang mudah kerana Hotel tersebut bukan lah untuk manusia tetapi hotel untuk roh-roh yang singgah sebelum di bawa ke alam lain selepas kematian.

Kehadiran Koo Chan Sung mengembalikan semula orang-orang yang pernah hadir dalam hidup Jang Man wol beratus tahun dahulu.



Review Hotel Del Luna : Awal tadi saya dah bagitau yang saya bosan menonton drama Hotel Del Luna. Sebagai seorang yang suka kan drama bergenre fantasy saya dah tonton banyak drama lain yang lebih menarik dari Hotel Del Luna.

Episod2 awal Hotel Del Luna memang menarik namun apa yang saya lihat setiap episod jalan ceritanya sama saja. Hanya disi dengan babak hantu yang mengganggu manusia dan menyelesaikan masalah hantu-hantu tersebut.

Saya lebih seronok tonton gelagat Mi Ra dan Shancez . Setiap episod saya lebih tertunggu-tunggu hantu apa pulak yang akan di uruskan oleh Koo Chan Sung.



Babak paling saya tak suka dan bosan bila mereka berdiri di depan Pokok besar tu. Sembang lama sangat dan bosan bila mereka cuma bercakap pasal pokok yang dah berubah , masa untuk Jang Man Wol yang semakin singkat dan bagaimana kehidupan mereka selepas Jang Man Wol pergi.





Bagi saya babak tu cuma untuk memanjangkan masa tayangan saja. Risau pulak saya nak tulis lebih-lebih sebab takut peminat drama ni marah. Tapi citarasa kita kan tak sama. Ini hanya dari sudut pandangan saya sahaja.

Apa pun korang kena la tonton dan nilaikan sendiri. Jangan pegang pada review saya ni je. Mungkin saya ni tak pandai menilai. Hahaha.




2 comments:

  1. teringin nak tengok bila ramai kawan Rose cakap best. Tapi, tak berani nak tengok sebab ada babak hantu. hihihi, sebab duduk sorang...

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();