Breaking

Friday, 13 April 2018

ANAK; MAKIN BESAR MAKIN PERLU DI PERHATIKAN...

Tu dia...memang tak sempat sungguh hari ni nak buka blog , nak update sosial media.. Tak sempat!tak sempat!!

Esok pulak dah cuti sekolah. Anak-anak memang sentiasa nak ibu bagi perhatian kat diaorang je.Kalau anak-anak masih kecil lain ceritanya pulak..kan??Dah besar cerita lain  dah..hahaha..




Alhamdulillah..Anak-anak masih lagi rasa tak boleh berenggang dengan ibu diaorang ni.Risau juga bila fikirkan ada anak-anak yang semakin menginjak remaja dah tak boleh duduk semeja dengan mak ayah.

Bila mak ayah ajak makan sekali pun dah tak mahu.Biasa dengar kes-kes macam tu..kan?Bila anak dah menginjak umur nya anak-anak nak jalan sama-sama dengan mak ayah pun dah tak mau.

Harap-harap anak-anak kita semua tak macam tu lah..

Saya ni dah ada anak dara sorang.. Baru umur 11 tahun.. Mungkin belum sampai lagi fasa suka memerap dalam bilik sendirian tu..Akan datang tak tahu lah..InsyaAlllah..saya akan cuba la untuk buat dia rasa lebih seronok bila  bersama ibu dan ayah.

Pernah dulu saya bertanya pada sorang rakan yang saya terserempak di jalan, "..anak yang sulung nya mana?"

Dia jawab.." dia rumah..dia dah besar tak mahu lagi ngikut saya ni kemana-mana ... Kalau nak jalan bawak yang kecil ni je la..

Baru-baru ni pergi kenduri rumah kakak ipar di segamat pun , dia tak nak ngikut..4 hari dia sorang di rumah.."

Wah!!padahal anak nya tu baru je umur 16. kalau saya memang saya angkut bawak jalan..tak de sebab nak duduk di rumah sendirian . Tambah-tambah diusia macam tu , orang kata lagi la perlu diperhatikan.

Betul tak??

sekian..





1 comment:

  1. laa ni kalau tinggalkan anak2 biarpun dah bsr mmg agak bahaya... mcm2 boleh berlaku... bkn bersangka buruk tp lbh kpd langkah berhati2

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Adbox