Breaking

Tuesday, 9 January 2018

BILA ANAK-ANAK SUKA MELUKIS ..

Assalamualaikum...


Pensil warna yang bagus untuk anak-anak


Budak-budak memang suka melukis..kan??kedua-dua anak saya akan melukis kalau tak ada apa nak dibuat. Awal nya si adik macam tak berminat melukis . Kalau dulu dia hanya akan lukis kereta yang kena hujan. hari-hari lukis kereta kena hujan.

Tapi bila dah hari-hari tengok si kakak lukis macam-macam benda dia pun mula lukis benda lain selain kereta kena hujan.hahaha..Pengaruh persekitaran .mentang2 la suka naik kereta waktu hujan..hahhaha

Bila anak-anak suka melukis ni benda yang paling kerap kena beli ialah kertas lukisan dan juga pensil warna. Setahun 3-4 kali juga la saya beli pensil warna untuk anak-anak. Memula dulu marah jugak la..Dasar mak2 kan??Nak juga membebel..

"ampa bagi hilang ka?... rupanya habis digunakan..Tak sempat nak hilang pun..hahah

Pensil warna yang bagus untuk anak-anak


Pensil warna yang bagus untuk anak-anak

Pensil warna tu bukan nya digunakan habis semua tapi kadang-kadang ada 5-6 warna yang dah pendek sangat .kalau nak beli warna-warna tertentu je rasa membazir je sebab ada certain jenama yang warnanya tak cantik.






Sebab tu pensil warna diaorang ni banyak tapi ada warna tertentu yang cuma ada sebatang je. Warna paling kerap habis ialah biru, hijau , merah dan kuning... Ha..dah macam warna traffic light pulak.. :p

kebiasaan nya saya akan beli jenama Luna, Staedler dan Stabilo.3 jenama ni je yang setakat ni hasilkan warna yang terang dan mata pensil warna.yang kuat.
Pensil warna yang bagus untuk anak-anak

Untuk kertas lukisan saya lebih memilih yang biasa je.Ada kertas yang tebal tapi sedikit mahal.Tapi untuk kegunaan anak-anak yang suka melukis ni saya gunakan yang harga lebih murah tapi banyak ..Beli yang banyak tak la asyik nak kena beli..

Kebiasaan nya benda2 macam ni saya beli kat D.i.Y saja..tak payah susah2 cari..Dah tahu tempat nak beli tak payah la nak cari tempat yang lebih murah..kan??

Pensil warna yang bagus untuk anak-anak

Saya juga ada sediakan kertas A4 ni kat rumah sebab kadang-kadang  anak lebih suka melukis atas A4 je..A4 lebih jimat ..kan??murah dan banyak..hahahah..Lagipun bukan melukis untuk hantar kat cikgu..Hanya untuk membina skill saja.

Bagi korang yang anak-anak suka melukis harap-harap entry ini dapat memberi manfaat untuk korang..

sekian..

1 comment:

sila tinggalkan komen anda...:)

Adbox