Advertisement

ads

PUNCA SEBENAR RUSUHAN DI PLAZA LOW YAT

Assalamualaikum...



Terkejut bila dengar berita tentang rusuhan di Plaza Low Yat
yang berlaku malam Tadi..
Awalnya dikatakan remaja melayu mencuri sebuah telefon bimbit,
kemudian muncul berbagai2 versi dan cerita dari perbagai pihak..

Berdasarkan cerita2 di facebook dikatakan
remaja melayu tersebut telah membeli sebuah telefon bimbit jena OPPO
dari salah sebuah kedai di plaza terbabit.
Kemudian dia kembali semuala ke kedai tersebut
untuk menuntut telefon bimbit yang asli
kerana telefon bimbit sebelum nya adalah tiruan.

Berang dengan tindakan peniaga yang tidak mehu menggantikan
telefon bimbit nya dia bertindak mengambil telefon bimbit
yang baru dan meninggalkan telefon bimbit tiruan yang dibeli sebelum nya.

Peniaga kemudian membuat laporan polis dan
remaja terbabit di tahan polis atas dakwaan mencuri.



Salah seorang rakan kepada remaka terbabit
kemudian membawa 7 rakan nya dan merusuh di kedai tersebut.
kejadian tersebut menyebab kan beberapa peniaga lain turut
sama menyerang kumpulan remaja tersebut.



Berhubung kajdian tersebut pihak KPDNKK
akan memulakan siasatan terhadap beberapa peniaga yang diakatakan menjual
produk tiruan .

Selepas kejadian yang berlaku malam tadi
semakin ramai yang tampil
membuat pengakuan pernah ditipu apabila terbeli telefon bimbit
tiruan yang di dakwa telefon bimbit asli oleh peniaga di Low Yat.
 Semoga kekecohan yang berlaku ni
segera berakhir..
kita nak malaysia aman dan damai..
nak rya ni..kan?? tak syok gaduh2..


sumber;facebook

<<<..Mahukan pengalaman pengembaraan  lain dari yang lain...ini mungkin sesuai untuk anda

sekian..

Catat Komen

7 Ulasan

  1. memang ada yang tak jujur dalam berniaga.. produk tiruan dikatakan asli,. kalau jual dengan harga tiruan tu takpelah. ni jual dengan harga asli! kita sebagai pengguna pun kena sentiasa peka dalam hal ni. takut tertipu oleh peniaga sedemikian.

    BalasPadam
  2. kesian yang jadi mangsa tu...remaja kini protes mrk dgn tindakan. xboleh nk salahkn mrk juga. hbs duit beli fon mahal tapi tiruan pula.

    BalasPadam
  3. hmmmm harap kes disiasat dengan adil

    BalasPadam
  4. Salam, sbb tu kena belasah...tp bila dibelasah, semua marah dan malu..mmg kita patut malu sbb sebab anak2 melayu tak bersabar, tp ye lah, masing2 tahap kesabaran berbeza..yg jual pun, padanlah kaye.

    BalasPadam
  5. one thing yg aida nampak, budak2 melayu tu berani.
    aida salute.
    kalau tak, takkan tembelang low yatt terbongkar.
    may be cara diorang salah, darah muda la katakan.
    tapi, sape tak marah kalau kena tibu.
    mesti ratus-ratus duit da spend.
    pastu kena tipu.
    pastu masuk lokap...

    BalasPadam
  6. banyak versi citer ni sy baca.. ntah yg mana satu citer yg betul...

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)