Advertisement

ads

BUKAN SEMUA MAKANAN YANG DIJUAL TU TAK BERKHASIAT

Assalamualaikum...



yeayyy..hari ni Pulau Pinang cuti...
Boleh le ajak suami pi beli barang2 nak buat kuih raya nih..
erm.tak tahu lagi nak buat kuih apa..
saya nak senarai kan dulu apa
kuih yang nak dibuat lepas tu baru tahu apa barang nak dibeli..

Saya nak buat biskut yang boleh anak saya makan..
yang pasti kurang manis dan ada kekacang..
yang coklat2 ni tak mau la..
Sebab anak2 saya kalau jumpa coklat memang tak dapat nak kawal.

sebab tu nak buat sendiri je..
Lebih sehat sebab bahan2 tu kita yang kawal..

lagipun kita sendiri tau anak2 kita
suka biskut yang macam mana..
tak de la jadi macam tahun lepas..beli 2,3 balang tengok2 anak tak suka biskut tu..
rupa je cantik tapi rasa tak sedap..

Bukan setakat sedap tak sedap je yang kita kena ambil kesah..
tapi bab khasiat nya juga perlu
dititik berat kan.



Bukan semua makanan yang dijual kat luar tu
tak berkhasiat..
ada yang berkhasiat dan
memang patut kita cuba..
contohnya macam yang dalam senari di sini..
(klik)ramai yang tak tahu tentang ni..Rugi nya....

sekian...

Catat Komen

14 Ulasan

  1. Byk je yg berkhasiat, kita la kena bijak memilih.

    BalasPadam
  2. kena tahu memilih kan sis?

    BalasPadam
  3. kena buat sendiri br laa sedap wpn org ckp x sedap ;-)

    BalasPadam
  4. betul tu...buat sendiri lagi best

    BalasPadam
  5. buat sendiri kita boleh kawal apa yang kita nak makan... malah lebih jimat.. hehehe..

    BalasPadam
  6. Setuju.. Bkn smua tak sihat. Tapi nak jimat dan menepati citarasa baik buat sendiri kalau reti

    BalasPadam
  7. untung anak2.. mak pandai buat cookies...

    BalasPadam
  8. senang buat sendiri je kan..ikut citarasa sendiri :)

    BalasPadam
  9. wahh akak nak buat biskut raya. jangan lupa pos kan untuk nani sikit. hahaha

    BalasPadam
  10. betul tu..cuma kita kna bijak tgk kndungan bhan tu..

    dh lama x buat sdri kuih raya..

    BalasPadam
  11. Nama makanan "Salmon Khan'! Tengok nama pun dah teruja nak beli. Hehehe...

    Saya memang tak pernah buat kuih raya, main tunjuk aje. Dah lama saya pencen buat kuih raya. Sejak bujang lagi. Maklumlah memang kaki pemalas pun nak ke dapur ~_^ Saya kalau beli kuih ikut tekak saya sebab saya yang kena habiskan kalau tak habis. Anak-anak saya kurang sikit bab kuih raya ni, dipandang sepi setiap tahun!

    BalasPadam
  12. aida x dpt la nak buat biskut sendiri, diana.
    skang masa amat mencemburui aida.
    ada masa skit, aida lepak golek2 dgn anak2...
    concentrate utk diorang :)

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)