Advertisement

ads

CARA BUAT CECAIR PENCUCI UNTUK CERMIN MATA

Assalamualaikum..


Saya bukan seorang pemakai cermin mata.
tapi mak saya dia memang bercermin mata..
jadi saya nak kongsikan dengan kawan-kawan cara buat
cecair pencuci cermin mata..
tak de la pudar je cermin kita tu..kan?

masuk kan cecair antiseptik bersama air dalam nisbah 3:1.
lepas tu titiskan sedikit sabun mencuci,atau pun syampoo.
kalau nak guna cecair mandian tu pun boleh..
kacau pelan2..
lepas tu masuk kan dalam botol yang boleh sembur2 tu..

bila nak guna semburkan je la kat cermin mata kita..
lepas tu lap sampai kering...

dah siap..
selamat mencuba.

sekian..

Catat Komen

10 Ulasan

  1. baru tau pasal ni..nanti boleh la buat kan

    BalasPadam
  2. biasanya fiza rendam je..hihi..

    BalasPadam
  3. wah bagus ni, terima kasih di atas perkongsian d...

    BalasPadam
  4. antiseptik tu ape ...dettol tu ke ..ade antiseptik khas utk glasses?? hehehe almaklumla tak penah pakai spec

    BalasPadam
  5. Lgi super jimat kn..elok Sgt ni

    BalasPadam
  6. kalau saya pakai air paip dengan tisu je , xpon kain . huhuu

    BalasPadam
  7. Oh, mudahnya! Saya dah buat macam-macam cara tapi selalu jerk cermin mata jadi macam blur gitu pandangan.

    Selalunya saya beli spray cermin mata tu, itu pun tak tahan lama. Masa buat cermin mata, macam-macam 'anti' dia beritahu kita dan dengan setiap 'anti' tu harga cermin mata pun meningkat kosnya. Bila dah dapat tak tahu pun apa fungsi segala 'anti' tersebut.

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)