Breaking

Monday, 16 March 2015

IBU INI TERGAMAK MENGHUKUM ANAK NYA DENGAN MENGEMIS TANPA PAKAIAN

Assalamualaikum...


 kesian nya nasib kanak-kanak ini..
Dia bukan sahaja di paksa mengemis malah
pakaian nya juga turut dilucutkan.
paling menyedihkan ianya bukan dilakukan oleh orang lain
tapi tindakan tersebut dilakukan ioleh ibu nya sendiri sebagai
tanda hukuman atas kesalahan yang telah kanak-kanak tersebut lakukan..

Gambar kanak-kanak dalam keadaan bogel dan melutut
mendapat kecaman dari orang ramai .
Dikatakan ibu kanak-kanak tersebut
menghukum kanak-kanak itu dengan menyuruh nya melutut di tepi jalan
dalam keadaan tanpa pakaian dan dia juga di paksa mengemis.


Ibu kanak-kanak itu turut memukul
kanak-kanak malang tersebut dengan kabel
yang diambil di tepi jalan.

Orang ramai yang merasa kasihan melihat kejadian tersebut
memujuk dan memakaikan kembali pakaian nya..
Si ibu bertindak menghukum anak nya kerana kanak-kanak itu dikatakan
bergaduh dan mencederakan salah seorang rakan sekelas.

Kot ye pun bagi la hukuman yang padan dengan salah budak tu..
Ada ke patut hukuman mengemis sambil telanjang untuk kesalahan bergaduh dengan rakan sekelas..
Tak nampak macam mana hukuman tu boleh
menyedarkan anak macam ni..
memalukan dia je....silap2 dia memberontak lagi ada la..kan??

sekian...






15 comments:

  1. tak tergamak buat anak macam ni...

    ReplyDelete
  2. jangan sampai anak berdendam dan memberontak..kesian..macam kat negara cina jer..

    ReplyDelete
  3. ish.. tak boleh la baca cerita macam ni.. mata ni sensitif bergenang je... napa la wat anak tu macam tu....

    ReplyDelete
  4. Menghukum dengan cara memalukan seseorang bukan saja berlaku di luar negara tapi juga di Malaysia. Bila cikgu menghukum murid tak buat kerja rumah dengan cara meminta mereka berdiri atas kerusi, ia bertujuan untuk memalukan murid itu. Begitu juga bila Jabatan Agama memasukkan orang tak puasa ke dalam kereta jenazah dan membawa kereta itu mengelilingi pekan ia juga bertujuan untuk memalukan orang yg tak berpuasa...

    ReplyDelete
  5. hye kak,,,,alamak,,akak perasan saya padam komen,,,huhuhu,,, ok tak buat dah hihihi,,

    btw,,
    wah ni kes rare gak ni,,,tai tu lah salah anak dia pun agak berat,,klau dibiarkan,,boleh jadi gangster,,,,tpi tulah,,,truk sgt hukumannya

    ReplyDelete
  6. Aduhai.. Mak dia ni dah kenapa?

    ReplyDelete
  7. Trgmk toi buat anak.smpai gtu.
    hukum pun biar berpada
    .

    ReplyDelete
  8. Kadang-kadang ikut marah, syaiton lah jadi geng kita kan. Melampau juga cara begini, mesti trauma budak tu seumur hidup. Harap kita tak gitu ye. Sebab tu saya kalau hangen, saya stop ajar atau pegi buat keje lain/makan aje senang haha

    ReplyDelete
  9. SubhanaAllah....julia tak tau nk ckp apa2 diana...tgk kisah ini...bg pengajaran kt julia...sekalipun anak buat salah besar kita sebagai ibu bapa la kena dekatkan hatinya...korek rahsia hatinya...kerana mereka adalah kita....Allah menangis julia tgk gambar tu

    ReplyDelete
  10. nak hukum pon, jalan la kat khalayak ramai kan? whatthefish la mereka nih...

    ReplyDelete
  11. ni mak spesis tak habis sekolah. pendek akal. x dpt byg kn kalau ank dia da bsr nnt jd krg ajar / anak derhaka

    ReplyDelete
  12. Kat China lagi ke ni?

    Eh, tak fahamlah ibu yang berfikiran terlebih sempit macam ni. Disebabkan bergaduh dengan rakan sekelas disuruhnya anak berbogel sambil mengemis. Takda perasaan keibuan langsung. Kita ni kalau tengok anak berbogel sambil menangis pun dah pilu hati nak marah lebih-lebih. Tengok gambar pun dah syahdu. Kalau mak dah macam ni, memang anak pun tak tahulah macamana nasibnya di kemudian hari!

    ReplyDelete
  13. negara sana kalau menghukum anak memang teruklah
    saya nampak or baca baca kali dah benda gini
    mungkin komuniti mereka, menghukum melampau camni adalah satu kebiasaan
    cer suruh mat salleh, masuk jail parents dia

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Adbox