Advertisement

ads

HARAM MAKAN BISKUT OREO

Assalamualaikum...

zafarah.blogspot.com


Makin ramai yang jual ais krim pasu lepas tu tabur oreo ..
Ramai yang beli sebab sedap..ye la..
Oreo tabur atas aiskrim..mau tak sedap..
yang boleh buat kencing manis memang la sedap..

Bukan takat aiskrim je tabur Oreo..
Kek pun ada yang tabur Oreo..
memang serba boleh betul Oreo ni..
Bila dah ramai yang suka,mula la ada yang nak tunjuk hero..
nak jadi penyelamat dunia..
Harammmm makan Oreo...katanya...



Rajin sungguh la dok belek2 biskut Oreo tu..
Dah bertahun biskut Oreo ni ada kat pasaran baru tahun 2015 ni kau nampak
lambang itu ini kat biskut tu..
Kau baru kena pecat ke apa??
tak de kerja sangt dah??


sekian...

Catat Komen

31 Ulasan

  1. Balik ni nak cek la biskut oreo dlm peti ais tu.....' tq ye

    BalasPadam
  2. hahaha malas nak layan attention seeker camni... suruh dia pi makan biskut merri sudah. jgn nanti biskut merri jadi popular jadi haram pulak sebab nama dia merri macam merry chrismas hahaha

    BalasPadam
  3. ingat sebab ingredient dia
    macam2 hai depa ni naa

    BalasPadam
  4. Alahaiii. Dah satu keje pula kang satu Malaysia nak cek biskut oreo.

    BalasPadam
  5. lahai..ingatkan bahan ada campuran sesuatu ke apa. Dia ni mesti kes minat sangat tengok corak biskut, setiap kali sebelum masuk mulut, dia belek dulu biskut tu agaknya...hehehe

    BalasPadam
  6. ada gak dpt mesej ni kt wassap...tp maleh nk argue...bila ramai sgt amek alih tugas jakim..gini lah jadinya...huhu~

    BalasPadam
  7. Macam² lah. Kalau tak yakin tak payah makan.

    BalasPadam
  8. hahaha...
    masing2 nak tunjuk pandai...ekekek...

    BalasPadam
  9. ai..ni saja cari perhatian ke tengah boring?macam-macam la.

    BalasPadam
  10. Pulak dah...hehehehehe..

    BalasPadam
  11. Meyampah sangat aku kalo jenis org yg suka nak cari benda2 macam ni kononnya dia genius sebab berjaya merungkai teka teki dan misteri sesuatu produk femes.

    BalasPadam
  12. Inilah untungnya ada fesbuk, twitter, instagram dan seangkatan dengannya. Boleh tetiba jerk korang jadi famous sebab kebodohan yang terserlah. Okeylah nanti nak belek biskut Oreo satu-satu kat rumah (baru jerk beli) sebelum bagi anak makan. Takut pulak nanti anak terpedaya dengan dakyah halus begini. Keh3x.

    BalasPadam
  13. Salam, ah benci dgn org2 camni...malas nak layan...

    BalasPadam
  14. Betul. yang dekat atas ni ramai komen lingkungan golongan A.

    A. Satu Golongan tak kesah makan biskut bentuk babi atau salib (bentuk sahaja ingatkan ingredient ). sebab kandungan dia biskut dan Halal. Bentuk tahi pun dia makan.

    B. Satu Golongan ambil kesah rupa makanan takut makan bentuk babi dan salib seolah redha keatas jiwa. Ia merosakkan jiwa dan akhlak yang bakal terbentuk dari pemakanan.

    Fikirkan..

    BalasPadam
  15. CAKAP JANGAN SEBARANGAN.

    JOM LIHAT FATWA

    Tarikh Keputusan: 19 Apr, 2012
    Keputusan:
    Mesyuarat Jawatankuasa Perundingan Hukum Syarak Wilayah Persekutuan Kali Ke - 81 yang bersidang pada 19 April 2012, telah membincangkan mengenai Hukum Orang Islam Menggunakan Barangan Yang Mempunyai Lambang-Lambang Agama Lain, Contohnya Salib Dan Seumpamanya, Mesyuarat telah memutuskan bahawa orang Islam adalah DILARANG menggunakan barangan yang mempunyai lambang agama lain seperti salib dan seumpamanya sekiranya lambang-lambang tersebut dinyatakan secara zahir dan jelas.


    Sumber
    http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/hukum-orang-islam-menggunakan-barangan-yang-mempunyai-lambang-lambang-agama-lain-contoh

    BalasPadam
  16. X payah la marah dia.. ada logiknya ape dia ckp.. tuhan bg akal utk berfikir kn? Founder oreo ni pun org yahudi.. yahudi ni siapa? Tu yg skrg duk bunuh saudara kita kt timur tgh sana.. buka mata besar2 ya

    BalasPadam
  17. X payah la marah dia.. ada logiknya ape dia ckp.. tuhan bg akal utk berfikir kn? Founder oreo ni pun org yahudi.. yahudi ni siapa? Tu yg skrg duk bunuh saudara kita kt timur tgh sana.. buka mata besar2 ya

    BalasPadam
  18. Jgn melatah cepat..da keluar dalam discovery bahawa oreo mmg dorang letak salib templar knight sbg simbol mengingati kekuatan templar...semua akak2 kita Islam kan?pandai2 la..

    BalasPadam
  19. Jgn melatah cepat..da keluar dalam discovery bahawa oreo mmg dorang letak salib templar knight sbg simbol mengingati kekuatan templar...semua akak2 kita Islam kan?pandai2 la..

    BalasPadam
  20. Sebaik tahu daripada x tahu langsung huhuhu

    BalasPadam
  21. Sebaik tahu daripada x tahu langsung huhuhu

    BalasPadam
  22. ya Allah! memang betul la.. lambang salib dari perang salib.. Try search youtube. Jom boikot oreo!

    BalasPadam
  23. perkara remeh beginilah orang islam mudah tidak ambil paduli padahal perkara yg bersankutan degan akidah lah yg wajib kita awasi.kita harus tau bahwa oreo ini keluaran syarikat yahudi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Btul... Mcm KFC x Mcdonald dsb...
      Boikot bila masa2 tertentu je... Sok2 penuh balik.... Nak kata mcd n kfc halal.... Anda tau dari mana datangnya bahan2 daging beger roti sos.. Semua pada luar.... Bukan di msia...

      Padam
  24. Patern baru je. Lama punya tkde. Bila baru je patern terus jadi isu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah tu g la pakai rantai salib baju salib segala2nya salib.... Pattern je.... Bukan apa2 pon

      Padam
  25. Jgn memain bab akidah..tp terpulang la pd anda semua..benda sdeap mmng ssh nk tnggl..

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)