Advertisement

ads

INI LAH 30 PERKARA YANG SELALU BERMAIN DIFIKIRAN KITA SEBELUM TIDUR

Assalamualaikum...

Dayang Deno


Tadi pi blog deno nampak entry nak tidur dia tu..Biasa la..kan,bila nak tidur tu mula la nak pikir macam2 ..ingat kat kekasih la..nak balas dendam kat jiran la..macam2..jadi jom tengok 30 perkara yang kita akan fikir sebelum tidur..

1-"Eh..aku dah kunci pintu ke belum tadi..nak pi check la.."

2-"sekarang dah jam 1.09 minit.kena bangun jam 6.maknanya tidur 5 jam je la..."

3."Bunyi apa kat luar tu?"

4."tak de apa2 la..kucing je kot..."

5."kalau la tetiba hantu melintas depan ni?"

6."ergh..seram sejuk je rasa nih..."

7."baik aku selimut tutup mata.."

8."Awat rasa seram lain macam dah ni?"

9."mesti esok ngantuk giler kat opis."

10."kalau hantu melintas depan ni ,aku buat tak nampak je la.."

11."handphone kena letak dekat2 sikit."

12."pagi2 esok nak check blog la.."

13."sementara nak lelap buka la facebbok kejap"

14."ada notification..eh,dia like gambar aku ni..like balik la gambar dia."

15."tadi dah set alarm ke belum ye..?"

16."la..lupa lak nak balas email.balas sekarang la.."

17."eh..apa benda yang cuit2 kaki ni.."

18."ermm..plastik kena kipas angin rupanya."

19. "Balik kerja esok nak kemas bilk la.."

20."Diaorang semua dah tidur ke belum?"

21."aih..kena pejam mata nih..."

22." baru jam 2.00..cerita apa kat tv waktu ni ye?"

23."Entah2 ada orang tengok tv kat luar."

24."erm..selimut ni patut kena beli baru dah ni.."

25."adoi..macam salah posisi tidur je ni.nak lelap tak boleh"

26."dah jam 2 lebih pun tak tidur lagi ni..nak buat apa lagi ni"

27."lapar nya perut?"

28."pagi esok nak makan apa ye?"

29."beli je la,nak masak macam tak sempat je.tidur pun lewat"

30.tak leh jadi ni..kena pejam mata rapat2.kosongkan fikiran dan tidur."

sekian..

Catat Komen

21 Ulasan

  1. makan ayam beli tadi pon best gak ni . g dapur jap la

    BalasPadam
  2. Haha...selalunya takleh tdo sbb anak2 yg kejutkan...sorang dtg mintak..mama...nak nini...sorang lagi dtg plak...mama..nak nii...last2 pening xleh tido..hahaha..

    BalasPadam
  3. Hahahha.. Saya pon cmatue gk kalau susah nk tdo

    BalasPadam
  4. mlm td tdo x lena. mungkin penangan teh tarik. sampaijam 2.30 pagi mata terkebil2 x blh tdo. jam 3.00 pagi kucing meraung2 minta dibukakan pintu. baru je nak terlelap.

    BalasPadam
  5. Untuk pasangan yg dah berkahwin, 3 soalan ini seperti membawa maksud tersendiri:

    17."eh..apa benda yang cuit2 kaki ni.." (pasangan sebelah yg cuit!)
    20."Dia orang semua dah tidur ke belum?" (takut diganggu..)
    26."dah jam 2 lebih pun tak tidur lagi ni..nak buat apa lagi ni" (tentu ada benda boleh buat..)

    BalasPadam
  6. Hhaa mcm2 plak yg d fikirin kan sblm tido kan hihiji

    BalasPadam
  7. Yang nombor dua tu mmg tiap2 malam rasa duk pikir.. haha..

    BalasPadam
  8. kadang dah masuk bilik tido katakanlah pukul 12am, pukul 2am baru terlelap... niat nak tido pukul 12am, tapi kalut mikior benda lain... hahaha

    BalasPadam
  9. Slalu fikirkan perkara yg no1,2,12 dan no30...hehe...tapi paling selalu tu yang no1...hehe...

    BalasPadam
  10. Hihi... kakak tak adalah macam tu Dee. Kalau kakak dah letak kepala atas bantal, tarik selimut terus ajelah tak fikir lain. Baca-baca apa yg patut terus zzz.....

    BalasPadam
  11. sis selalu check pintu depan belakang dah kunci ke belum . delete email yg berderet masuk sambil berbaring ... kekadang teringat x bf ... awwww

    BalasPadam
  12. hah nak balas dendam kat jiran?? ehee
    sekarang ni sebelum tidur, akak mesti berdoa banyak2 nak jumpa arwah ibu dalam mimpi..kalau dpat jumpa kat sana kelak, alangkah besar rahmat-Nya.

    BalasPadam
  13. Hahaha...memang betul pon. Macam2 yg difikirkan sebelum tido.

    BalasPadam
  14. Okje pulak antaranya....esok nak buat entri apa pulak yek..hihi

    BalasPadam
  15. saya fikir loan kete saya lulus ke idak :P

    BalasPadam
  16. Betul, Diana. Masa nak tidur tulah macam-macam yang nak difikirkan. Mana nak kosongkan fikiran. Memanglah tak boleh nak lelap. Sebab itu saya suka tengok TV sampai tertidur tak pun baca majalah atau buku cerita sampai kena hempap buku. Tak sempat nak fikir macam tu ^_^

    BalasPadam
  17. Bila banyak fikir memang susah nak tidur kan

    BalasPadam
  18. Banyaklah. Tang bila pulak nak tido. Hahah.

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)