Advertisement

ads

GAJAH KECIL INI MENANGIS 5 JAM KERANA DI DERA IBU NYA SENDIRI

Assalamualaikum...

Sedih bila baca kisah gajah kecil ni.
Gajah yang diberi nama Zhuang -huang ini dilahirkan poada bulan Ogos lalu.
tapi entah dimana silap nya
si ibu seperti tidak dapat menerima anak nya ini.



Zhuang-Zhuang kerap di pijak dan di tendang oleh ibu nya sendiri.
Awalnya doktor meraakan ianya hanya satu kemalangan
dan penjaga Zhuang-Zhuang mengasingkan nya dengan ibu nya.

Namun apa bila tiba waktu untuk diletak kan bersama ibunya
sekali lagi Zhuang-Zhuang menerima nasib yang sama seperti dulu,
Dia di pijak dan di tendang hingga tak bermaya.


Akhirnya Zhuang-Zhuang dipisahkan dan dibawa ke
kandang lain supaya diasingkan dari ibunya.
Namun mengejutkan apa bila gajah kecil ini
menangis selama 5 jam mungkin kerasa sakit di pijak dan ditendang
atau hatinya yang terluka kerana ibunya tidak menerima diri nya...


*ibu gajah ni meroyan kot.,..kan??kesian dia..
sekian..

Catat Komen

26 Ulasan

  1. poor this lil baby. it's okay as long still survive :)

    BalasPadam
  2. uhuk..kesian baby.. ibunya sakit mungkin?...

    BalasPadam
  3. kesiannya... kenapakah wahai ibu gajah? T____T

    BalasPadam
  4. aduh... siannya :( dah la comeyy... sampai hati si ibu....

    BalasPadam
  5. parihh dah tag akak , huhuu . http://blogparihh.blogspot.com/2014/10/first-giveaway-by-zaki-namaku.html

    BalasPadam
  6. keciannya... slalunya dengar manusia ja didera..

    BalasPadam
  7. kesiannye la . nak kena ibu gajah ni

    BalasPadam
  8. alahai kesiannya... sedih betul hati dia ye walaupun badannya besar.. tarik telinga maknya!

    BalasPadam
  9. Kesiannya, pandai pulak mak gajah nie memilih.

    BalasPadam
  10. kesian dia..saya bayangkan kalo saya ditempatnyer..aduhai..sedih sangat..kalo dah menangis sampai 5 jam mesti dia penat

    BalasPadam
  11. kesiannya dia..sedih tengok dia nangis

    BalasPadam
  12. Jom Mamaniza...kita pakat-pakat pi tarik telinga mak gajah tu..Pandai pulak tak nak ngaku anak..

    BalasPadam
  13. something wrong kot ibu gajah ni..biasa haiwan sayang anak dia.kalau manusia mungkin la jugak

    BalasPadam
  14. rare case ni, selalu dengar binatang sayang anak kan
    kesian dia, touching baca dia menangis tak berenti tu
    mata pun sampai merah

    BalasPadam
  15. Kesiannya kat anak gajah ni. Ibu gajah pun pandai meroyan ke? Kenapa agaknya dia tak terima anaknya? Anak out of wedlock ke? Hiks!

    BalasPadam
  16. siannya.. mst mak gajah tu ade masalah peribadi.. huhu...

    BalasPadam
  17. Waa...kesiannya. Meh jadi anak angkat mama meh....siannya dia. Entah2 mak dia tak suka bapak dia kot.... Ala2 kena kawen paksa gitu....

    BalasPadam
  18. kesiannyee.. sampai hati mak gajah tu.. :( mungkin dye xsuke bapak gajah tu kot..

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)