Advertisement

ads

5 MIMPI YANG BERMAKNA ANDA AKAN MENDAPAT DUIT

Assalamualaikum...



Ssiapa la yang tak suka duit.
kerana duit ramai yag jadi gila.
kadang2 dok sorang2 pun bercakap dalam hati..
"tak dak ka sapa2 nak mai bagi duit kat aku ni..?"
Apa bertuah sangat ke awak tu sampai orang datang tak semena2
hanya sebab nak bagi duit??hahaah..

Mimpi yang paling best sekali adalah mimpi duit.
tapi mengikut sesetengah orang2 tua ada petanda yang hadir dalam mimpi
menandakan kita akan mendapat duit.
nak tahu mimpi apa?:-

1-Mimpi durian jatuh
Mungkin sebab tu la ada pribahasa "Durian Runtuh".jika
bermimpi durian jatuh itu bermakna awak akan dpat duit.



2-Mimpi menangis dengan kuat
kebanyakan dari kita mesti tak suka mimpi macam ni..kan?
kadang2 sampai terbawa2 hingga sedar.Mungkin mimpi ni memberi gambaran kesedihan yang
awak alami akan berakhir dengan kegembiraan.


3-Mimpi dukung kanak-kanak lelaki
Mungkin seperti orang dulu2 suka menganggap mendapat anak lelaki bagaikan satu tuah.
maka kerana itu orang2 tua merasakan mimpi mendukung kanak-kanak lelaki
bermakna anda akan mendapat rezeki terpijak.



4-mimpi jumpa hantu
Ini satu lagi mimpi yang paling tidak digemari semua orang.
Tak tahu la apa kaitan nya hantu dengan duit
mungkin ianya berkaitan dengan orang yang berani sahaja yang
akan mendapat kejayaan..


5-Mimpi bersalin
Melahirkan anak bermakna rezeki.
mungkin kerana itu lah ada orang tua yang menganggap mimpi melahirkan
anak bermakna akan mendapat duit dan segala
hajat nya akan tercapai.

Apa pun mimpi kita ,tak boleh la kita hanya berharap dan percaya pada mimpi.
berdoa lah pada Allah dan berushalah untuk mencapai impian .Ini hanya mitos
dan cuma cakap2 orang-orang tua dahulu.

sekian..





Catat Komen

34 Ulasan

  1. amin , harap2 la mimpi salah satu malam ni . .

    BalasPadam
  2. nory kalau nak dapat duit/rezeki mesti sebelum tu akan mimpi bagi kucing makan, takpon kucing comel datang masuk kat rumah...selang beberapa hari mesti ada rezeki yang masuk...alhamdulillah..

    BalasPadam
  3. yg cik nor thu mimpi berkaitan air jer,,..thu rezeki datang,..:)

    BalasPadam
  4. Penah mimpi nanges teresak2 tu, dan yg lain2 tu tak perasan plak..hehee

    BalasPadam
  5. Betul ke? Mcm tipu jer..haha..

    BalasPadam
  6. Xpernah lagi dpt mimpi camtu tu, lmbt la cikna nk kaya cmni,huhuu....;-)

    BalasPadam
  7. Smlm baru mimpi menangis. Hehehehe! Duit-duit, dimana kau duit!

    BalasPadam
  8. Salam, hahahaha okay aku rasa yg ke-4 tu paling kelakar, sbb kau ulaskan mcm movie..yg berani je dpt kejayaan ye kakkk..hihi funny..tp tulah, aku xpernah dpt lak mimpi2 camni..owh ye mimpi hantu pernah, tp xberani..tu yg xdpt duit tu gaknye~ (-_-')

    BalasPadam
  9. jarang dapat ingat mimpi sendiri..kalau gitu camner..hoho..

    BalasPadam
  10. mimpi sebagai peringatan tu...nape pulak takde dalam senarai..mimpi dihujani duit ek..rasa taknak bangun..

    BalasPadam
  11. Mimpi kunci kepada keadaan rohani dan jiwa manusia.

    BalasPadam
  12. Selalu mimpi nak beranak..mimpi hantu mimpi menangis..hehehe..semoga saya pun murah rezki..amin..

    BalasPadam
  13. akak kasi details kat mimin kat mana ? mimin tak dapat .

    BalasPadam
  14. Mimpi hantu tu tak nak. Huhu.

    BalasPadam
  15. mimpi hujan pun org kata nak dpt rezeki..waallahualam!

    BalasPadam
  16. Kalau pakar psikologi pula kata sebaliknya: hanya mereka yg selalu berfikir tentang duit saja akan bermimpi sesuatu yg ada hubungan dengan duit.
    Hujung tahun ini ramai yg dapat bonus. Berapa ramai yang bermimpi hantu atau buah durian sebelum dapat bonus? Asal jangan mimpi durian timpa kepala sudahlah....

    BalasPadam
  17. Kalau pakar psikologi pula kata sebaliknya: hanya mereka yg selalu berfikir tentang duit saja akan bermimpi sesuatu yg ada hubungan dengan duit.
    Hujung tahun ini ramai yg dapat bonus. Berapa ramai yang bermimpi hantu atau buah durian sebelum dapat bonus? Asal jangan mimpi durian timpa kepala sudahlah....

    BalasPadam
  18. jgn mimpi gigi patah atau dapat duit syilling .itu tandanya ada kematian org yg tersayang

    BalasPadam
  19. As-salam diana..

    semoga mimpi2 indah kita akan menjadi kenyataan hendaknya.. insyaALLAH.. take care diana.. have a nice day! :)

    BalasPadam
  20. Mimpi mainan tidur tp klu betul2 menjadi kenyataan kan best ... hehe

    BalasPadam
  21. Apa apa sahaja kecuali mimpi hantu... huhuhu

    BalasPadam
  22. Best pula cerita mimpi pasal hantu ni hehhehe...diana betul cakap diana, jgn bergantung harap pada mimpi...tp apa2 kita kena usaha kan...

    BalasPadam
  23. Dah lama tak mimpi...tidur pon tak cukup..tak sempat mimpi dah terjaga..

    BalasPadam
  24. takut la kalau mimpi hantu.. bila terjaga ssh nak tidur balik.. rupenye mimpi cm tu nak dpt duit yer...kalau jd kenyataan mmg best la.. tp mimpi mainan tidur jer..

    BalasPadam
  25. Kakak ada terbaca satu buku kata mimpi melahirkan anak akan dpt beban.

    Entahlah Dee kita pun bukan pakar mimpi kan:)

    BalasPadam
  26. ade orang tua cakap kalau mimpi air murah rezeki.. tapi mimpi kan mainan tidur.. hehe..

    BalasPadam
  27. Kalau mimpi hantu, bangun2 mesti penat

    BalasPadam
  28. Satu lagi kalau mimpi air ....air pun dikaitkan dengan rezeki

    BalasPadam
  29. kalau saya, mimpi dapat ikan besar atau udang.

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)