Advertisement

ads

SIANG MENGEMIS DAN MENANGIS,MAKAN MALAM DI HOTEL LIMA BINTANG

Assalamualaikum...

Kelakar pun ada..sedih pun ada bila baca satu cerita pasal pengemis di China ni.kalau di waktu siangnya dia mengemis bersama 2 lagi ahli keluarganya.sambil menangis-nangis dan merayu2 simpati sesiapa yang melintasi mereka.



Nampak sedih sekali nasib 3 sekeluarga ini.Si ayah terbaring kaku mengaharapka ihsan orang ramai malah pakaian mereka compang camping.



Namun siapa sangka Sarapan pagi 3 beranak ini di restoran makanan segera.Dengan beralaskan burger dan waktu tengahari mereka menjamu selera dengan daging dan minum bir.Kemudian pencuci  mulut mereka dengan tembikai serta ais krim.


Ketika malam menjelma mereka menjamu selera di restoran mewah di sebuah hotel 5 bintang.Malah mereka dilihat singgah di sebuah kedai barangan mewah.

Zaman sekarang macam2 cara untuk buat duit.Bukan saja di China,malah di Malaysia pun perkara2 begini tak mustahil ada erlaku.Agaknya mungkin ini lah sebab nya kenapa kita rasa sayang nak hulurkan duit pada pengemis tepi jalan.

sekian..

Catat Komen

17 Ulasan

  1. Nak senang dpt duit pastu xyah keje, mcm tu la. Lebih mewah dr org yg keje siang mlm

    BalasPadam
  2. Lepas baca memang langsung hilang rasa simpati. Lenkali kalau nak bersedekah kena cari anak yatim piatu, ibu tunggal dan betul-betul fakir miskin macam dalam Bersamamu TV3 tu ajelah.

    BalasPadam
  3. Mmg btul..yg plg best klu kita g psr mlm kt lain2 tmpt..tp yg pengemis tu muka yg sama jek..jauh pun dorg dtg..hmmmm

    BalasPadam
  4. Curlass ko pengemis kat sana ☺☺

    BalasPadam
  5. tu dia..
    silap2 boleh kena pukul ini macam.

    BalasPadam
  6. kat malaysia pon ada berlaku kan..

    BalasPadam
  7. Kita pun nak makan kat hotel mewah 5 bintang pun fikir 100x kan DR hehe.... Mewah juga jadi pengemis ni rupanya hehe

    BalasPadam
  8. eloklah kita bersedekah pada adik beradik kita yang kurang mampu..itu dah sah2 kita tahu dia kurang mampu..

    tapi pendapat kita la kan..bagi jer..hal dia nak menipu tu hal dia dgn Allah..kita dah jalankan tanggungjawab kita..

    BalasPadam
  9. ada orang kaya belanja mereka kot.... hahaha yo yo jer.

    BalasPadam
  10. Di China, mmg tiada yg mustahil. Dorg kt sana sanggup buat apa saja demi duit dan kelangsungan hidup

    BalasPadam
  11. hmm tula.. skg mcm2, bile orang dtg mnx sedekah jadi was2 pulak nak bagi,so xdapat nak bagi sebab takott tak ikhlas pulak.. eheheeh

    BalasPadam
  12. Huhuhu camni punya olang pon adaa kaaa

    BalasPadam
  13. pernah tengok tanah kubur, dia mewah hasil mengemis... macam2 kat dunia sekarang ni kak diana :)

    BalasPadam
  14. wahh beli ape kt cartier tu? huhuhuhuhu

    BalasPadam
  15. Mcm2 cara org utk dapatkan duit dgn mudah huhu

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)