Advertisement

ads

SEKARANG SUDAH ADA LALUAN KHAS UNTUK PENGGUNA SMARTPHONE

Assalamualaikum...



Bila dah gila smartphone ,pergi kemana2 pun mata asyik pandang smartphone je.
Zaman sekarang kawan baik bukan lagi si Ramli,bukan lagi si Natasya atau Farah atau Abu bakar..
tapi sekarang kawan baik kebanyakan orang adalah smartphone.
Tak boleh tidur kalau smartphone tak de.
mandi pun smartphone di bawak sekali.
apalagi nak jalan2 keluar rumah..tak boleh tinggal smartphone.
tapi hati2..takut dilanggar kereta sebab asyik bagi tumpuan pada smartphone




Disebabkan itu..
Di China ada dibina satu laluan khas untuk pengguna  smartphone dan telefon bimbit,.
Laluan ini untuk mengelak kan dari pengguna2 smartphone dan tel bimbit ini
mengganggu pemanduan dan mereka2 yang tidak menggunakan smartphone.



Laluan tersebut dibahagiakan kepada dua lorong.
satu lorong untuk pengguna smartphone dan satu lagi lorong untuk
pengguna jalan biasa.'
Cara ini cukup berkesan apabila pengguna jalan yang menggunakan smartphone tidak
melanggar atau menggangu perjalanan orang lain.


Bukan sahaja di China
malah di washington DC,pihak National Geographic pernah
membuat percubaaan yang sama dan ianya membuahkan hasil
apabila ianya tidak membuatkan pengguna jalan
merasa terganggu dengan mereka2 yang sibuk melayari internet menggunakan
smartphone.



agak-agak kat malaysia kena buat tak laluan macam ni.??

sekian..


Catat Komen

16 Ulasan

  1. Kalau ada macam ini akan makin longgarlah hubungan kekeluargaan dan kemanusiaan di dunia..

    BalasPadam
  2. Jangan ada yang jatuh cinta hasil perlanggaran pertama huhu

    BalasPadam
  3. Salam, hahahha gila~gila~ ade nampak jugak citer ni kat FB...aku rasa jalan tu mesti sesak klw buat kat sini..ngeh2..dan aku akan berbangga menjadi org yg tak lalu kat jalan tu, hahaha..poyo betul aku..haha

    BalasPadam
  4. aduhai manusia..harap tak tergolong dalam laluan smartphone tu

    BalasPadam
  5. Dasyat. Kalau kat m'sia buat macam ni memang kena kutuk lah.

    BalasPadam
  6. hamboi camtu sekali derang...siap buat laluan khas...hehehe..

    BalasPadam
  7. minggu ni akak cuti bertepon2 ni, kalau tak, takde fokus :)

    BalasPadam
  8. harap harap takde kat malaysia..boleh mengundang kes lain pulak nanti kan..dok layan smartphone je susah juga tak alert dengan persekitaran..

    BalasPadam
  9. hahahaha sabo jelahhh~ at your own risk gittew~

    BalasPadam
  10. malaysia patut buat camni jugalah

    BalasPadam
  11. Malaysia jalan dah teruk jem. Kalau tambah laluan pejalan kaki untuk dan tanpa smartphone, memang lagi jemlah jalanraya. Kat Malaysia, kena ingat. Jalan jem tak kira sebab :)

    Saya tengah dok fikir.... laluan kat smartphone ni selamat ke tidak. Yalah, masing-masing tengah sibuk dengan smartphone mahulah bukan setakat berlaga bahu, benjol kepala pun mungkin. Dah berjalan tak tengok jalan, haruslah selalu eksiden kan.

    BalasPadam
  12. amboi.. sampai cenggitu sekali.. parah ni.. hihi

    BalasPadam
  13. haha..

    memang terbaiklah. siap ada lorong khas lagi tu.

    BalasPadam
  14. Cukuplah dengan kita dihidangkan dengan kesesakan yang ada kat Malaysia ni.. tak perlu rasanya dengan wujudnya jalan macam ni.. membazir..

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)