Advertisement

ads

POKOK-POKOK SAYA...:P

Assalamualaikum...

Sekarang tengan hujan kat sini..
Sejuk je rasa..
Hati pun rasa senang sebab
Akan tumbuh segar la pokok kunyit dan pokok halia saya..


Mak saya ada bagi pokok kunyit dan halia.
Ada lengkuas dan pokok bunga kantan jugak..
Tapi pokok kantan tu macam jadi buruk je.
Mungkin lambat sikit kot nak tumbuh..



Pokok serai je yang tak de.
Pokok serai pun penting jugak.
Nanti2 la nak cari dan tanam
Tapi macam  dah tak de ruang kat depan ni..
Laman kecik je..
Aku

Tu pun semalam Maisara dah
Menangis2 suruh buat kolam renang.
Buat celah mana entah..??

Sekian..

Catat Komen

22 Ulasan

  1. kolam renang beli yang plastik punya :)

    BalasPadam
  2. Gelak2 sy... nk kolam renang.... blikn je yg plastik tu kak..;)

    BalasPadam
  3. wah..dah jadi taman herba...2dalam1..
    untuk hiasan dan kesihatan..
    tanam pegaga untuk ganti rumput..hehehe..

    BalasPadam
  4. Salam, wahhh bestnye..aku pun mmg bercita2 nak tanam pokok2 cmni nanti, harap menjadi~ haha..okay kelakar, siap menangis suruh buat kolam..hahaha, kolam mandi, ko tanam je besen besar dalam tanah tu, jadilah kolam..isi air bila nak mandi je, hahah

    BalasPadam
  5. ala kak.. beli je kolam renang yg dekat kedai tuhh.. hihi

    BalasPadam
  6. Berbudi pada tanah tidak pernah mengecewakan, memudahkan kita bila tanaman itu diperlukan...

    BalasPadam
  7. Syoknya boleh tanam kt tanah batu2 cmtu..Kalau kt perlis,jgn harap nak hidup,kena tanam dalam pasu baru hidup..sebab tanah batu2 dia tak nak hidup.huhu

    BalasPadam
  8. bestnya kak diana..... sha memang suka tanaman herba2 ni, sebab kita selalu guna kan.... bercinta dengan tumbuh-tumbuhan ni memang best sangat....

    BalasPadam
  9. Bestnya rumah ada tanah. Boleh bercucuk tanak.

    Beli jer kolam plastik tu. Mak nya pon bley tumpang mandi skali...hehehe...

    BalasPadam
  10. Wah, senang..jimat skit tak pyah bli dekat pasar nnti.. :)

    BalasPadam
  11. suruh buat kolam renang? hahaha pengsannn~

    BalasPadam
  12. seronoknya leh tenam pokok seronok tegk di hidup segar..

    BalasPadam
  13. Takpe diana.. Nnt nk tanam serai klu xde tempat alih je kunyit tu dlm pasu. Ok je dia duk kat pasu. Wahh kantan pun ada eh? Sy teringin nk tanam pokok kantan.

    BalasPadam
  14. beli kolam yg plastik tiup tu je kak..ok la..sian die..hihi

    BalasPadam
  15. Beli kolam plastik je. Dalam rumah pun boleh splash2 water gitu. Lepas tu mama boleh tolong mop lantai :)

    BalasPadam
  16. Hehehe nak buat kolam renmang yer Maisarah ..Hehehehe kena la ada tanah yg luas baru la blh buat kolam renang sayang ...

    BalasPadam
  17. kak jangan lupa tanam daun pandan ye :) buat nasik lemak @ pengat pisang sedap tu :)

    BalasPadam
  18. seronoknya bila tanam dia tumbuh..kita tanam tak tumbuh2..haha..

    BalasPadam
  19. kalau kat kampung macam macam boleh tanam sebab tanah luas kan :)

    BalasPadam
  20. kalau ade laman blh tanam2 shida pn suka tanam2 pape bunga ke kan..

    BalasPadam
  21. Rajinnye sis, Cikna still mengaharapkan mummy je,huhuu....;-)

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)