Advertisement

ads

MIKHAIL DAN KERETA

Assalamualaikum...



Lagi 3 hari budak ni nak cukup 2 tahun.
Sekarang bercakap pun dah makin jelas.
Lagi2 bab meniru apa kakak dia cakap.
Lepas tu kakak merajuk la
Sebab tak de peluang nak bercakap.

Tidur malam ,kereta mesti ada kat sebelah.
Minat betul dengan kereta.
Bangun2 tidur mesti nak tengok kereta dulu.
Tengah menyusu pun belek kereta..



Bab kereta ni dia tak memilih
Mahal ke,murah ke dia main je...
Yang penting kereta tu boleh bergerak.

Antara kereta yang kerap dibuli...


Kalau buka je pintu rumah ni,
Terus dok depan pagar nun..
Tengok kereta lalu lalang..
Ibu pun naik cemuih dah
Asyik kena tunggu dia  bilang kereta kat luar tu.

Tu belum tengok aksi kalau dok dalam kereta ayah.
Ayah pegang stering dia
Pun pegang stering..
Dapat pegang sikit pun jadi la..
Cuma letak tangan..hahahh..

Kereta kecil warna merah,boleh ku bawa ke sekolah....
Sekarang kalau pi mana2
Nampak orang jual kereta mainan
Laju je ibu jalan,
Tinggal anak kat ayah..
Biar anak dia merengek kat dia mintak kereta..
Ibu tak campur...hahah
Malas nak beli sebab rumah bersepah.
Kalau terpijak,cium lantai la jawab nya..
Hehehh


Jangan nanti berebut kereta dengan ayah dah la ye.

Sekian..

Catat Komen

11 Ulasan

  1. wah..rumah dah cat baru! lembut gitu..

    Mikhail dah menunjukkan ciri2 kelelakian la tu..minat keta.

    BalasPadam
  2. wah..rumah dah cat baru! lembut gitu..

    Mikhail dah menunjukkan ciri2 kelelakian la tu..minat keta.

    BalasPadam
  3. mintak kete mainan xpe, jangan mintak kete berenjin... hehehe :)

    BalasPadam
  4. Salam, hoho aku boleh geng dgn anak ko, aku pun suke kumpul kereta menan, tp yg cun2 lah sbb buat koleksi /semak rumah saje, haha

    BalasPadam
  5. dah nama pun ank lelaki... kalu dia main ank patung barbie kak...bahaya tu ;-)

    BalasPadam
  6. salam k.diana..
    eheh..comel je mikail ni.. dah bleh geng dgn faiz.. hantu keretaaa :p

    BalasPadam
  7. Kalau budak pompuan, dah tentu pegang Barbie Doll setiap masa tak pun periuk belanga mainan hehe

    BalasPadam
  8. Peminat kereta ni rupenya...takpe dah besar nanti drive bawak ibu dan ayah jalan2

    BalasPadam
  9. alololo.. takpe kakak.. dah besar nanti mikhail jadik driver akak.. hihi

    BalasPadam
  10. Macam Adam Khaleef jugak suka kereta... Biasanya dia ngan koleksi kereta Hot Wheels la... alahai teringat kat dia pulak...

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)