Advertisement

ads

INI CONTOH MANUSIA BODOH

Assalamualaikum...
Saya pun tak tahu la kenapa saya kerap sangat jumpa manusia bodoh...
Tak tahu la kalau saya ni yang cerewet sangat atau orang lain yang suka ambik mudah..
Saya cerewet sebab saya selalu fikir kesan dan akibat
bila kita buat sesuatu..



Kalau dah macam ni punya bodoh..
Siapa yang tak geram..kan??


Jangan dialih sampah tu..
Biar setiap kali dia lalu depan ni,
Dan tengok apa yang dia buat
Dia akan rasa bersalah dengan apa yang dia buat..

Pemalas betul sampai nak jalan depan sikit 
Untuk buang sampah pun tak nak.
Lagi senang,buka je pintu belakang dan 
Letak dalam tong sampah.
Pagi nanti ada la lori sampah datang ambik..

Kalau malas sangat kumpul je la sampah tu kat dalam bilik sendiri..
Kenapa sampai nak tunjuk bodoh tu pada orang??

Sekian..





Catat Komen

24 Ulasan

  1. Salam, hahaha..mmg sakit hati tgk..

    BalasPadam
  2. kemas je plastik diikat. maybe sampah tu terjatuh dari tong sampah. kot2 barang tercicir. terlupa nak kutip. macam2 ragam

    BalasPadam
  3. Giler punya org..mmg mcm xsekolah

    BalasPadam
  4. Tak la yumida..lori sampah tak lalu depan ni.dia ambik kat belakang.dan dah dipastikan bukan terjatuh..memang saja dia letak sebab dia pikir rumah dia je yang kena bersih..

    BalasPadam
  5. Ya ampunnn macam tu skali pemalasnya, tau tak kat sini tong sampah resident pun berkunci, tapi orang tetap rajin buka katup untuk buang sampah cantik2.

    BalasPadam
  6. Ini jenis pengotor punya manusia.. Sakit mata kalau sy jadi jiran dia

    BalasPadam
  7. buat suka dia je nak letak sampah dekat situ.. sabr ye sabar..

    BalasPadam
  8. macam2 jns org dkt dunia ni. Sabar jelah. #BlogwalkingEdisiBlog

    BalasPadam
  9. Depan rumah saya pun ada orang pernah buang sampah. Saya pun macam Diana juga, biarkan saja, semoga dia ternampak dosa yang dilakukannya bila melalui depan rumah kita. Mungkin mereka terlupa perbuatan mereka manusia tak nampak tapi Allah sentiasa nampak...

    BalasPadam
  10. Saya mmg kaki sound direct je klu ada org buat camni. X boleh dibiarkan. Org klu dh pengotor, confirm sahabat katib syaitan.

    Shafrizal,
    http://serbaalah.blogspot.com/

    BalasPadam
  11. hahaha... memang bodoh! alamak.. statement kejam... jaga-jaga ada je orang tak suka nanti.. sebab mama dah kena..

    BalasPadam
  12. Memang kongajar orang macam ni. Otak letak kat lutut kot.

    BalasPadam
  13. ada jugak orang macam nio..agaknya otak die letak kat lutut kot..

    BalasPadam
  14. Ooo lori smph lalu belakang ye? Jenis org yg xmo bukak pintu blakang la tu. ekeke.. Bkn bodoh ni, terlebih bahalol namanya. Dah org lain pulak kena tgk kau punya sampah! Haishh mcm2 ragam org ni

    BalasPadam
  15. haila..menyampah btl dgn perangai org camni..ktorg ni dok apartment lagi la kak..ade je manusia2 yg xde otak buang sampah dlm lif..

    BalasPadam
  16. letak sampah kat tengah jalan....
    beli jer tong sampah bukan mahal sgt pun....mmg kurang ajar namanya nie..

    BalasPadam
  17. Ini kes tak prihatin. Saya tak berapa nak faham orang yang tak boleh berfikir macam si pembuat sampah ni. Pelik ek macamana agaknya cara mereka ni berfikir.

    BalasPadam
  18. Macam ni punya orang pon ada ..pelik betul ..semak jer mata tengokkk

    BalasPadam
  19. erk..ada jugak orang macam ni!!

    BalasPadam
  20. ade lagi orang macam ni..patut pergi sekolah

    BalasPadam
  21. ini hidup jenis xfkir org len dia fkir dri sndri je kak..sape punya keje la..mmg bodoh mcm xsekolah! tah2 ank dia pn pndai buang smpah dekat mna atau tempat sepatutnya..

    BalasPadam
  22. Eiiii kalau deno pun geram kalau ada org tinggal sampah macam ni... takde kesedaran sivik langsung

    BalasPadam
  23. Sakit hati tengok jadi macam ni..
    kalau dah memang nampak yang mana satu buat, amik plastik sampah besar, masukkan sampah tu, letakkan kat depan pagar rumah dia balik.
    Kalau takpun.. sambil kemas tu sambil mengomel biar empunya kerja terasa sendiri..
    Tapi itulah.. menda2 macam nilah boleh buat bergaduh sesama sendiri.
    Sudahnya kita juga yang kemaskan.

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)