Breaking

Saturday, 12 April 2014

9 GAMBAR PASANGAN KEMBAR SIAM SHIVANATH DAN SHIVRAM

Assalamualaikum...



Sayu hati bila tengok gambar2 pasangan kembar siam ni..
Diaorang nampak gembira sangat melalui hari2 bersama-sama.
Berusia 12 tahun mereka menolak untuk dipisahkan
walaupun pernah ada yang menyuarakan pendapat
untuk melakukan pembedahan memisahkan mereka.



Dua beradik ini bekongsi hidup dengan menggunakan
dua kaki dan empat tangan mereka .
Dengan keadaan seperti ini tidak bererti mereka
menyusahkan orang sekeliling.


kedua-dua mereka sangat pandai berdikari,
malah mereka boleh mencuci baju dan bekas maknan
mereka sendiri. Menurut doktor keadaan dua beradik ini
sihat malah mereka adalah pelajar terbaik di sekolah.



 dilahirkan
dengan 1 perut dan dua kaki,
tapi  organ lain lengkap.jika salah seorang
dari mereka berjalan,dan seorang lagi tidur,
maka salah seorang dari mereka terpaksa berjalan dalam tidur.
Inilah yang  menjadi kerisauan orang tua mereka.
Jika pembedahan dilaku kan Shivanath perlu
menjalani hidup tanpa dua kaki..






sekian...

8 comments:

  1. nampak sengat rapat dorang ni..
    semoga mereka sentiasa gembira sampai bila2 :))

    ReplyDelete
  2. Nasib manusia tak serupa, ada yang bernasib baik, ada yang malang. Kepada kita yang dilahirkan normal kemudian melahirkan anak secara normal bersyukurlah pada Dia yang tidak menurunkan dugaan hebat untuk kita....

    ReplyDelete
  3. Subhanallah,, masya Allah.. x tau nak kata apa dah.. :(

    ReplyDelete
  4. Sayunya hati melihat mereka gembira dalam keadaan begitu. Kita yang tengok pun rasa macam terseksa aje. Teringat pulak kat kembar siam perempuan warga Iran ke apa ye, yang menjalani pembedahan walaupun tahu salah seorang akan mati demi beri peluang kepada kembar masing-masing. Akhirnya dua-dua pun meninggal dunia selepas pembedahan. Sehati sejiwa hingga akhirnya. Sedih sangat.

    ReplyDelete
  5. alahai syahdu dok tengok gambar ni
    kuasa ALLAH, tiada siapa dapat nafikannya

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Adbox