Breaking

Sunday, 4 August 2013

PENGARAH DRAMA CINTA JANNAH TAK HORMAT MASJID

Assalamualaikum...



Semalam melalui instagram Nelydia Senrose
telah memuat naik sebuah foto
satu babak dari drama Cinta Jannah .

namun gambar tersebut menjadi bahan kritikan peminat2 nya
yang mempertikaikan aksi bersentuhan di dalam masjid
yang melibatkan pelakon Aeril zafrel dan Neylidia sendiri.


Menyedari gambar tersebut mencetuskan 
kemarahan peminatnya Neylydia segera 
memadan gambar tersebut dari laman insta milik nya.

#tu la kan..
kalau nak buat babak kawen2 buat je la kat umah..
sedangkan orang nikah betul2 pun 
tok kadi tak bagi bergambar peluk cium kat masjid..
ni kan pulak belakon je...

sekian...

22 comments:

  1. Macam-macam drama sekarang ni . Kalau buat cerita agama , selalu ade salah besar . Haishh T__T

    ReplyDelete
  2. Salam Ramadhan Diana

    patut didenda ajer

    ReplyDelete
  3. Tu la kan...bila kuasa duit lebih kuat berbanding hukum Tihan...

    ReplyDelete
  4. Kalu tak peluk tak cium, tak boleh kerrrrr?

    ReplyDelete
  5. Salam diana..

    Kalau lebih sensitif tentu lebih baik kan..

    Terima kasih banyak ya atas kad ucapan hari raya tu.. Terima kasih atas ingatan.. Berbesar hati akak menerimanya..

    ReplyDelete
  6. tuh la dia.. berlakon tak boleh nak halalkan cara... hhmm

    ReplyDelete
  7. Bila drama kini tak memikirkan isu sensitiviti umat..

    ReplyDelete
  8. macam mana orang bukan Islam nak respect kat orang Islam kalau orang Islam sendiri tak ada perasaan hormat kat agama sendiri?

    ReplyDelete
  9. sepatutnya aksi mcmni tak buat kat dlm atau kat luar masjid.. tak ada beza jugak kan? kenapa masjid nak jd isu? sedangkan perkara yg sama...

    ReplyDelete
  10. tak perlu la babak mcm ni kot...tunjuk adegan dah nikah je kan senang...tak yah la kot bersalam cium bagai...eiiii...

    ReplyDelete
  11. Org sekarang ni...rendah sgt ke ilmu depa ni...basic mcm tu pun kantoi....

    ReplyDelete
  12. kat mekah pun dorang bleh buat drama sentuh2 skang ni kak. mana laaa Allah tak marah. huhu

    ReplyDelete
  13. kalau x silap sama kes dengan cerita tv3 mlm td..
    ijab dan qabul lakonan nor danish ngan adi putra.

    ReplyDelete
  14. kalau adegan dalam cerita kongsi? siap dukung2 bagai...

    ReplyDelete
  15. basic pun diorg x amik tau.. asal nampak elok trus on jadi drama, huh...

    ReplyDelete
  16. tapi citer tuu sedap kan ..
    suke airiel tuu ..
    hurmm kadang2 benda2 macam nie dah x jadi isu sensitif dahh huhu

    ReplyDelete
  17. hurm. kenapa agenda ni jep orang pandang? cerita lain takde pula orang nak bising lebih? macam cerita Aku Terima Nikahnya? lagi nampak macam real kan? so, bukan orang marah pun cerita tuh, lagi suka ada la. siap cakap diorang sweet couple bila berlakon. sampai sekarang kalo berlakon sama lagi suka la peminat kan? so tak boleh nak cakap apa la. sebab nak nampak real punya pasal kan? kalau pelakon tuh belakon macam kaku kang ada yang cakap pelakon tuh tak reti belakon -.-"

    ReplyDelete
  18. Bersentuhan kat luar masjid pula x salah ke. .Sama je kat mana bersentuhan diantara bukan muhrim tetap salah... Bukan swtakat kat dalan masjid je.

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

Adbox