Advertisement

ads

RAJA MONYET TERPERANGKAP DIDALAM PAIP BAWAH TANAH

Assalamualaikum...

Seorang lelaki Cina terpaksa diselamatkan selepas pekerja talian kuasa  mendapati beliau terperangkap di dalam paip bawah tanah.
Pekerja loji kuasa terkejut apabila mereka ternampak seorang  lelaki berada di ruang kecil di dalam tanah di bandar Sishi di wilayah Fujian.


Menurut pasukan penyelamat semasa menyelamatkan  lelaki tersebut dia  mengaku dirinya sebagai Raja Monyet - rujukan kepada kesusasteraan Cina klasik -

Lelaki itu ditemui di dalam paip oleh pekerja daripada syarikat kuasa tempatan yang memeriksa kabel bawah tanah.


mereka tidak dapat menyelamatkan lelaki itu sendiri dan terus mendapatkan bantuan kecemasan.
Apabila anggota bomba tiba mereka terpaksa menggali paip keluar dari tanah sebelum  ia terbuka dan menarik lelaki itu untuk diselamatkan.
 tidak diketahui mengapa lelaki itu merangkak ke dalam paip atau berapa lama dia telah berada di sana



Semasa menyelamat, lelaki itu terus memberitahu anggota bomba bahawa dia adalah Sun Wukong, atau Raja Monyet, watak utama dalam salah satu daripada empat novel yang besar klasik kesusasteraan China, Journey To The West.



#tak betoi la gamaknya leaki tu..eh..aku ingat kan citer raja monyet tu citer filem biasa2 je..rupanya kisah klasik sastera China...Baru tahu,,

sekian..

Catat Komen

4 Ulasan

  1. Terlalu obses dengan watak rekaan... :)

    BalasPadam
  2. ahhaha ieda ada tgk citer nie D .. memang ada mitos pasal raja monyet nie
    tapi apa kess masuk dlm paip , asal x duk atas pokok kann ..
    hurmmm mental nie

    dah nyusahkan org nak kena pecah paip , pastu buat balik .. adehhhhhhhh

    BalasPadam
  3. Apa raja monyet tu buat dlm saluran tu agaknya ek? Haishhh mcm2, mujur hidup lg

    BalasPadam
  4. jgn x tau.. kisah sun wukong tu femes oo ^^

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)