Advertisement

ads

KENAPA ORANG DULU BOLEH JE...

Assalamualaikum...



Sekarang ni bil elektrik mahal la..kan??
boleh dikatakan barang2 elektrik ni
memang banyak membantu kerja2 rumah kan..
kalau tak guna elektrik memang sampai sudah tak siap kerja2 rumah ni..
guna hari2 pun kadang2 ada je lagi kerja umah yang tak siap..
kalau tak guna lagi la tak siap..

nak basuh baju pun pakai mesin..
Boleh ke nak basuh guna tangan??
boleh je..tapi kalau tak sempat nak tengok
drama Jang Ok Jung kat tv nanti+ marah2 pulak..

balik kerja boleh je masak nasik guna dapur gas..
tapi kang kalau hangit sebab ralit
tengok "Teduhan kasih"
dah rugi nasik seperiuk..kan??

boleh ke malam2 pakai lilin ke pelita ke..jangan buka lampu..
boleh la..apasal lak tak boleh.??
tapi kalau terbakor umah dah melarat2 sampai ke umah jiran.
naya je..

kalau tak terbakor pun
larat ke pagi2 esok bangun pagi setengah jam je habis
dalam bilik air sebab cuci lobang hidung
yang penuh dengan jelaga sumbu pelita?larat??

tak payah pakai kipas angin atau air cond..
kalau panas kipas je guna suratkabo..
boleh??memang boleh tapi kalau
sibuk berkipas je kerja lain tak jalan le..
kan??

Orang dulu2 boleh je hidup tak de semua ni....
dulu lain...
Dulu mana ada Drama yang diadaptasi dari novel..
kan??

sekian..

Catat Komen

21 Ulasan

  1. hahahaha akk ni lah kan.buat org senyum je.hmmm,dulu mana ada FB,hahaha.

    akk resipi dh share,akk buat lah nt taw,senang je.

    BalasPadam
  2. Dulu takde pilihan...bolehlah.
    Skrg dah ada pilihan...mesti pilih yg sng. :)

    BalasPadam
  3. ha ah betul la dulu bil letrik rumah sy sebulan tak pernah cecah rm20 tapi sekarang ni mak aihh wajib rm40 DAN KE ATAS T.T

    BalasPadam
  4. hihi.. skrg panas sikit pun x boleh. nak econ..

    BalasPadam
  5. hahaha... biaselah kdng2 ayie pon mcm gitu.. mmg perlukn sentiasa elektrik nie sebb nak online.. hehe

    BalasPadam
  6. kak mikail xde gigi pon boleh kn kak,sbb dye cair dlm mulut kak.hehe

    BalasPadam
  7. betul la kan diana, orang dulu-dulu lagi tabah hadapi hidup..gi sekolah jalan kaki, makan ikan kering,nak minum ais kena beli, baju cuci tangan, banyak lagi yang sukar tapi happy je hidup meke kan

    BalasPadam
  8. dulu x de blog...so org xramai membebel hehehehe

    BalasPadam
  9. aah kan
    kalau ieda skrg nie x der lampu
    suke noo pakai lilin .. rasa seronok lak .. tapi x tahan panas leer

    BalasPadam
  10. heheheh... org dulu tough.. ^^

    BalasPadam
  11. ahahahha.... dulu2 org tak tgk drama maghrib2 juga. sbb tu izan malas nak mulakan, nnti mesti takmau termiss episod tiap hari.

    BalasPadam
  12. dulu lain sekarang lain kak......

    BalasPadam
  13. biasalah tu..zmn moden kan..mcm2 jer perubhn..hehe..sampaikan kahwin pun berkenalan dr 'muka buku'..

    BalasPadam
  14. Betul.. Owg dulu lebih tabah daripada owg sekarang..

    BalasPadam
  15. dulu cuaca tk panas mcm sekarang ..ceh alasan hahaa

    BalasPadam
  16. akak pernah buat camni masa muda dulu..al maklumlah orang susah.

    BalasPadam
  17. ermm.. betoi. budak2 skang pun mcm naik lemak je

    BalasPadam
  18. ahaha..motif paling utama banyak drama adaptasi dari novel eh?

    BalasPadam
  19. ahaha..motif paling utama banyak drama adaptasi dari novel eh?

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)