Advertisement

ads

BAIK JANGAN JADI WARTAWAN KALAU MACAM NI

Assalamualaikum...

Kesian ada,kelakar pun ada bila aku baca satu berita ni..
sorang wartawan di kecam hebat apabila
dia membuat liputan secara langsung disebuah
daerah di India yang mengalami banjir besar dengan duduk diatas
bahu seorang mangsa banjir semata-mata
untuk mengelak dari kakinya basah terkena air.

ramai pengulas India mengkritik cara nya dan mendakwa
itu adalah satu kehinaan kepada bidang kewartawanan dan
ada juga yang mendakwa ianya sesuatu yang tidak masuk akal.

korang boleh tengok video nya kat sini..
Orang pikir tak habis macam ni sebenarnya memang ramai..
dia buat apa2 pun semata2 nak lepaskan diri dia je.
walaupun masa tu dia nampak lebih ramai orang yang menderita

yang sedihya bila tengok
lelaki yang terpaksa dukung dia tu..
sampai bergoyang2 badan..
dah la kurus  terpaksa angkat wartawan yang lebih besar dari dia.
dia siap bagitau lagi yang dia dah bayar 50 rupee kat lelaki tu..
eheheh..cemana la dia boleh jadi wartawan ni..
siap boleh buat urusan jual beli kat situ..


sekian..




Catat Komen

18 Ulasan

  1. sian lelaki yg kena angkat dia tue...kejam betul la wartawan tue

    BalasPadam
  2. dia sekadar cari berita & kejar rating bukan membuat misi kemanusiaan. kat situ jelas dah nampak dia cuma pentingkan kerjaya & periuk nasik dia jer..

    BalasPadam
  3. adoi apa kebenda la manusia cmni.sekian.haha

    BalasPadam
  4. Aih? Ade gak manusia mcm ni eh? Tapi betul-lah. Org yg amek upah dukung die tu, sbb nak duit punye psl kan? Bt ape pun jadi.

    BalasPadam
  5. truknya klu kt sini cnfirm kna bank dah tu

    BalasPadam
  6. Bikin malu jark.. Setau saya wartawan nie lasak..

    BalasPadam
  7. ada juga wartawan yang macam ni ya.. pentingkan diri sendiri sahaja..

    BalasPadam
  8. manusia mmg kejam. haha. dahla yg angkat tu kurus,

    BalasPadam
  9. asal ada duit dunia dia punye lah, kat malaysia ni saje dah memang ramai spesis gini..pikio2 kan tak gitu

    BalasPadam
  10. mmg x patut
    cam ner nak jadi wartawan am tuh..

    BalasPadam
  11. penindasan terhadap golongan yg miskin..

    BalasPadam
  12. inilah kuasa wang.. orang boleh buat apa sahaja bila wang berkuasa.. sedikit wang dah cukup membeli orang yang terdesak

    BalasPadam
  13. mungkin lelaki tu nk guna duet.then sanggup.hmmm mcm2.

    BalasPadam
  14. ala...tak dpt tgk...

    sekarang ramai manusia pentingkan diri sendiri...huhu...

    BalasPadam
  15. Sptutnya sbg wartawan kita nak buat liputan kena 'merasai' sama kesusahan dan keperitan baru 'maklumat' tersebut sampai kepada kita kan.

    BalasPadam
  16. cmner laa dia bole dapat keje wartawan, huh...

    BalasPadam
  17. ciss...duduk jer la kat tepi tebing tu.......mengong punya reporter...konon2 nak buat special coverage ler tu...

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)