Advertisement

ads

ZINA TAK APA..POLIGAMI???JANGAN BERANI2 YE.

Assalamualaikum...

Selamat petang semua...
kepada para2 isteri...
korang setuju tak dengan poligami??
ada yang tak setuju dengan poligami tapi kita tak
boleh menolak poligami sebabnya dalam alquran
tak suruh pun kita tolak poligami..kan??


aku nak cerita satu cerita ni...
seorang lelaki dia selalu berkerja diluar daerah dia.
sebulan cuma seminggu dua dia balik kerumah untuk isteri dan anak2.
tapi telefon nya kerap la..isteri dia selalu pesan pada suami...

"abang..kalau abang rasa kesunyian dan ingin mendampingi
wanita lain selain saya,jangan sesekali abang berzina.
beritahu saya dan saya setuju untuk abang berpoligami.."

nampak tak?dia rela suaminya kahwin lagi dari suaminya berzina..
tapi ini cuma cerita dongeng...
ada perempuan yang nak cakap macam ni??
dalam mimpi pun tak boleh..



bukan nya tak ada yang mengizinkan suami kawen lagi
tapi jarang2 nak ada..satu dalam sejuta gamaknya..heheh
kalau tahu suami curang dihalaunya suami..
disuruhnya suami tidur kat luar.bertarik2 rambut dengan wanita lain..
alasan nya sebab "dia rampas laki aku.."

dia cuma nak kan penyelesaian yang akhirnya memihak ke pada dia.
tapi penyelesaian kepada masalah zina yang makin berleluasa ni tak de.
itu lah sebenarnya sebahagian dari poligami..ianya untuk mengelak kan zina..
jadi jangan la menolak poliggami ye..sebab ianya sebahagian
yang tercatat dalam al-quran..

kalau kita ni orang beriman kita akan menerima
keseluruhan isi al-quran..bukan nya separuh2..

*makin ramai suami orang yang berzina..

sekian..

Catat Komen

20 Ulasan

  1. erm2..ada je makcik kat kampung tu cakap cam tu kat hasbeng die..sebab hasbeng die keje kat johor..

    BalasPadam
  2. mintak mintak dijauhkan lah perkara yang tak di ingini..aminn

    BalasPadam
  3. mmg pn k.diana..xkire da kwin or x..laki org ke x...suami org lg "caring"..zina da mmg berleluasa....

    cuma klau nk suh suami poligami dr zina..sgtla susah rasenye kn....
    sekian :))

    BalasPadam
  4. Kesetiaan mengatasi segalanya.....

    BalasPadam
  5. setuju D

    walau pahit adakalanya bila difikirkan mendalam , biarlah mereka berkahwin dari menahan nafsu begitu
    tapi kita doalah banyak2 , agar suami kita x pilih utk poligami nie .. huhuhu perit .. x terbayang sebenarnya ..

    bagai hak mutlak kita nak di miliki orang lainn huwaaaaaaaaaaaaaa

    BalasPadam
  6. suami orang ramai, isteri orang pun dah ramai...berzina dgn org lain. Nauzubillahh..

    BalasPadam
  7. memanglah bab nak merelakan diri di madu ni kena fikir 100 kali kot, mereka yang benar2 terpilih saja boleh berkata begitu kepada suaminya dengan lancar....

    BalasPadam
  8. suami yg nk bpoligami kena pkr ttg kemampuan dia..klu nk kasi isteri sorang makan pun tak ckp tak yah le berangan nak ikut sunah nabi :p

    part tolak tu mlampau le..jgn le smpai tolak poligami..dibolehkan dan ada syarat2..si suami pun kena ukur badan sndiri ;)

    BalasPadam
  9. perkongsian yg menarik ..thanks a lot..wpon kdg2 kiter sbg pompuan raser xadil, tp bile dah Allah yg tetapkan, bermakna pasti da hikmah yg tersembunyi..

    BalasPadam
  10. berat rasenye topik nih. ape2 pun, klu nk b'poligami, buat la dgn cara yg betul, spt yg t'maktub dlm quran.

    BalasPadam
  11. saya pernah membaca..

    "lelaki yg nak berpoligami sbb takut berzina, dia sbnrnya BUKAN lelaki yg baik. lelaki yg baik tak akan menghampiri jln2 zina..yg menyebabkan dia terpaksa berkahwin."

    apapun, kalau ada kes takmo zina..poligami mmg jlnnya. isteri tak terima..boleh mohon cerai.

    BalasPadam
  12. susah juga nak kata.. sebelum kawen macam2 juga janji manis... lepas kawen kelain pula janji nye..
    kalau berpoligami untuk tujuan yang betul takpe kak..
    tapi kalau sekadar suka2 kesian pula pada isteri kedua... isteri pertama jangan kata...
    tapi kita ni tak boleh nak menolak macm akak ckp dalam sunah rasulullah s.a.w juga mengatakan '' berkahwin la empat jika engkau mampu.. jika tidak berkahwin la 3 , jika tidak mampu juga berkahwin la 2 dan jika benar2 tidak mampu berkahwin la dengan seorang wanita. ''
    erm walaupun saya tak berkahwin lagi.. saya rasatak salah suami untuk berpoligami kerana nisbah wanita skang benar2 da melebehi lelaki... (;

    BalasPadam
  13. mencari keadilan tu yg payah..

    BalasPadam
  14. hmm..

    sesuatu yang boleh difikirkan...

    BalasPadam
  15. Manis bagi lelaki, mungkin pahit bagi perempuan = Madu.

    BalasPadam
  16. ahhh kalau sy oke je...tgoklah..

    BalasPadam
  17. alamak..dongeng ker??baru igt nak cari bini camtu..hehhe

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam
  18. perempuan memang takut betul ngan poligami kan? ada yang bermati2an menentang poligami tu. ish3..

    BalasPadam
  19. lebih baik poligami dari berzina... berzina tu kan dosa...

    BalasPadam
  20. walaupun tak suka poligami, jgnlah terlalu emosi smpai nk buat demo bantah poligami tu.. kan..

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)