Advertisement

ads

TINGGALKAN SUAMI GARA-GARA RUMAH TIADA TANDAS

Assalamualaikum...

baca berita ni kelakar ada,kesian pun ada..
di India seorang wanita,Anita Narre meninggalkan suami hya
hanya kerana rumah mereka tidak ada tandas.
selepas 8 hari baru lah dia pulang kerumah
itu pun selepas suaminya mendirikan sebuah tandas di rumah mereka.

Menurut suaminya,Shivram,selama ini
dia tidak mampu membina tandas dirumahnya.
namun dengan hasil kutipan derma dari
penduduk setempat dan dari tabungan nya dia akhirnya berjaya membina sebuah tandas
dan isterinya sudah kembali ke rumah mereka.

Atas keberanian dan ketegasan yang ada pada Anita
sebuah pertubuhan memberikan ganjaran
wang tunai sebanyak 10 ribu Dolar AS untuk Anita.

"tidak sepatutnya seorang wanita yang ingin
membuang air besar terpaksa melakukan kan nya diluar rumah.
setiap rumah harus mempunyai tandas"tegas Anita



Di india masih ramai lagi penduduk yang tidak mempunyai
tandas di rumah.lebih setengah milion rakyat mereka
menghadapi masalah yang sama terutamanya wanita.


sekian..

Catat Komen

11 Ulasan

  1. hehe takde tandas maksudnya takde privasi kak.. tu semua isu besar =_=

    BalasPadam
  2. bersyukur kat malaysia masih ade tandas. aieh!

    BalasPadam
  3. dlm tandas pun org skodeng apatah lg kalau di lakukan luar tandas.. lg senang aktiviti skodeng berlaku.. kekekeke.

    BalasPadam
  4. Syukur betul dilahirkan kat Malaysia, (^_^)

    BalasPadam
  5. mcm ni pun ada ke? dah tu slalu melepas kat mana je? huhuu

    BalasPadam
  6. kalau takde tandas..mcm mana tu...

    BalasPadam
  7. sampai camtu ye..kesian.sepatutnya keperluan macam tu patut ada walau hanya berdindingkan kain ke kan kalau darurat sangat tu

    BalasPadam
  8. takan hari hari nak buang dlm tempurung...? he3

    BalasPadam
  9. bersyukur kita dilahirkan di negara malaysia... tak perlu dah nak buang air kat luar ke, dlm semak ke... kan akak..

    BalasPadam
  10. oit teruk tu...sampai begitu sekali...betul ler tu dia minta tandas...dia kan wanita ada sifat pemalu..

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)