Advertisement

ads

TAK TAU NAK BUAT APA DENGAN DUIT NI

Assalamualaikum...

Manusia ni bila terlalu banyak sangt duit mesti dia sampai tak tahu nak buat apa..
bila tak tahu nak buat apa
dia mula la buat benda2 yang tak penting..
yang lebih kepada keduniaan..
padahal haji dan umrah pun tak buat lagi..

Entah berapa banyak rumah anak yatim kat malaysia ni..
rumah anak yatim kat malaysia bukan sepuluh bijik tau..
ada beratus2 rasanya..
dia masih tak tahu duit dia nak buat apa..

Bukan rumah anak yatim je..
rumah orang2 tua pun banyak..
tapi dia masih tak tahu duit dia tu dia nak buat apa..
jadi dia puaskan je la nafsu dia menggunakan duit yang Allah pinjamkan pada dia


dia ubahsuai kereta,..bagi ada kepak..
dia pi bedah hidung bagi mancung sikit..
tahun ni ja dah pi bandung 5 kali...
"ala..jalan2 je.."

Minta maaf kalau ada yang terkecik hati
terkecut perut...
sapa makan cabai,rasa la pedasnya..:)

sekian..

Catat Komen

11 Ulasan

  1. saper la yang rasa pedas tuh~.. huhuhu~..

    BalasPadam
  2. kalo pahaa itu nmpak..nescaya org akan bebut bersedekah...

    BalasPadam
  3. hahahaha..,sape lah yg terasa tue ek...

    BalasPadam
  4. ekekke sungguh2 kalau dah banyak buntu nak buat apa .. semua jalan menuju pahala dah x nampakkk huhuh

    minta dijauhkan kan D huhuhu

    BalasPadam
  5. kita anak yatim..bagi kat kita pun tak apa..ekeke

    BalasPadam
  6. ada lagi satu..sekolah pondok pun banyak yang dhaif....tolong lah org yg nak belajar agama ni..fisabilillah... :)

    BalasPadam
  7. nasib baik saya tak terasa sikit pun :)

    BalasPadam
  8. elok pun ditegur.....
    duit byk tapi tak beramal..... sibuk pi modified keta....
    apa salah nye sedekat sedikit pada yg memerlukan.... nanti berlipat ganda rezeki tu tuhan balas.....

    BalasPadam
  9. terjadi sebab adanya leka dan lupa.

    BalasPadam
  10. kalu tau bersyukur x pe jg...jgn smpi kufur nikmat udah ler

    BalasPadam
  11. semuanya tu kerana minat diorang yg melampau2....

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)