Advertisement

ads

SUAMI SUDAH BERUBAH

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua..
sihat ke??dah sarapan??

pagi ni nak cerita pasal sorang kenalan aku ni..
dia pernah cerita yang suami nya tak romantik..
tegas dan tenang orang nya...
sebab itu semua la
dia terpikat pada suami nya..

tapi baru2 ni dia perasan
suami dia suka buat perkara2 yang pelik..
balik dari kerja belikan coklat untuk isteri.
hari minggu hantar anak kat rumah mertua dan
mereka berdua berkelah tepi pantai.


kemarin terkejut dia bila satu jam selepas
suami dia keluar rumah pi kerja
tiba2 suami dia call bagitau dia dah sampai
tempat kerja...muahahah..

jadi dalam kepala otak kawan aku ni
adalah macam2 yang bermain di situ..
buang tebiat??curang atau kena sampuk??

jadi sebagai kawan aku cuma suruh dia
bersangka baik dengan suami.
mungkin suami dia rasa seorang isteri memang memerlukan
itu semua.walaupun selama ni suami sayang dia
tapi mungkin isteri lebih suka perasaan itu dizahirkan.

tapi kata kawan aku tu...

"tak payah buat macam tu...
kalau aku suka yang romantik
aku tak kawen la dengan
dia dulu.."

ekekekkekek...
jadi pada suami2 sebelum buat apa2
kenali isteri anda..
muahahahah

sekian...

Catat Komen

30 Ulasan

  1. kene bsangka baik jugala ngan suami sendiri.. mungkin die tertarik dgn cara rakan sekerja layan wife ke.. mungkin sang suami fikir semue perempuan inginkan sebegitu.. :)

    BalasPadam
  2. maybe hsbnd dye nk try jd suami yg romantik laa plak tuuu :P

    BalasPadam
  3. oh suami berubah jadi baik pun pelik? hehhehehehe..mmg kena sntiasa bsangka baik ngan sapepun..mgkin dia mdgr ceramah dari mana2 ke kan..hehehhe

    syoknya klu asben kasi coklat kt kita surprise gitu..ni balik2 kena beli sndiri hahahaha

    BalasPadam
  4. heheheee...kalau saya pun pelik jugak bila suami berubah camtu! tapi sebagai isteri kita kenalah bersangka baik, kena percaya yang suami berubah utk ke arah yang lebih baik..

    BalasPadam
  5. ok apa cam gitu, eh tapi kalau saya kan, suami berubah gitu pun harus pelik, tetiba je, tapi yelah kan, kita mmg kena bersangka baik dengan pasangan..

    BalasPadam
  6. hahaha..ad jugak pompuan xsuka eh.kalau mish...melompat kot.hahaa

    BalasPadam
  7. pertama bersangka baik
    kedua kena hati2
    ketiga kena selidiki
    keempat kena terjah sesekali
    ahahha

    BalasPadam
  8. mmg drastik btol perubahan tu..hihi pe kata kwn akak tu ty je asben dia terus terang apa yg dia rs bila asben dia buat gitu..kn senang bila dpt komunikasi =)

    BalasPadam
  9. bersangka baik itu lg bagus sebenarnya..sebab bersangka buruk lebih banyak jadi dosa kan..

    BalasPadam
  10. Kot2 suami dia ada baca tips kat blog sapa2 kot, cara utk menangi hati isteri. Heheh.

    BalasPadam
  11. selalu kalau cm tu ada udang disebalik batu.tapi yelah kan kak.better bersangka baik.kan bagus tu.

    BalasPadam
  12. sesapa pon akan pelik klu hsband berubah drastik skali.. tapi mesti akan sangka tak baik lah.. walaupun cuba nk bersangka baik.. huhuhu

    BalasPadam
  13. suami die ada prob kat ofis kot. so, nk hiburkan hati call la isteri die... bosan kan...

    BalasPadam
  14. bila drastik rasa pelik dan fikir bukan-bukan akan bermain di fikiran..

    BalasPadam
  15. suami dia baru baca kat mana2 la tu psl cara tunjukkan syg. tu dia buat.
    rasanya elok dia terima perubahan yg baik ni. nikmati kehidupan bercinta yg baru! sama je pun bosan apa..

    BalasPadam
  16. xy rasa suami dia dah terpengaruh dengan watak dalam drama tv.. hehehe

    BalasPadam
  17. Bila perubahan terlalu drastik memang buat isteri terasa lain macam...

    BalasPadam
  18. heheh..boleh menimbulkan salah sangke ni...;p

    BalasPadam
  19. baca 2kali baru paham... hohoho... kalau tetiba jd romantik tu agak curiga jugak lah kan? tp harus bersangka baik....

    BalasPadam
  20. sy pun curiga..heh3

    susah jgk klu kita pun kt tempat dia... hrmm, bersangka baik jelah.

    BalasPadam
  21. kena berhati2 ngan suami.. kena ada jugak prasaan curiga. hehe

    BalasPadam
  22. mesti suami dia terpengaruh dari mana2 hasil bacaan ni..kikikiki

    BalasPadam
  23. Hmmmm...romantik susah, tak romantik lagi susah, macam2 drama rumah tangga...serba salah dibuatnya..

    BalasPadam
  24. hahha..tips yang berguna nie..lain kali jangan ubah suddenly..hahaha

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam
  25. berubah ke arah yang lebih baik..okaylah tu.terima seadanya.

    BalasPadam
  26. aduhai..serba salah jd suami.tp x salah kot kalau dia nak prasangka.sbb ada baca kat majalah//tanda2 itu kena ambil berat juga

    BalasPadam
  27. suami dia baru baca tips jd suami hebat kat blog mana2 kot?

    BalasPadam
  28. kena bersangka baik. takut jadi cam dlm drama lah tu... buat baik ada sebab tersembunyi...

    BalasPadam
  29. Wsalam D..

    Bab ni akak takde kelayakan untuk komen... Hehe

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)