Advertisement

ads

SEDAP MEMANG SEDAP...

Assalamualaikum...

selamat petang....
sekarang ni banyak betul buah2 yang susah nak jumpa.kan???
dah la aku ni teringin nak makan buah2 ni sekarang ni..
tapi susah pulak nak jumpa...nak menangis rasa dah ni...
muahahahah


ni buah yang dah lama betul aku tak makan..jambu susu.
sekarang teringin sangt...

buah rokam..sedap sangat...
kalau makan sampai pecah lidah baru puas hati..heheheh

Ni satu lagi...
tengok je comot tapi rasanya punye la sedap..
ada yang ingt ni buah salak..
sebenarnya namanya kelubi..ini isi dalam nya...sedap tau...

la..buah ni pun susah nye nak jumpa..kalau belah2 kedah nun
depa panggil mempelam teloq.selalu kat sawah2
banyak la pokoknya.tapi awat entah
la ni payah sangt nak jumpa.

boleh je nak jumpa buah2 ni kat pasar malam tapi
depa dah buat jeruk la...
tak mau yang dibuat jeruk.
aku ni bukan suka sangt pun makan jeruk.
sebab rasa gula tu aku tak suka.


sekian..

Catat Komen

19 Ulasan

  1. buah sedap ni.pernah tgk buah jambu air dan kelubi je..yang lain baru first time dgr dan tengok..harap harap akan dapat ape yg akak idamkan ni..aminn

    BalasPadam
  2. akak yang teringin tapi sy yang telan air liur beregelen2 tengok buah2 ni..lagi2 buah kelubi tu. berjejeh ayaq lioq tau kak.

    BalasPadam
  3. Alahai...terliur pulak tgk gambar2 tu semua...uwaaaaa!sedapnya kalo cecah ngan kicap+cili padi+belacan....
    aduhhh...tak tahan nengok....:P

    BalasPadam
  4. dan dan ayaq liuq rasa masam. :D

    BalasPadam
  5. dah lama tak makan buah-buahan ni. dulu kat kampung banyak sekarang dah takde. :(

    BalasPadam
  6. PEh! Tu seme buah yg preggy mom ngidam tu... Masammmm!

    BalasPadam
  7. sume buah k.diana tnjuk tu first time sy tau kewujudjannye..haha

    BalasPadam
  8. akak pn pangey pelam teloq..patu best nye kalu dpt jambu susu tu...tumpang ngidam sekaki diana :)

    BalasPadam
  9. kami pggl jambu botol.kt kg ada lg tp yg x best byk ulat waaaaaa

    BalasPadam
  10. sedapnya kelubi.. nak kena cari nie

    BalasPadam
  11. eh haah i dah lama tak jumpa jambu susu..fav i tu..ish..mana nk cari ek :(

    da mcm aku pgnent lak :p

    BalasPadam
  12. buah kelubi buat aiskrim...pergh.memang sedap...

    BalasPadam
  13. amboii..diana tu :)

    dalam banyak2 buah tu
    buah lokam tu kak ati tak
    pernah jumpa dan rasa lagi
    buah salak pun sama :)

    BalasPadam
  14. Tgk buah tu kembang air liur sbb semua buah tu masam2.....

    BalasPadam
  15. buah rokam tu tak pernah jumpa...... hu hu hu... tapi jeruk salak memang feberet remy !

    BalasPadam
  16. Semua GBM tak penah jumpe kecuali buah jambu ngan salak. hurm..

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)