Advertisement

ads

PESANAN SEPANJANG TEMPOH MENGANDUNG

Assalamualaikum...

Selamat pagi...
aku pernah dapat komen yang melucah..
komen yang menghina..
komen yang tak puas hati..macam2 jenis komen la...

korang komen la cemana pun..aku tak marah punye..
aku tak suka marah2 orang.tambah aku tengah mengandung ni
lagi la aku malas nak melayan perasaan marah dan tak puas hati.

masa awal2 tau aku mengandung hari tu
aku pesan kat suami..

"abang,sepanjang tempoh kita mengandung ni kita tak mau
ada siapa2 ganggu emosi kita ye..
sebab kita tak mau marah,sedih dan sakit hati.
.masalah kawan2 ke,keluarga ke,
masalah adik beradik ke,
sedara mara ke,
kita tak mau ambik tau..kita nak dengar perkara yang
baik2 dan mengembirakan saja.klau orang nak bergaduh dengan
kita,kita malas nak layan"

sebenarnya satu sikap aku yang dari dulu sampai
sekarang tak hilang2 ialah mudah naik angin.
aku sendiri tak suka dengan sikap aku ni.
sebab tu masa mengadung ni aku pesan awal2 macam tu kat suami..heheheh

sekian...

Catat Komen

15 Ulasan

  1. betul!!! kita pun dulu pgnent mmg mudah naik angin..pernah menjerit kat tmpt keje sbb stress..pdhal bnda kecik je :( aiseh..

    kuatkan smgat anda ;)

    BalasPadam
  2. sepanjang pgnet memang ati kene kuat...

    BalasPadam
  3. yealah.. kena kuat ms mengdg.. emosi mudah terusik.. ;)

    BalasPadam
  4. jangan memancing, jgn bunuh atau cederakan menatang..takut anak dlm kandungan terkenaan.err betul ke kak?

    BalasPadam
  5. sama la..emosi time ngandung mmg teruk.ada je xkena,rasa nk nangis..huhu so,xde solution lain.melainkan masa pregnant tu..wajib niat nak abis khatamkan Al-quran 30juzuk..tiap kali nk emosi,terus capai quran..Alhamdulillah...hati yg tgh gelisah tu,tenang dan happy sntiasa..=) cuba la..

    BalasPadam
  6. Kalau tak suka naik angin, turun angin. Fine. Tak kelakar.

    Sama Diana. Saya pun cepat naik angin. Tapi makin dah tua ni, makin byk boleh kontrol emosi. Masih berusaha. Sesama le kita usaha ye...

    BalasPadam
  7. Banyakkan bersabar kak diana :)

    BalasPadam
  8. pregnant mmg kadg2 emo kan.. insyaallah.. cuba utk tidak naik angin.. apa kata turun angin lak..hehe

    BalasPadam
  9. betul la diana, pedulikan hal yang lain-lain, dan jaga emosi yea..sebelum kawin saya sangat penyabar, tapi lepas kawin saya cepat naik angin, hehe

    BalasPadam
  10. mengandung kena kuatkan diri

    BalasPadam
  11. banyak2 kan selawat Insya Allah..org ngandung ni kena jaga betul2 emosi dia..peranan suami tu sgt penting kan kan ..take care diana :)

    BalasPadam
  12. saya pun jenis cepat emosi, tp cepat juga cool down nya...

    BalasPadam
  13. nak copy ayat akk laa...
    nanti klu mengandung nak cakap gitu gak kat abam sy.

    sy pun ada angin kus2 kak...hehe

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)