Advertisement

ads

NAK KE SEKOLAH ATAU MAKAN ANGIN?

Assalamualaikum..

Selamat petang semua...
masa aku bersekolah dulu..
ada kawan2 perempuan yang suka bawak cermin ke sekolah.
walaupun itu melanggar peraturan masih ada yang berani bawa.
cermin la satu2 nya yang pelajar2 ni berani bawa.
yang lain tak de la..
lipstik ke..pelembap bibir ke..perfume ke...
memang tak de la..

kalau ada pemeriksaan mengejut biasa nya cermin ni
disembunyikan di tepi tingkap kelas.
dan ada jugak yang sembunyikan didalam kasut.

cermin kecik yang satu tu kadang2 jadi tumpuan
beberapa orang pelajar..bertukar2 tangan cermin tu..heheh
kelakar kalau ingat balik.

tapi berbeza betul dengan sekarang ni..
dalam beg sekolah siap ada beg khas yang kecik..
dalam beg tu ada cermin,pelembap bibir,bedak..sikat
dan ada yang lebih berani bawak pembayang mata.

kalau ada pemeriksaan mengejut
kat mana agaknya depa sorok benda2 ni ye??
ataupun sekarang dah tak de lagi pemeriksaan mengejut
macam zaman2 aku dulu??

depa ni nak pi sekolah ka
nak pi makan angin ye??
atau memang nak ke sekolah tapi sambil nyelam minum air..
untung2 ada lelaki yang sangkut.
tak lulus spm kawen je.

sekian..

Catat Komen

16 Ulasan

  1. masa akak sekolah dulu mmg takde yg bwk cermin..yg akak tau la. tapi selalu g toilet guna cermin kat situ.

    *anak sedara akak yg form 3 pun..nk g sekolah mcm nk kemana..siap foundation, lip balm. lama bersiap. geram betul..

    BalasPadam
  2. dari zaman akk dulu lg , depa selalu bawak catalog avon..kemain lagi..

    BalasPadam
  3. Depa nak p sekolah sambil melawa. Bdk zmn skrg lain, Diana. Depa advance. Bkn mcm KC masa sekolah dulu, selebet. hihihi.

    BalasPadam
  4. sekolah sy dl takda buat spot check camtu. sebab memang takda sapa2 pun bawak. klu takat serpihan cermin yg pecah tu mmg ada la tapi tinggal dalam meja kelas je..hehe

    BalasPadam
  5. makin kehadapan dunia
    makin banyak bezanya

    BalasPadam
  6. cermin munna sekolah dulu cumma cermin bulat dekat sharpener pengasah pensil je

    BalasPadam
  7. kena masuk sekolah melaram ni..kih kih kih

    BalasPadam
  8. sy sekolah berasrama so masalah sebegini... nk melaram ke..trus blk asrama..

    BalasPadam
  9. sy sekolah berasrama so masalah sebegini... nk melaram ke..trus blk asrama..

    BalasPadam
  10. xde pulak bwk benda2 camni..dok asrama memang xde kot ^^

    BalasPadam
  11. jannah masa sekolah tak bawak cermin pon. masa tu tak suke makeup2 nie. pas tu rasa diri tak ada lah cantek bagai sampai harus bawak cermin. huhu

    BalasPadam
  12. uishh ada ye D macam tuu
    adehhh
    bahaya tul budak2 nie ..
    seyess ada tujuan lain lah tuu
    zaman kita x der lahh .. kalau cermin kecik tuu adalah kan .. ieda x der sbb x terfikir , tapi kawan2 ada yg bawak ;)

    BalasPadam
  13. pergi sekolah pun sibuk nak make up...aiyooo...hahah~

    BalasPadam
  14. uish.. boleh plak macam tuu.. hahaha.. dia spare untuk cikgu kot. kalau cikgu tu muka serabai. boleh make up kan cikgu. part timer.

    BalasPadam
  15. saya la tu suka bawa cermin kecik masa sekolah...tp sekolah saya xde pulak rampas cermin masa spot cek...hehee

    BalasPadam
  16. kalau dtg nak melawa je kejanya,bagus duduk uma tunggu orang pinang...ehhehee

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)