Advertisement

ads

MITOS TENTANG DARA

Assalamualaikum..

Selamat malam semua..
kita cerita pasal dara.ada orang yang suka belagak pandai..
bila tengok pompuan tu lain macam sikit.."macam tak de dara je.."
mana dia tau pun tak tahu la..bahaya tu..takut jadi fitnah...



tak dinafikan la ciri2 fizikal seseorang tu berubah bilamana
dia dah pernah melakukanhubungan seks.tapi tak semua orang
kita boleh nilai dengan fizikal dia.
antara yang selalu jadi penilaian orang tentang
dara ni ialah..

1-jalan mengangkang maknanya tak de dara.
hal ni tak de kaitan langsung dengan masih dara atau pun tidak.
Kerana cara berjalan seseorang dipengaruhi oleh
pertumbuhan dan perkembangan fizikalnya,
seperti lebar tulang pinggul dan juga lemak di sekitar peha.

2-payudara besar sebelah maknanya tak de dara.
umumnya apabila seseorang wanita teransang payudaranya
akan membesar.jadi tak de kaitan dengan masih dara atau tidak.

3-punggung tak pejal maknanya tak de dara
seseorang yang kurang bersenam akan
menyebabkan punggungnya kurang pejal dan nampak tak cantik.
ianya tidak ada kaitan dengan dara.

4-air kencing yang jernih tanda tiada dara
Air kencing jernih atau tidak ianya bergantung kepada jumlah
air putih yang kita ambil.

5-gadis yang tidak mengeluarkan darah pada malam pertama bermakna tiada dara
selaput dara bukan saja boleh terkoyak ketika melakukan
hubunagn seks malah aktiviti senaman yang melampau jugak boleh menjadi punca.selain itu kemalangan dan berbasikal jugak boleh menyebabkan selaput dara terkoyak.


sekian..

Catat Komen

27 Ulasan

  1. wuwuwuwuuu...sememang tu semua menjadi tanda soal pada org yg duk kaji sorg2 gadis tu ada dara ke tak..thanksss for your sharing:))

    BalasPadam
  2. tanggapan yang menyongsangkan.. Kesianlah pada gadis yang masih berdara tetapi dikatakan tiada dara hanya kerana mempunyai ciri- ciri yang dikatakan di atas..

    BalasPadam
  3. wuhuhuuuu, bila si lelaki takde teruna tak kecoh pula kan?

    BalasPadam
  4. alamak.. bahaya2.. jgn judge org tu ade dara ke tak melalui pemerhatian ja.. kalau berani tanyalah..hahaa..

    lelaki xteruna blh tau x?? hikhik

    BalasPadam
  5. hekhekhek....! saya ta tau na komen apa >_<

    BalasPadam
  6. sy rasa cam tak berapa penting sgt la dara tu

    BalasPadam
  7. lelaki yg mementingkan 'dara' ini mungkin berfikiran sempit, atau utk menutup kelemahan diri yg mungkin dah tak 'berdara'...betul ke...???

    BalasPadam
  8. Semua orang dah duk kaji-kaji perempuan, semua nak yang ada 'dara' ja.

    BalasPadam
  9. law teruna ta de dara ta de nye pown nk kecoh2..

    BalasPadam
  10. opsss,,.. org bujang tak tau nak komen apa ..

    BalasPadam
  11. hurm.. KAN.. pentingnya dara seseorg permpuan.. btapa tggi nilainya seorg prmpuan dgn DARA.. knpe msti nk soalkn teruna si lelaki? -_-"

    ape yg perlu tahu.. berzina itu DOSA BESAR.. aiyakk

    BalasPadam
  12. Hoh!... Criteria diatas takde kena mengena langsung dgn Dara lagi ke tidak ye...oleh itu jgn menyalah sangka perkara yang tidak benar. Terima kasih. :)

    BalasPadam
  13. ade kebenaran dan ade juga yg bkn juga.....
    he3....
    yg penting ... jagalah dara utk suami anda.....maruah tu....

    BalasPadam
  14. masyarakat masih lagi menjadikan DARA tu sebagai kayu pengukur dalam menentukan samada pompuan tu masih suci ataupun x .. dan ramai yang x tahu apakah itu dara sebnarnya dari segi saintifik dan sebagainya ..

    BalasPadam
  15. zaman sekarang ni nk dpt yg dara belum tntu lg...

    tp sy xkesa klu dpt yg dah tak dara...

    aslkan dia brubah dan tidak blk ke aktiviti lama dah ler...

    =)

    BalasPadam
  16. ada benar juga benda ni...orang yang aktif bersukan ada yang hilang daranya,tanpa melakukan hubgn tu.. krana slaput dara itu begitu snstif..ntah mana sy pena dgr..

    slmt mlm kak^^

    BalasPadam
  17. banyak sangat mitos mcm ni kan ? pandai2 je diorang buat andaian

    BalasPadam
  18. isu yang selalu menjadi isu dan tanda tanya.ape ape pun jangan terus menilai org dari fizikal.

    BalasPadam
  19. Sekarang dara tiruan pun boleh dicipta manusia. Jadi jangan heran jika janda 4 anak masih punya dara...

    BalasPadam
  20. lelaki tuh lar.time nak kawen nak cari yang virgin.tapi diri sendiri dah tak virgin. :) so,takyah nak rumitkan benda2 virgin nih.

    BalasPadam
  21. erm... point yg akak bagi mmg betul.. mak sy penah marah adek pompuan sy main bola tampar.. sebbnya seperti entri akak ni la..

    BalasPadam
  22. yang no.3 tu selalu benar di perhati
    oleh kaum lelaki. tang situ juga depa
    dah tau ada dara ke tak...pandai sangatlah tu!

    BalasPadam
  23. pandai pula org2 yg kata org lain tu takde dara ek...

    BalasPadam
  24. satu lagi mitos merepek kalau niple pompuan xpink xde dara...pdahal ikut org la kaler apa.kekurangan pengetahuan betol...

    BalasPadam
  25. ye dara penting, kerana itu lambang bahawa wanita itu benar2 menjaga, kesucian, mahkotanya, kejujurannya, tanda ia benar menghargai nikmat Allah itu.

    Memang dalam islam ada perubahan fizikal pada perempuan yang hilang dara akibat berzina. Namun, jika dibincangkan pasti wanita akan pertikaikan..

    Yang pasti setiap wanita haruslah jujur kepada suami mereka tentang kedaraan mereka, juga sebabnya hilang.

    disini sedikit artikel ingin dikongsi:
    http://pelakarbisikanhati2.blogspot.com/2011/12/dara-atau-tiada-dara.html

    BalasPadam
  26. manusia???tak lepas dripada mmfitnah,,nmpak pelik sikit,trus cakap macam2,,dont judge someone by its cover!!

    BalasPadam
  27. Bukan Dara menjadi ukuran tapi keperawanan. Ada beza tu. Same goes to men. Just saying.

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)