Advertisement

ads

KASET DALAM HIDUP AKU.

Assalamualaikum..

selamat petang semua..
korang yang umur lebih kurang aku ni
mesti pernah melalui zaman kaset..kan??
masa tu boleh kata setiap rumah ada kaset.
macam sekarang kaset dah ditukar dengan penggunaan cd
dan alatan digital yang lain..

dulu kaset memang satu2 pilihan yang ada.
kalau artis keluar album baru mesti dalam bentuk kaset je.
tapi jangan la bagi budak2 pegang kaset tu..habis tali kaset tu ditariknya..
melayang la rm15.itu harga kaset dulu.
yang original la..kalau kaset cetak rompak
boleh dapat dengan harga rm5 je.

biasanya yang cetak rompak ni
budak2 sekolah la yang beli.orang2 yang dok kat kampung nun..
bila pasang je tali kaset tu terlekat kat radio..
habis jahanam..heheh..
korang ada??:p

satu lagi yang best tentang kaset ni,
bila ada kaet yang kita dah tak nak guna
boleh la kita gunakan untuk rakam suara sendiri..heheheh..
masa tu satu kaset tu side A dan side B nye
memang penuh dengan suara artis tak bertauliah je..
berangan jadi artis..kan??

kalau dah kaset tu memang dah tak boleh guna langsung
pecahkan je dan ambik benda bulat dalam kaset tu..
boleh buat buah carrom.
dulu kalau nak main carrom papan
nya buat sendiri je tau..:p
heheheh..


sekian..

Catat Komen

27 Ulasan

  1. dulu kaset kesayangan munna artis KRU dan SCORPION.....

    BalasPadam
  2. haha..betul3..dulu selalu kena marah ngan abah sebab tali kaset selalu terjurai..kami suka main tarik2..seronok..

    BalasPadam
  3. Assalamualaikum Diana

    banyak beli keset Uji Rasyid ...he he

    BalasPadam
  4. anum byk lagi simpan kaset2 nie

    BalasPadam
  5. saya sempat juga merasa buat koleksi kaset..lagu time tu yang menjadi kegilaan saya a to z..habis semua album saya beli hahaha..now x de makna nak beli semua download ja hahaha..

    BalasPadam
  6. hihi..dulu zaman my sis sekolah popular la kaset2 ni..

    BalasPadam
  7. hehe..ingat nostalgia lama diana baca entri ni. Saya baik dengan suami semua bermula dari sebuah walkman....huhu, mmg nostalgia

    BalasPadam
  8. pasar malam memang meriah la dgn lagu2 keset..apa lagi yg cetak rompak la tuh...pasal buat buah carom tu awat pcl tak ingat pon..haha, lain daerah agaknya kot...hurm tinggal kenagan.

    BalasPadam
  9. teringat zaman sekolah2 dulu, sanggup simpan duit belanja sekolah sebab nak beli kaset ukay's hehe, memori lama kan

    BalasPadam
  10. masih lg menyimpan kaset tp x pasti masih berbunyi lg or x hehehe

    BalasPadam
  11. la , tak sangka kaset pun ada cetak rompak. hehe :)

    btw , thanks :)

    BalasPadam
  12. sy paling igt kaset din beramboi Pujaan Radio 9..hehe..lawak giler kaset tu..dulu nak rewind kaset pakai pensel sebab takut bateri walkman cepat abis..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam
  13. kenangan kaset ku... mmg pernah rakan suara sendiri buat nyanyi nasyid. lawak plak bila diingat2 balik...

    BalasPadam
  14. yela...dulu xmain cd ni, semua kaset..psg lagu kaset..dalam kete pun guna kaset..hihi

    BalasPadam
  15. zaman ss dulu kan, tak berani nak beli kaset. sebab nak kua mana2 sume dengan mak ayah. so macam mana nak beli? hihihi.

    BalasPadam
  16. haah, betui2..dedolu mmg beli kaset jek..beli plak kat pasar malam..keh3

    BalasPadam
  17. aah banyak kenangan dgn kaset nie ..
    dulu zaman sek2 dulu harapkan radio caset dlm kereta ayah je .. ;)

    BalasPadam
  18. kat rumah ade sekotak..... masih boleh digunakan.....tapi player dah takde..... buat tukun jer la...

    BalasPadam
  19. kaset tu boleh tepek kat dindind buat perhiasan kalau tk guna.

    hihi takpernah ada kaset

    BalasPadam
  20. kakak aku ade kaset 911, mak ayah aku ade kaset hindustan. aku tukang denga je. haha

    BalasPadam
  21. kenangan dulu pasal kaset:

    1)dah siap sedia nak rakam lagu kat radio..kluar je lgu best cepat2 tekan recd.

    2)ambik tali kaset lilitkan kat pokok2..angin je ada bunyi..

    3)rakam suara dah bnyak2..kdg2 bertempek2 rakaman..

    4)dulu klau ada walkman..uikkk kayanya budak tuuu..

    BalasPadam
  22. kenangan kot kaset ni kan kak..sekarang ni ada lagi ke ye? hee~

    BalasPadam
  23. sampai skrg simpan lg koleksi kaset2 kesayangan :)

    BalasPadam
  24. dulu memang suka tarik tali kaset ni.. hehe... lps tu kena marah dgn ayah...

    BalasPadam
  25. dulu Mas pun selalu beli kaset, lagu ukays, slam ngan spring...hehehee

    BalasPadam
  26. nana pengumpul kaset siti nurhaliza dulu,hee.....skrg xde nya nk bli cd bagai...download sng,jmat duet:)

    oo,idea yg sgt menarik tu..hee...leh jd carom n recorder ye,nana xterpikr pulak dulu2 ^-^

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)