Advertisement

ads

JANGAN BIARKAN KEINGINAN UNTUK HAMIL MENGGANGU EMOSI KITA

Assalamualaikum...

Selamat petang semua...korang pernah dengar tak cerita bayi dalam kandungan hilang.aku pernah la jugak dengar cerita macam tu..dulu tv3 pun ada buat cerita pasal ni..
tapi petang ni aku bukan nak cerita yang macam kita selalu dengar tu..nak tau..jom baca..

Aku ada baca satu cerita ni..kejadian ni berlaku di Beringinrejo,Indonesia.
ada satu pasangan suami isteri yang dah berusia lewat 40an tapi masih belum ada cahaya mata.isteri dia teringin sangat nak anak.satu hari dia rasa mual2 dan pening jadi dia yakin dia hamil.dia pi la hospital.tapi bila diperiksa dia tak hamil pun.

Isteri dia tak percaya dengan doktor tu lagi sebab semakin hari perut dia makin membesar..sampai kan bila cukup 7 bulan dia siap buat kenduri kesyukuran dan jemput jiran tetangga.cukup sembilan bulan perut dia mula memulas.sakit pinggang dan berasa macam nak bersalin.tengah2 sakit tu tiba2 dia jatuh ke lantai dan perut dia kempis.dia menangis la sambil jerit "bayiku hilang..bayi ku hilang..."dan sekarang wanita tu dah jadi kurang siuman disebabkan kejadian tu.

Sebenarnya apa yang terjadi pada wanita tu dalam istilah perubatan kita panggil Pseudo kehamilan atau kehamilan palsu.masalah ni terjadi kepada wanita2 yang terlalu inginkan anak hingga mengganggu emosi dia sampaikan dia berimaginasi yang dia hamil dan merasa semua apa yang ibu hamil rasakan..mual,pening,mengidam..sedangkan dia tak hamil..

Jadi...aku cuma nak pesan la pada korang2 yang ada kawan2 yang dah lama tak de anak,tolong la jaga perasaan mereka tu..jangan disebabkan kata2 kita perasaan mereka untuk dapatkan anak tu menggangu emosi mereka.banyak kesan tak baik yang akan berlaku..

sekian..

Catat Komen

14 Ulasan

  1. Sokong=)))

    mereka sangat sensitif!
    termasuk saya=)

    BalasPadam
  2. setuju!

    *saya sensitif campur garang.
    kalau ada yg ckp lebih2 psl ni..saya berhujah sampai dia diam.

    BalasPadam
  3. pupel pernah terbaca pasal menda ni. dan pupel percaya tentang perkata ini. :) pupel masih menanti tapi alhamdulilah masih dapat menjaga emosi:)

    BalasPadam
  4. ade eh mcm ni??...huhh...takut plak dgrnye..

    BalasPadam
  5. bahaya camni.. apa2 pong kena banyak berdoa lah kan kak :)

    BalasPadam
  6. setengah org mmg tak phm dan taktau lgsg nk jaga hati org...ada ke patut tanya..."eh, awat lmbt sgt nk dpt ni. kwn2 lain bederet dah anak. Hg sorg ja takdak anak lagi"..

    sgt tajam kata2 tu tapi sy senyum ja. tapi ada masa sy cool dan ada masa saya melenting. bergantung pada emosi.

    BalasPadam
  7. hmm...yer la kene jago tutur kata kan..perasaan org kene jago jugak...

    BalasPadam
  8. emosi perempuan dalam keadaan macam ni memang kene jage dan jangan biarkan die sorang sorang.

    BalasPadam
  9. kt indon selalu je ada cerita felik2..sbb org nya pun felik kan

    BalasPadam
  10. menarik..itulah dugaan wanita kan..?tak hamil, org pndang serong, kalau dah jadi mcm ni mcm mana? sbb terlalu nkkan ank, berimaginasi pulak dia

    BalasPadam
  11. menarik..itulah dugaan wanita kan..?tak hamil, org pndang serong, kalau dah jadi mcm ni mcm mana? sbb terlalu nkkan ank, berimaginasi pulak dia

    BalasPadam
  12. siannya perempuan tu...
    sbb tu la kita kena jaga tutur kata
    jgn sampai menyinggung perasaan org

    BalasPadam
  13. ishhh tkut plak dgr...sy pun ngh cube nk kawal emosi ni...nk buang jejauh segala stress blik jmp suami nnt...

    BalasPadam
  14. pes time dengar tapi dulu penah dgr kisah camni..doktor dah sahkan ada baby..dah buat buku merah./.tiba hari nak bersalin,dia mimpi dan esoknya baby hilang

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)