Advertisement

ads

HISAP ROKOK 20 BATANG SEHARI BOLEH PANJANGKAN UMUR

Assalamualaikum...

Selamat malam semua.
siapa cakap rokok dan alkohol itu berbahaya dan memendekkan jangka hayat???
lepas korang baca ni mesti korang akan
lebih banyak hisap rokok..
heheh...

Seorang wanita yang berasal dari Gloucestershire, Amerika Syarikat yang berusia 100 tahun yakin bahawa umurnya panjang kerana rokok dan alkohol yang diambilnya

Lorna Gobey, yang menetap di Cheltenham,menghisap 20 batang rokok setiap hari dan meneguk segelas Guinness dengan wiski.

Pertama kali dia merokok pada tahun 1940 dan setelah dikira jumlah rokok yang dihisap sudah lebih dari 1.5 juta.
Mrs Gobey berkata "Saya sudah merokok sejak berusia 30 tahun dan tak pernah ada masalah kesihatan."

"ramai orang yang cuba menasihati dan mengatakan bahawa tabiat itu buruk, namun keluarga saya tak berani meminta saya untuk berhenti merokok dan mengambil alkohol.jika mereka lakukan, saya akan tampar mereka."

"Saya selalu berusaha menikmati hidup. Saya rasa adalah penting untuk melakukan perkara yang ingin anda lakukan dan tidak membiarkan orang lain mengatur hidup anda."

"Saya suka merokok, setetes wiski dan Guinness, dan saya masih suka bermain skittles. Mungkin itu sebahagian dari alasan mengapa umur saya panjang. Saya tak pernah berfikir akan mencapai usia 100 tahun, namun ternyata saya masih berumur panjang. saya kagum."

Anak lelakinya, Bob Fisher, 66, mengatakan, "Di usia begitu ibunya masih kelihatan sihat dan cergas.dia merokok lebih cepat daripada kami semua dan dia masih suka meneguk minuman keras. Selain itu dia juga sangat suka bermain bingo dan bersiul serta jalan-jalan keliling bandar ini dengan memandu kereta "

**apa lagi??pi la hisap rokok banyak2..
tapi ingat ye..tak semua orang bernasib baik..:)



sekian..

Catat Komen

30 Ulasan

  1. mmm.... makcik ni dah mendorong para perokok untuk terus merokok la..hahaha

    BalasPadam
  2. ajal maut di tangan Tuhan.. btl tu tak semua org bertuah mcm nenek tu

    BalasPadam
  3. gila ganaz nenek nie siap nak menampo. heheee

    BalasPadam
  4. Perghhhhhh! Sangat terbaik entry ni. Mesti perokok di luar sana tengah senyum sinis. Huuuu T____T

    Pasti dijadikan alasan tak nak berhenti merokok. Memang betul, ajal sesorang tu dah ditetapkan. Tak kira dia banyak merokok ke tak. Kan =)

    BalasPadam
  5. ala mana tahukan ...hehe boleh cuba ni...

    BalasPadam
  6. Ada yang berani nak menerai....

    BalasPadam
  7. ajal dan maut ditangan tuhan........
    rokok mungkin penyebab.....

    BalasPadam
  8. Amboi mak, 1.5 juta batang rokok dia hisap...panjangnya. Agaknya kalau diatur pasti lebih panjang dari jambatan Pulau Pinang!!!

    BalasPadam
  9. mungkin dia bernasib baik kot...hehehe hi ;)

    BalasPadam
  10. ini dah jd ubat je gamaknya.rokok tetap bahayakan kesihatan ^^

    BalasPadam
  11. oh tidak~! betul tu...tak semua org bernasib baik seperti nenek ni...

    BalasPadam
  12. membohong lah nenek tu....tak caya langsung

    BalasPadam
  13. grang gila smpai nak tampar2 ni..hehhee

    #merokok membahayakan kesihatan,minum alkohol itu haram..

    BalasPadam
  14. whoa, 1 dlm 1,000,000 je kot leh jd cmni.. by the way, org Islam diharamkan merokok senanye

    BalasPadam
  15. modal perokok tegar nak merokok..hahaha

    BalasPadam
  16. tuhan beri dia umur pnjg supaya dia bertaubat

    BalasPadam
  17. tak tauler kan nak cakap... memang urusan ajal maut tu ditangan yang maha kuasa...

    BalasPadam
  18. Kebetulan je tu. Merepek la makcik ni.

    BalasPadam
  19. Betul la. Tak seme org bernasib baik. Mrk umur panjang bkn sbb rokok, pemakanan atau apa sj tp disebabkan Allah.

    Kan?

    BalasPadam
  20. ada unsur-unsur sarka ni. :)

    bukan semua perokok habiskan 20 batang sehari.dan lau nasib kurang baik,tak sempat habiskan sebatang rokok,dah kena langgar keta.

    BalasPadam
  21. menakutkan nenek ni la..aduhh

    BalasPadam
  22. ramai la perokok yang menegakkan fakta ini bila bini suh stop merokok

    tapi mcm diana cakap la 'tak semua org bernasib baik '

    lu pk la sendiri

    BalasPadam
  23. Haha.lawak lak rasa.eksperimen dia je lain dr yg lain.adoi.

    BalasPadam
  24. erk..camtu plak..baru tengah proses untuk berhenti hisap nikotina nih..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)