Advertisement

ads

CUTI HARI JUMAAT?SUKA TAK?

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua...
hari ni ada yang bercuti..bestnya cuti hari jumaat..kan??



kan best kalau negara kita
cuti setiap jumaat..kan??
memang ada yang akan tak bersetuju..
maklum la..dah biasa cuti hari ahad dan sabtu.
tapi kalau kita pandang sudut positif nya banyak tau..

contohnya..
hari jumaat kaum lelaki tak la tergesa2 ke masjid..
dengan nak uruskan hal kerja lagi..
nak ambik anak2 dari sekolah la..kita kan negara islam..:)

Bila malam jumaat pulak boleh la kita tidur lewat sikit..kan??
buat amalan2 sunat...
mengaji ke...berzikir dan beristigfar sebanyak mungkin ke..
bermesra2 dengan pasangan..
kan??sebab nya kalau hari2 biasa ni memang tak sempat la nak
berlama2 atas sejadah...

balik kerja je dah jam 8.
sembahyang maghrib lepas tu nak uruskan hal pelajaran anak2.
lepas tu nak uruskan hal2 rumahtangga pulak.
esok dah nak kerja.jam 12 dah kena tidur..
memang malam minggu pun boleh beribadat
tapi kalau malam jumaat tu
lebih banyak gamjaran dari Nya..kan??

dah nama pun negara islam...
penghulu segala hari sudah pastinya hari jumaat..
hari yang sebaik hari.
tapi kita masih ikut kalender omputih
yang penghulu segala hari adalah ahad..heheeh

apa pun masing2 ada pendapat masing2 kan??
ada yang suka ada yang tak suka pada perubahan...

sekian..

Catat Komen

18 Ulasan

  1. dulu jb mmg cuti hari jumaat "sigh" ish napa le ditukar..kita suka sbb jumaat tu masa sangat pendek sebenarnya klu perasan. byk keberkatan hari jumaat...ni nk kejar solat jumaat dan nak ke sekolah agama lagi...mmg cian kat budak2 dan bapak budak hehehhehe

    BalasPadam
  2. hooh, baguskan kalo semua cuti jumaat..penghulu segala hari...Insya Allah , moga satu hari nanti ada sorang pemimpin yang punya ruh Islam..tak pandang ringan kan aspek2 macam ni :)

    BalasPadam
  3. Saya suka kalo cuti setiap hari. Hehehe. Melampau sokmo aku ni. Kalau seluruh Malaysia cuti hari Jumaat best la. Tapi kalo ada beberapa negeri je yang cuti jumaat, sebahagian lain tak cuti, nnt byk urusan duniawi agak terganggu, mcm nak gi bercuti dgn family yang tinggal kat negeri cuti hari jumaat, pastu ada family yg tak cuti hari jumaat nak ikut. Then urusan perbankan pun terganggu. So, kalo seluruh Malaysia cuti Jumaat, saya suka. Kalo cuti 3 hari start Jumaat, Sabtu Ahad, lagggiiii saya suka. *buat ofis sendiri ye. Heheh.

    BalasPadam
  4. elok jugak.... senang nk pi sebahyang jumaat.....
    kekadang terkejar2.....

    BalasPadam
  5. betul, tiap hari pun terkejar2, naknya time maghrib, tak sempat nak lama2, mmg berungunt sangatlah kalau cuti hari jumaat

    BalasPadam
  6. haa amalan2 sunat mlm jumaat tu mmg setuju..slalu gak terlps dpt pahala sunat tu sbb postponed mlm miinggu..kekeke eh! =P

    BalasPadam
  7. bagus jugak kan? senang sikit lelaki nak pi solat jumaat, takdelah terkejar2..

    BalasPadam
  8. suka kalau cuti jumaat sabtu ahad, boleh kah? hehe

    BalasPadam
  9. nak cuti tujuh hari seminggu boleh?

    BalasPadam
  10. Ape kate cuti Jumaat, Sabtu dan Ahad? Hehehehehe....

    BalasPadam
  11. kene kembali ke zaman dulu lah kan..selaras semua negeri macam tu.

    BalasPadam
  12. kalau macam tu mari pakat2 duduk kat terengganu,kelantan dan kedah ok? hikhik..tah bila lah agaknya malaysia ni nak melaraskan cuti untuk semua negeri..seeloknya buatlah cuti hujung minggu pada hari jumaat..ini apa,ada pulak cuti hari ahad..sampai bila nak ikut undeng-undeng omputeh tu? tolonglah,kita dah berpuluh tahun merdeka..sudah terlalu lama kita bebas dari penjajahan omputeh..huh!

    BalasPadam
  13. beruntung bagi negeri kelantan, terengganu dan kedah

    BalasPadam
  14. haah kan.
    tapi fa memang takda kelas ari jumaat,
    kira cuti la tuh. :D

    BalasPadam
  15. betul, cuti jumaat la best :)

    BalasPadam
  16. bukan ke utara and pantai timur cuti jumaat... kan best kalau KL cuti jumaat, sabtu ahad... melampau plak eh

    BalasPadam
  17. kat terengganu nie mmg cuti hari jumaat dan sabtu... :) kalau buat selari seluruh negeri kan best

    BalasPadam

sila tinggalkan komen anda...:)