Advertisement

ads

bagus bekerja atau tidak..??

Pade ISTERI2 yg berkerja dan x bekerje,aku nak citer pasal kite2 orang pompuan sikit ni.tp kalau telajak jadi banyak jangan marah ye..yang bekerja penah x korang terase nak benti dok umah je?yg x kerje pulak ade x tepikir nak kerje pegang duit sendiri?sebeno nye ape je keputusan korang adalah tepat dan sewajar nye..x de salah nye pun.teserah pada diri sendiri.maksud aku kat sini kerje yg baik2 saje lah ye..kerje yg x elok tu bukan saje berdose tapi jugak akan mengundang pitnah,.bab tu korang paham2 sendiri la..

aku ni x bekerje.penah le tepikir nak kerje.pegang duit sendiri lebih seronok.ye la..bile dh jadi isteri ni x semesti nye terus jadi x pemalu dgn laki.aku ni pemalu orang nye.tmbah2 bab mintak duit.bulan2 memang le dia bg.tp kdg2 cepat sangat sbes nye.hehe..aku ni boros.(pecah resia)...

Namun bile nengok je muke anak aku rase x sampai ati lak nak tinggal dia kat orang.laki aku pulak bukan style percaye kat orang.tambah2 bab anak.jadi ape2 kat anak aku yg baik ni,naya je..anak aku ni pun bkn nak kat orang lain.dia nak kat aku dan ayah nye je..anak ayah..lagipun jage sendiri lebih puas.kite boleh tengok dia membesar depan mate.setiap perubahan dlm waktu dia membesar tu kite blh rakam dalam memori kite dan jadi satu kenangan yg paling best.

Bab makan minum anak kite pun,kite sendiri blh tentukan.klu bagi orang yg jage,makan ke x anak kite ye...dapat pulak pengasuh yg jage budak terlalu ramai.dah sah2 anak kite kurang perhatian.makan pulak mungkin x blh lebih..semua nye di catu.ade ke yang macam tu?aku sendiri penah ngasuh budak.aku memang x jage ramai.sorang saje.berdua le dgn anak aku.ade gak le yg tanye aku nak x jage anak kwn2 kat situ.tp aku tolak.bukannye aku menolak rezeki tapi mcm yg aku kate tadi la..kalau jage ramai agak2 blh x aku tumpukan pade anak aku dan anak orang tu?terlalu ramai sampai 4,5 orang,bile mase nye nak ajar anak aku ABC?huh...x kuase aku..pesanan aku pade pengasuh2,jangan le tamak bebeno..hehe..

sekian..

Catat Komen

0 Ulasan