Skip to main content

Posts

DI MALAYSIA TAK PERNAH ADA AYAM YANG DI SUNTIK HORMON

Tertipu lah sudah selama ni bila saya fikirkan memang ada ayam yang disuntik. Tapi walaupun selama ni saya rasa betul-betul wujud ayam yang disuntik, saya tetap beli ayam dan masak ayam setiap hari. ayam sedap dan anak-anak suka jadi makan je la.



Mulai hari ni tak payah dah nak rasa risau pasal ayam suntik sebab benda ni tak wujud pun di Malaysia. Entah siapa la pandai-pandai cakap ayam yang besar-besar yang dijual tu disuntik dengan hormon untuk mempercepatkan pembesaran ayam.




Tak pasal-pasal saya tertipu.Bukan saya je. Saya percaya pakcik makcik kat kampung nun pun ramai percaya wujudnya ayam yang disuntik ni.

Macam mana yakin sangat ayam suntik ni tak wujud?

Kat Malaysia ni kita ada akta yang melarang penggunaan hormon ke atas haiwan ternakan. Akta Makanan 1983 , Akta Makanan Haiwan 2009 dan juga Badan Berkuasa Kawalan Makanan Dan Dadah (FDA). So mana boleh sesuka hati nak suntik hormon pada ayam.



ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi o…

12 PESERTA DEWI REMAJA 2019 AKAN DIKUARANTIN 54 HARI DAN SOSIAL MEDIA DIPANTAU

Bukan biasa-biasa nampaknya undang-undang baru yang diperketatkan untuk 12 peserta Dewi Remaja 2019 yang bakal berentap pada Edisi ke-10 Dewi Remaja . Rancangan Dewi Remaja 2019 akan disiarkan setiap hari Sabtu pukul 9 malam, bermula 26 Oktober, di Astro Ria (CH 104) dan Ria HD (CH 123).



Kalau korang masih ingat lagi juara Dewi Remaja 2018 tak dapat di muktamatkan gara-gara penarikan balik kemenangan Haneesya gara-gara tersebarnya video nya berhibur di kelab malam. Tak mahu perkara sama berulang, undang-undang dan peraturan diperketatkan dengan mengkuarantin 12 perserta tersebut selama 54 hari dalam sebuah rumah khas sepanjang program ini


ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi oleh KPM

Bukan itu saja, malah akaun media sosial setiap peserta juga akan dipantau agar tidak menimbulkan sebarang perkara negetif hingga menimbulkan perkara yang tidak diingini.

Saya memang bersetuju sangat dengan undang-undang baru ni dan rasanya ramai yang akan s…

SUSHI BUKAN UNTUK MENGENYANGKAN. IA ADALAH SENI UNTUK DERIA DAN OTAK

Saya bukan lah penggemar Sushi. Anak-anak pun tak suka. Diaorang kata rasanya pelik. Saya pulak tak suka sebab bagi saya Sushi ni macam snack saja. Kalau makan mesti tak rasa kenyang. Sudahnya sibuk cari makanan lain.



Rupa-rupanya sangkaan saya memang tepat tentang Sushi ni. Ianya bukan lah makanan yang kita makan untuk bagi rasa kenyang. Pelik jugak bila ada kawan2 yang pergi makan Sushi , semata2 untuk makan Sushi saja. Tertanya2-tanya kenyang ke??


ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi oleh KPM

Tapi tak tahu lah kalau ada yang makan bedal sampai ketat perut tu. Itu ikut suka hati dia lah. Memang orang Malaysia ni kalau makan apa je semuanya nak di telan sampai kenyang. Selagi tak kenyang memang tak bangun la.Hahah .. Cuma mungkin Chef tu pelik tengok. Kat Malaysia je dia nampak orang makan Sushi sampai kenyang.




Ini apa yang saya baca melalui perkongsian netizen di sosial media, Fakta menyatakan Sushi bukan lah makanan yang dimakan untuk…

RAHSIA JANA 4 ANGKA SEMINGGU DENGAN JUALAN DI SHOPEE KINI TERBONGKAR

Suka membeli belah diatas talian tentu akan menemukan anda dengan laman web Shopee. Sekarang Shopee pun dah ada app yang memudahkan kita untuk membeli belah. Sebut je apa saja, semuanya ada di Shopee.



Dengan ada nya Shopee semua orang boleh mula menjana pendapatan. Tapi nak mendapatkan jualan bukan lah perkara yang mudah , bukan juga perkara yang sukar.Ianya bergantung pada usaha anda. Dengan beberapa tips dari mereka yang lebih berpengalaman dalam jualan di Shopee , kini semakin ramai yang menjana 4 angka seminggu dengan berniaga di Shopee,


ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi oleh KPM

Bagi anda yang masih tercari-cari bagaimana nak memulakan perniagaan, anda patut bermula di Shopee. Dengan pelawat seramai 21 juta orang sebulan, peluang untuk anda menjana pendapatan dengan mudah terbuka luas,

Prose jualan yang mudah dan tidak memerlukan anda melayan setiap pelanggan seperti di kedai fizikal memudahkan lagi anda untuk menguruskan perniag…

KENAPA ORANG TAK SUKA PADA NASIHAT DAN TEGURAN ANDA DAN PANDANG RENDAH PADA ANDA

Di Instagram saya juga ada follow artis-artis Malaysia. Saja nak tengok lifestyle diaorang. Bukan semua benda pasal artis ni adalah benda-benda buruk.Ada juga yang menyebarkan semangat dan perkara-perkara positif. Tapi yang selalu menjadi isu bagi artis-artis wanita di Malaysia ni ialah bab aurat atau pun pakai tudung



Kalau bab pakai tudung dan aurat ni , orang Melayu islam ni berani tegur artis je. Kalau orang sekeliling dia memang dia tak berani nak tegur..



ok? berikut adalah laman semak keputusan peperiksaan online SAPS Ibu Bapa yang rasmi oleh KPM

Cer buka facebook osetat2 jadian facebook ni. Ada je rakan facebook dia yang tak bertudung. Tak de mana nya dia nak tegur. Tau pulak nak jaga hati. Kalau tegur satgi orang  tak nak komen, tak nak like.. orang tak nak kawan..

Kalau saudara mara, kawan seopis, jiran sebelah lagi la tak nak berani tegur..

 "Nanti tak boleh pinjam duit"

"Takut kena sembur depan2 sebab saudara mara kawan2 lagi la kenal saya ni cemana.. Saya pun…

BERTAHUN-TAHUN TINGGAL PUASA. MACAM MANA CARA NAK GANTI PUASA

Hi semua..

Minggu ni nak menghabiskan puasa ganti. Ni kalau tau kat Maisara yang saya puasa ganti ni mesti dia muncung muka sebab tak tunggu dia. Kalau nak tunggu dia memang lambat la sebab dia nak puasa masa cuti  sekolah je.



Ini masa terbaik untuk ganti puasa sebab Maghrib masuk awal dan cuaca pun tak panas membahang macam selalu. Maghrib kat penang minggu ni jam 7:09 dah.. Sebab tu saya selalu pilih hujung tahun untuk ganti puasa ramadhan.Hahah..

Korang dah ganti puasa ramadahn ke belum? Kalau belum jom le kita sama2 ganti puasa. Naik tahun depan dah tak payah fikir pasal nak ganti puasa dah.Boleh fokus pada puasa sunat saja.






Untuk tahun depan saya dah jangka yang saya mungkin akan sibuk sikit sebab Maisara dah sekolah menengah dan Mikhail dah masuk Kafa. Mungkin awal tahun tu tak sempat nak fokus pada puasa ganti. Takut terlupa banyak mana la yang perlu di ganti. Biasanya bila makin lama, makin lupa tau. tak ingat 6 hari ke 7 hari..ha! Naya!

Puasa Ramadhan adalah puasa wajib. Jad…

KONSERT GEGAR VAGANZA 6 2019 MINGGU 1

Hi semua..


Gegar Vaganza 6  (2019 ) kembali lagi selepas 6 tahun rancangan ni masih lagi mengekalkan pengacara yang sama iaitu nabil dan Jihan Musa. Terdiri dari barisan juri yang memang berpengalaman dalam bidang muzik iaitu Dato Ramli MS dan Hetty Kos Endang . Manakala juri jemputan ialah Ella.

Untuk Minggu pertama ni saya tengok penonton macam kurang meriah sikit la. Mungkin dah berusia tak larat dah la nak jerit kuat-kuat macam konsert-konsert tahun yang lepas2 ..Hahahah. Tahun ni macam tak pasti pulak siapa yang paling disebut-sebut sebelum konsert. Berbeza sikit macam tahun-tahun lepas bila ada peserta yang memang jadi tumpuan.






Contohnya Zamani, Mamat Exist, Shima.. Betul tak?? Tapi kali ni tak tahu siapa yang di tunggu-tungu. Tapi kalau ikut kan pilihan saya, saya nak tengok Wan. Apa pun jom baca review dari saya untuk konsert pertama Gegar Vaganza 6. Sumber gambar: Fb Astro Gempak Korang boleh tonton di Youtube Astro Gempak.



Peserta pertama minggu ni ialah Amir Sofarz - JANJI…

PERTAMA KALI NAK BELI PERFUME? INI 30 PERFUME TERBAIK DI DUNIA KHAS UNTUK LELAKI

Setuju tak kalau saya kata ramai lelaki salah pilih perfume. Mereka fikir semua perfume sesuai dengan mereka. Tu yang kadang-kadang lalu sebelah lelaki tiba-tiba macam bau Kak Bedah. Hahha . Perfume lelaki berbeza dengan perfume wanita.



Kaum lelaki perlu tahu sedikit sebanyak tentang perfume yang sesuai untuk lelaki. Memilih perfume yang tepat akan menonjolkan imej dan personality lelaki tersebut. Aura seorang lelaki juga boleh terserlah dari perfume yang digunakan.

Pernah awak lalu disebelah lelaki dan terbau seperti bau yang busuk? Awak akan fikir "eii..pengotor la dia ni.."

Begitu juga jika lelaki tersebut mempunyai bau yang buat kita selesa. Pandangan kita pada lelaki tersebut pasti positif dan baik.







Saya kongsikan disini sedikit panduan bagi mereka yang ingin mencari perfume yang sesuai untuk lelaki. Posting asal adalah dari  saudaraJanuar Haikal . Awak boleh follow saudara Januar di laman twitter nya untuk baca posting asal nya.

1. Calvin Klein ONE or Calvin Klein BE 1…