Skip to main content

Posts

KENAPA ORANG TAK SUKA PADA NASIHAT DAN TEGURAN ANDA DAN PANDANG RENDAH PADA ANDA

Di Instagram saya juga ada follow artis-artis Malaysia. Saja nak tengok lifestyle diaorang. Bukan semua benda pasal artis ni adalah benda-benda buruk.Ada juga yang menyebarkan semangat dan perkara-perkara positif. Tapi yang selalu menjadi isu bagi artis-artis wanita di Malaysia ni ialah bab aurat atau pun pakai tudung



Kalau bab pakai tudung dan aurat ni , orang Melayu islam ni berani tegur artis je. Kalau orang sekeliling dia memang dia tak berani nak tegur..


Cer buka facebook osetat2 jadian facebook ni. Ada je rakan facebook dia yang tak bertudung. Tak de mana nya dia nak tegur. Tau pulak nak jaga hati. Kalau tegur satgi orang  tak nak komen, tak nak like.. orang tak nak kawan..

Kalau saudara mara, kawan seopis, jiran sebelah lagi la tak nak berani tegur..

 "Nanti tak boleh pinjam duit"

"Takut kena sembur depan2 sebab saudara mara kawan2 lagi la kenal saya ni cemana.. Saya pun hawaq.."

Alim ulamak kata kalau nak ubah, ubah yang dekat2 dengan kita dulu.Paling pent…

BERTAHUN-TAHUN TINGGAL PUASA. MACAM MANA CARA NAK GANTI PUASA

Hi semua..

Minggu ni nak menghabiskan puasa ganti. Ni kalau tau kat Maisara yang saya puasa ganti ni mesti dia muncung muka sebab tak tunggu dia. Kalau nak tunggu dia memang lambat la sebab dia nak puasa masa cuti  sekolah je.



Ini masa terbaik untuk ganti puasa sebab Maghrib masuk awal dan cuaca pun tak panas membahang macam selalu. Maghrib kat penang minggu ni jam 7:09 dah.. Sebab tu saya selalu pilih hujung tahun untuk ganti puasa ramadhan.Hahah..

Korang dah ganti puasa ramadahn ke belum? Kalau belum jom le kita sama2 ganti puasa. Naik tahun depan dah tak payah fikir pasal nak ganti puasa dah.Boleh fokus pada puasa sunat saja.






Untuk tahun depan saya dah jangka yang saya mungkin akan sibuk sikit sebab Maisara dah sekolah menengah dan Mikhail dah masuk Kafa. Mungkin awal tahun tu tak sempat nak fokus pada puasa ganti. Takut terlupa banyak mana la yang perlu di ganti. Biasanya bila makin lama, makin lupa tau. tak ingat 6 hari ke 7 hari..ha! Naya!

Puasa Ramadhan adalah puasa wajib. Jad…

KONSERT GEGAR VAGANZA 6 2019 MINGGU 1

Hi semua..


Gegar Vaganza 6  (2019 ) kembali lagi selepas 6 tahun rancangan ni masih lagi mengekalkan pengacara yang sama iaitu nabil dan Jihan Musa. Terdiri dari barisan juri yang memang berpengalaman dalam bidang muzik iaitu Dato Ramli MS dan Hetty Kos Endang . Manakala juri jemputan ialah Ella.

Untuk Minggu pertama ni saya tengok penonton macam kurang meriah sikit la. Mungkin dah berusia tak larat dah la nak jerit kuat-kuat macam konsert-konsert tahun yang lepas2 ..Hahahah. Tahun ni macam tak pasti pulak siapa yang paling disebut-sebut sebelum konsert. Berbeza sikit macam tahun-tahun lepas bila ada peserta yang memang jadi tumpuan.






Contohnya Zamani, Mamat Exist, Shima.. Betul tak?? Tapi kali ni tak tahu siapa yang di tunggu-tungu. Tapi kalau ikut kan pilihan saya, saya nak tengok Wan. Apa pun jom baca review dari saya untuk konsert pertama Gegar Vaganza 6. Sumber gambar: Fb Astro Gempak Korang boleh tonton di Youtube Astro Gempak.



Peserta pertama minggu ni ialah Amir Sofarz - JANJI…

PERTAMA KALI NAK BELI PERFUME? INI 30 PERFUME TERBAIK DI DUNIA KHAS UNTUK LELAKI

Setuju tak kalau saya kata ramai lelaki salah pilih perfume. Mereka fikir semua perfume sesuai dengan mereka. Tu yang kadang-kadang lalu sebelah lelaki tiba-tiba macam bau Kak Bedah. Hahha . Perfume lelaki berbeza dengan perfume wanita.



Kaum lelaki perlu tahu sedikit sebanyak tentang perfume yang sesuai untuk lelaki. Memilih perfume yang tepat akan menonjolkan imej dan personality lelaki tersebut. Aura seorang lelaki juga boleh terserlah dari perfume yang digunakan.

Pernah awak lalu disebelah lelaki dan terbau seperti bau yang busuk? Awak akan fikir "eii..pengotor la dia ni.."

Begitu juga jika lelaki tersebut mempunyai bau yang buat kita selesa. Pandangan kita pada lelaki tersebut pasti positif dan baik.







Saya kongsikan disini sedikit panduan bagi mereka yang ingin mencari perfume yang sesuai untuk lelaki. Posting asal adalah dari  saudaraJanuar Haikal . Awak boleh follow saudara Januar di laman twitter nya untuk baca posting asal nya.

1. Calvin Klein ONE or Calvin Klein BE 1…

VAPING HANYA MENUKAR KEBIASAAN MEROKOK ANDA. BUKAN MENGHILANGKAN KETAGIHAN

Bagi pengisap vape kau cakap la apa pun diaorang tetap tak boleh terima kalau kita kata vape tu bahaya. Kita kata vape haram pun dia sangkal ni kan pulak kalau kata vape bahaya. Lagi la diaorang tak boleh terima.




Dulu pernah tulis pasal bahaya vape , sampai kena serang la blog saya ni dengan kaki-kaki vape yang tak boleh terima kenyataan vape tu bahaya. Sekarang ni harap-harap kaki-kaki vape dulu yang marah dengan artikel saya tu sihat walafiat la.

Dah banyak sekarang ni bahaya vape yang mula muncul dan bagi kesan pada pengamalnya. Ada yang meletop, ada yang masuk hospital sebab batuk, ada yang sesak nafas, lungs infection. Semuanya sebab kesan panjang menghisap vape.

Niat tu bagus la, hisap vape sebab nak buang tabiat merokok. Tapi caranya tak betul malah tak de beza pun dengan merokok.







Mengikut apa yang saya baca pengalaman dan penceritaan orang yang merokok , merokok tu tak buat kan kita ketagih pun. Ianya cuma kebiasaan kita atau habit. Merokok tak kan buat kita ketagih tapi bila…