Skip to main content

Posts

NAK TAHU KENAPA SAYA GEMUK??

Assalamualaikum...


Sejak dari dulu lagi saya orang yang wajib bersarapan.
Teringat masa kerja dulu sarapan pagi saya nasi goreng dan ayam goreng.
Ayam goreng tu besar...heheh..
masa tu start la badan dah gemuk.ekekek..sebab sarapan berat.
Jam 12 makan lagi..makan nasik jugak..
aih..memang montel sungguh la..

Ini sebab yang anda mungkin tak tahu kenapa kita kena sarapan..

Tapi berat badan saya mula turun masa saya umur 21.
Masa tu tak sarapan berat2 dah..sebab sampai tempat kerja dah
bunyi siren..tak sempat la nak makan nasik la.bihun la..
saya sarapan kuih sebijik dua je..
tapi tengahari saya makan nasik.
petang tak makan,
malam pun tak makan..

Badan pun kurus je..,muka pun tak de jerawat.
memang saya cantik la masa tu.
.(ok..sila muntah kat tepi longkang sana supaya makcik tak kecik hati kat sini))
Masa tu memang dalam kepala ni kerja je..
makan tu memang jatuh no berapa entah la..


Bila kenal encik suami saya ni,
Mula selera makan naik balik...makan je kerja nya..
senang hati sebab a…

JADI ISTERI KE TIGA VVIP , INI JAWAPAN NEELOFA

Assalamualaikum..



Rupa-rupanya makcik2 kat luar ni pun dah dapat cerita kata neelofa jadi isteri ketiga pada seorang vvip yang dulu pernah dikaitkan dengan seorang artis.Untuk pengetahuan akak-akak semua, cerita tu tak betul.Ianya di sahkan sendiri oleh ibu Neelofa yang mengatakan Neelofa belum berkahwin .Dan ada yang mengatakan pemergian Neelofa ke New York adalah untuk berbulan madu sedangkan dia kesana untuk bercuti dan belajar.

Neelofa sendiri dalam kenyataan nya di instagram menjelaskan bahawa dia masih single dan jika dia berkahwin satu hari nanti sudah tentu dia akan meraikan bersama orang2 yang tersayang dan sentiasa menyokong nya.

Ha..jadi tak betul la cerita dia dah berkahwin dengan VVIP tu ye.Neelofa ni tengah rajin cari duit. Tak mungkin la dia akan kahwin buat masa terdekat ni.


sekian...

PENGANTIN DAN JURUGAMBAR PERTARUH NYAWA DEMI MENDAPATKAN GAMBAR PERKAHWINAN TERBAIK

Assalamualaikum..

Hari tu ada baca kat facebook ada blogger yang dia ambik jurugambar untuk majlis kahwin dia.last2 sampai dah ulang tahun perkahwinan yang ke dua , gambar kahwin satu pun tak dak.kesian kan??Buat kerja sambil lewa ka apa tak tau la.Tak dak la kenangan masa hari nikah.

Makcik dulu tak dak sewa2 jurugambar ni.semua gambar datang dari kamera saudara mara ja.gambar biasa2 ja .Alhamdulillah..ada la jugak kenangan,walau tak bayar mana2 jurugambar pun..hehehe..Lebih baik macam tu dari bayar tapi satu habuk pun tak dapat..kan??

Cakap pasai jurugambar ni ada lebih ramai jurugambar yang profesional bila buat kerja.Ada yang sampai terlentang atas tanah, menyelam dalam lopak.semata2 nak gambar yang cantik.Tengok dari situ pun dah tau dia bersungguh2 buat kerja dia.kan??

Ni nak kongsi kat ampa semua..Gambar2 menakjubkan yang diambil oleh seorang jurugambar perkahwinan.kalau tengok betul2 macam tak percaya orang sanggup buat sampai lagu ni semata2 nak dapatkan gambar yang cantik d…

CERITA APA PUN BOLEH TAPI BUKAN YANG SATU INI...

Assalamualaikum...



Kat blog saya ni saya suka kongsi apa cerita pun..
cerita hiburan, resepi, topik semasa, tips2 kesihatan,
dan macam2 lagi..
Tapi ada satu berita yang
saya paling tak suka nak kongsi kat blog saya ni.
iaitu berita kematian.

Walaupun ianya berita sahih saya tak suka nak kongsi kan.
Selalunya berita kematian ni kalau nak kongsikan
juga , boleh la kongsi di facebook atau twitter.
tapi di blog saya tak berapa suka..
sebab ianya berita yang  semua orang dah tahu.
Yang kedua saya lebih suka menulis berita yang kita sendiri ulas.

kalau berita kematian apa sangat la kita nak tulis.
dah tentu apa yang kita tulis sama je
macam yang tersebar di facebook dan twitter.
nak pandai2 buat kesimpulan tentang kematian orang ,
rasanya ianya macam tak hormat keluarga dan simati..
betul tak?

Jadi berita2 kematian ni saya akan elak untuk tulis.
memang saya akui berita kematian orang2 terkenal ni
memang boleh buat pageview awak tinggi mencanak.
Saya pernah tulis tentang pemergian abang kep…

BOLEH KE PELAJAR PAKAI NEELOFAR HIJAB KE SEKOLAH ?

Assalamualaikum...


Tertanya2 juga boleh ke budak sekolah pakai Neelofar Hijab ni ke sekolah.kalau dilihat pada potongan nya , ianya macm kita pakai shawl .Jadi boleh kah potongan tudung macam ni dipakai oleh anak-anak kita kesekolah sedangkan kita sedia tahu dah ada etika pemakaian yang di tetapkan oleh pihak sekolah pada semua pelajar.
Masa saya jadi pelajar sekolah dulu tak pernah pulak rasa hati bila tengok cikgu bergaya dengan tudung warna warni.Hehhe..tak tahu la kalau pelajar sekarang ada yang macam tu.Bagi saya kena tahu la status kita sebagai pelajar sekolah.kalau nak bergaya macam cikgu, balik sekolah nanti pakai la tudung neelofar  ke, fareeda ke, aidijuma ke,..tak de siapa nak marah..kan??
Mungkin ada cikgu2 yang boleh kongsikan pendapat di sini..
sekian..

PATI DELIMA APA ?

Assalamualaikum...

Hari tu saya cerita tentang anak-anak batuk.
ada yang tanya saya guna pati delima jenama apa.
Saya terlupa siapa yang tanya tu sebab email saya dah delete.
Baru hari ni berkesempatan nak jawab.


Ini pati delima yang saya bagi pada anak2.
jenama apa kebenda entah..heheh ..KAVAKLIDERE
bukan yang jenama gulsan tu.
walaupun kaler lebih kurang sama..
yang tu saya tak berapa suka sebab cair je.
Yang  jenama gulsan pun bagus jugak
Kalau cuka epal saya memang guna yang jena gulsan.
macam yang kat bawah ni..


Pati delima Yang saya guna ni pekat siikit.
kalau nak bagi budak2 minum elok dilarutkan dalam air je.
mudah budak2 nak minum.

Basgi saya mana2 jenama pun ok..
delima ni kan banyak khasiat dia
untuk semua..kan??
Salah satunya ialah menguatkan sistem pertahanan badan.
sesuai untuk melawan apa jenis penyakit.

Ok..hrap2 ianya membantu siapa yang bertanya..

sekian..

GAMBAR MAJLIS BERINAI NAD ZaINAL

Assalamualaikum...
Dah nak kahwin pun Nad Zainal ni.. Jom kita layan gambar-gambar majlis berinai Nad Zainal. Cantik Nad Zainal ni.. Wajah nya tu..klasik? kan?...


















 Cantik tak??
Sekian...

90% LELAKI MASA KINI HADAPI MASALAH PANCUTAN PRAMATANG

Assalamualaikum...




Tahukah Anda Apakah Masalah Utama Suami Masa Kini?
90% lelaki masa kini hadapi masalah pancutan Pramatang.
Lelaki yang menghadapi masalah ejakulasi pramatang (pancutan pramatang)
tidak dapat mengawal atau bertahan cukup lama di atas katil untuk memuaskan pasangan mereka,
dan selalunya pasangannya tidak dapat mencapai klimax.
Ejakulasi pra-matang adalah salah satu daripada masalah seksual paling biasa
tetapi boleh menyebabkan beberapa masalah di luar bilik tidur seperti tekanan perasaan,
rasa rendah diri & tercabar, kecurangan dan boleh merosakkan hubungan suami isteri.
Adakah anda tergolong dalam kategori lelaki yang menghadapi masalah ini?

Ini mungkin penyelesaian untuk masalah anda:- 

Klik untuk dapatkan serum4man

Glamerz Serum4Man melancarkan darah zakar dengan hanya sapu dan urut selama lima minit. Penggunaan Glamerz Serum4man bukan hanya untuk setiap kali untuk bersama, tetapi boleh di gunakan di waktu biasa seperti :

1. Selepas mandi pagi sebelum pergi ker…

10 AMALAN INI SAMA DENGAN PAHALA 100 ORANG YANG MATI SYAHID

Assalamualaikum...



Semua orag nak mati dalam keadaan syahid.Betul tak?Tapi kita ni bukan boleh tentukan kita ni mati macam mana.Cuma ada amalan yang kita boleh amalkan dan ganjaran nya sama macam mati 100 orang syahid.jom kita tengok dan lepas ni kita sama-sama amalkan.

1-jangan tidur dalam posisi kaki menghala ke kiblat.
2-Membersihkan tempat tidur
3-Membaca surah As-sajdah dan Al-mulk
4-Niat solat tahajjud
5-Bertasbih
6-Membaca 3 Qhul
7-Berdoa
8-solat taubat
9- membaca surah Al-Kafirun
10-tidur mengiring ke kanan
Memang kita digalak kan untuk tidur dengan posisi kepala mengadap kiblat kerana ianya sebagai menghormati arah kiblat itu.Untuk amalan membersihkan tempat tidur pulak ianya supaya dapat mengelak kan dari benda2 kotor dan perkara2 buruk sepeti gangguan jin dan syaitan.

Bagi penjelasan tentang Niat solat tahajud, jika sebelum tidur kita dah berniat nak bangun untuk solat tahajud, tapi kita tak bangun atau tak sedar, tidur kita pada malam tu dikira sebagai ibadah dan pahalanya setara …

VIDEO TERAPIS SPA LUMUR AIR LIUR PADA WAJAH PELANGGAN TERSEBAR

Assalamualaikum...


Siapa suka pergi buat rawatan kecantikan wajah?
Best je rasa bila dia urut2 muka kita..
lepas tu kita pun mula la mengantuk..heheheh..
silap2 tidur nyenyak lagi.hehhehe...

Tapi hati2..jangan sampai awak tak tahu apa yang dibuat
oleh pakar terapi tu di wajah awak.
kena la tahu apa yang dia letak.
Lagi2 kalau awak ada alahan pada bahan kecantikan tertentu.
Mudah nak dapatkan rawatan kalau jadi apa2..

Bukan tu je..
takut juga la kalau terapis tu buat naya kat wajah awak.
macam yang berlaku pada seorang pelanggan lelaki di sebuah Spa di Singapura.


Seorang terapis spa meletak kan air liur nya sendiri
diatas wajah pelanggan nya yang sedang membuat rawatan kecantikan wajah.
Dia bukan sahaja melakukan nya  sekali tapi 3 kali .
Kejadian tersebut dirakam sendiri oleh
terapis tersebut .Sebelum melakukan perkara menjijik kan itu
dia menunjuk kan tanda bagus dengan isyarat ibu jarinya.
kemudian perlahan2 dia mengeluarkan air liur ke dahi pelanggan nya.

Kemudian dia menggosok ai…

MERTUA FASHA SANDHA BERI AMARAN TINDAKAN UNDANG-UNDANG AKAN DiAMBIL

Assalamuaaikum...


Mertua Fasha Sandha, YM Raja Puan Seri Dato Noora  baru-baru ni memberi amaran pada mereka yang menfitnah dkeluarganya Bakal berdepan tindakan undang-undang .Ini berikutan ada pihak yang mendakwa Puan Seri Nora menyebarkan berita tentang perceraian antara Fasha Sandha dan Rizal Ashram.



Berani nya buat cerita kata orang tu dah bercerai.takut pulak dengar.memang baru2 ni saya pun terbaca katanya Fasha dan jejai dan bercerai.Tapi memang tak percaya pun sebab yang menyebarkan tu macam sengaja nak memburuk kan keluarga Puan Seri Nora ni.



Bagus pun tindakan undang2 diambil sebab ianya menjatuhkan nama baik keluarga.Lagi-lagi yang menyebarkan tu adalah orang luar yang tak ada kena mengena dengan keluarga mereka.Nampak sangat tujuan nya untuk mengeruhkan lagi keadaan.

Rasanya lepas ni mesti yang menyebarkan fitnah tentang keluarga ini tak senang duduk la.Tu la..lain kali jangan suka tabur fitnah ye..


Sekian..

JIKALAU KAU DAH TAK SUKA TAK APA...

Assalamuallaikum...

Sejuk nya pagi ni..
Sampai ketaq tanganni nak menaip.
Hehe...
Saya nak cerita pasal berpura-pura..


Saya orang yang lebih memilih untuk
Berterus terang kalau saya suka atau pun tidak.
Sebab saya fikir agak susah
Saya nak berurusan dengan orang yang saya tak suka
Jadi kalau pihak sana tahu saya tak suka
Mungkin jalan singkat dan terbaik akan kami buat.


Contohnya tak payah bekerjasama atau
Tak payah la kIta nak teruskan apa2 urusan bersama-sama.
ianya lebih mudah dari setiap kali berjumpa hati rasa
tak seronok dan bila buat kerja pun dengan mood terpaksa je.






Tapi kita bagitau tu dengan cara yang baik la.
tak de la sambil hentak2 kaki tunjuk penumbuk bagai.
Kalau kita tak suka dengan cara dia
Kita bagitau la "saya tak boleh buat macam ni..Saya tak suka buat macam ni.."



Atau pun cara paling mudah menolak setiap kali dia memberi.
Itu cara yang paling mudah untuk tunjuk
Yang kita tak suka.

Saya sendiri bila orang tunjuk
Yang dia tak suka saya, saya boleh tahu t…

KURANG ASAM PUNYA CUCU -CHEF WAN

Assalamualaikum....



 Heheheh..kelakar betul cucu Chef Wan ni..
Budak2 besar ni memang seronok kalau dilayan bercakap..
Kadang2 mengena kita memang bijak.
Hahahah..

Nak buat cemana..
Dah memang muka pun muka mat saleh..
Heheh..dia pun agaknya keliru dia ni
Melayu ke inggeris..

Comel cucu2 chef Wan ni..kan?

Sekian...

DAPAT APA KALAU TERBANG DARI PENANG KE MIRI DENGAN HANYA RM129

Assalamualaikum...



Siapa yang nakterbang dari Penang ke Miri tu??
Mana lah tahu kalau2 ada rancangan nak jalan2
ke Miri cuti sekolah ni , ini lah masa yang tepat untuk bawak keluarga jalan2.
Cuti hujung tahun yang masih bersisa tu
apa salah nya kita jadi kan ianya sebagai masa berkualiti untuk keluarga.

Mesti ada yang tanya apa la yang ada kat Miri tu?
ha..tu la awak tak tahu..
bila kata sarawak je mula la fikir kawasan nya hutan ,
masyarakatnya bercawat, jalan raya tak de,
semua naik sampan..!

Helloo!!!kita dah nak masuk tahun 2016 ok..
setakat tengok Miri kat tv 30 tahun lepas,
jangan la nak kata kat Miri tu tak de apa.
Airport pun ada tau..
kalau tidak tak de la Air Asia buat promo harga murah kalau terbang dari Penang ke Miri
Tak percaya klik sini tengok harga nya berapa..
jangan terkejut sudah...:)



Kalau jalan2 tempat orang ni tak payah la dengan tujuan untuk shopping...
Tempat kita pun boleh shopping..kan??
Jadi kalau ke Miri tempat yang sesuai untuk jalan2 cuci mata tengok tempa…

FESYEN RAMBUT KETINGGALAN ZAMAN LEBIH BAIK DARI GAYA URBAN MAKAN DALAM LAMPIN

Assalamualaikum...



Kesian perempuan yang kena kecam gara-gara makan dalam
lampin pakai buang di majlis babyshower tu.
Entah apa la rasa makanan nya bila
diletak kan dalam tempat untuk isi najis.
Mungkin idea tu datang secara tiba2.
kalau di rancang dari awal dah tentu akan ada yang bantah
contohnya mungkin suami dia akan larang.

Biasa la..orang perempuan kan malas nak fikir panjang2 ..
rasa nak buat terus je buat..kan??
tapi orang lelaki kan bijak..
tak kan la benda macam tu tak boleh fikir kesan nya..kan??

jadi saya rasa idea untuk makan dalam lampin pakai buang tu
mungkin tak dirancang.idea nya datang secara tiba-tiba
2,3 jam sebelum majlis bermula.
kebetulan pinggan kat rumah dia semua sumbing tak elok nak hidang kat orang.
Pinggan pakai buang yang kat kedai2 pun dah habis
sebab banyak orang buat majlis cuti2 ni kan..

nampak??betapa saya ni seorang yang berfikiran yang baik2 sahaja..
kahkahkah...

Nak majlis nampak lain dari yang lain..
atau dia rasa nak memulakan sesuatu yang baru…

RESEPI AVACADO FRIES MUDAH DAN SEDAP

Assalamualaikum...



Saya jumpa satu resepi mudah untuk buat Avacado fries .Saya memang suka buah Avacado.Lepas ni boleh la cuba buat.Selama ni asyik buat jus saja. .Dah tentu anak-anak pun suka.

Bahan-bahan nya..:-
-3 biji avacado saiz sederhana
- 2 biji telur
- 1 cawan tepung gandum
- 1 cawan serbuk roti
- 1 sudu kecil garam
- 1/2  sudu kecil serbuk cili
- Serbuk lada

Cara-caranya :-

1-Potong avacado -ketepikan
2-campurkan serbuk cili  dan garam ke dalam serbuk roti..sebatikan.


3-Ambil sepotong avacado kemudian rata kan ke dalam tepung .
4-kemudian celup dalam telur.
5- masuk kan dalam serbuk roti.ratakan..



6-letak dalam dulang yang dah di alas dengan kertas.Tabur serbuk lada dan bakar pada suhu 180 selama 10-12 minit.

Boleh la dihidangkan bersama sos kegemaran anda..

selamat mencuba..

sumber: tasty