Monday, 8 April 2013

huaaaaa......!!!!










sekian...




Friday, 5 April 2013

WOW..Lukisan Diatas Rama-Rama

Assalamualaikum...

pelukis hebat ini bernama Hassan Kale berasal dari Istanbul
dia boleh melukis diatas apa sahaja..
rama-rama,cengkerang siput,pasta 
dan sebagainya..








sekian..

Thursday, 4 April 2013

MAISARA::adu...

Assalamualaikum..

Selamat petang semua..



Setiap hari ada saja hal2 sekolah yang Maisara adukan pada aku.
kadang2 tu benda tu kecik je tapi nak mengadu jugak.
semua benda yang dia adu tu semuanya
perkara2 yang dia tak suka la..yang buat dia marah.

tak de benda sangt la..hal kecik2 je..
lain la kalau benda yang dia adu tu sampai
buat dia malas nak pi sekolah atau dia balik dalam
keadaan berdarah,luka,ke,lebam ke.kan?
kalau gitu aku ambik kesah la ..

yang dia selalu mengadu..
kawan sentuh beg sekolah dia..
kawan terambik kasut sekolah dia..
kawan2 asyik pinjam pemadam..
cikgu tak bagi buah hari ni..
makanan sekolah tak sedap..
banyak lagi la...ada je tak puas hati..


Tiap kali dia balik ngadu ada orang buat dia marah aku akan kata..

"kesian anak ibu.nanti ibu jumpa dia ibu marah dia.."

tu je la ayat nak bagi dia sedap hati.
semalam dia ngadu lagi..

Maisara: ibu,semalam Alia dia pegang tangan Maisara.maisara suruh lepas,dia tak nak.dia nak pegang jugak.saja nak buat maisara marah..

Ibu:iye??nak kena Aliya nih..nanti dia..esok pi sekolah cakap kat dia.nanti ibu nak cubit perut dia.lepas tu nak sangkut beg sekolah dia kat pokok.paham??

Maisara:ok..kawan2 yang lain pun suka kacau maisara..

Ibu:ish..ish..ish...bagitau kat kawan2 sekolah esok ibu nak pi sekolah nak gantung depa semua kat kipas angin.lepas tu nak ikat kaki tangan depa,letak depa kat pokok.biar semut gigit depa.depa degil jugak??ibu nak ikat depa kat tiang tepi sekolah tu.biar depa kena panas.hitam kulit depa.lepas tu ibu gigit tangan depa sorang2..

(dia diam je lepas aku cakap gitu..lama dia tengok aku..last2 dia kata....)

Maisara:tak pe la ibu..mereka tu bergurau je dengan Maisara..

Ha!!!!tau tak pa!!


sekian,...



LELAKI YANG OBSES UNTUK MENJADI IKAN DUYUNG

Assalamualaikum...





Eric Ducharme mengakui ssangat taksub dengan ikan duyung.Dia  memandu lebih daripada satu jam setengah tiga kali seminggu supaya dia berenang pada musim bunga.
Penyelam skuba ini beraasa bebas ketika dalam air dengan bahagian bawah badan nya  dibalut dalam kostum duyung yang diperbuat dari plastik. dia menahan nafas hingga empat minit pada satu masa.


Eric, dari Florida, Amerika Syarikat, berkata: "Saya tidak makan, bernafas dan tidur cara duyung. Ia adalah gaya hidup saya. Ia adalah jalan dalam kehidupan yang saya telah pilih"

Tambah beliau "Apabila saya memakain ekor saya mula berasa satu perubahan. Saya mula untuk memasuki sebuah dunia yang berbeza apabila saya terkena air.


"Ia mengambil smasa yang benar-benar panjang untuk memahami tempat saya dalam kehidupan. saya berasa seperti saya jauh dari dunia.

@selalunya kalau ikan duyung ni yang biasa kita tengok dari cerita2 dongeng adalah perempuan ..kan??ni lelaki pulak nak jadi ikan duyung..nak tau kenapa??sebab dia gay..siap ada boipren lagi yang menyokong impian giler dia nih..hehehe

#obses untuk kurus..:p
sekian...

Wednesday, 3 April 2013

PESANAN SULTAN LANGKASUKA SEMPENA PEMBUBARAN PARLIMEN

Assalamualaikum..

gambar dari sukanstar(laman berita sukan yang diulas dengan kaki)


Rupanya ramai yang percaya bulat2
pasal Sultan langkasuka tu.
ala yang kecoh2 kat facebook tu..
tak tahu ke tu troll je..
kelakar la sapa yang percaya tu..

Ada pulak yang maki2 dia ..
buat dosa je la..dia saja je buat gitu sebab 
kes Encik Kiram yang dok mengaku sultan tu..



tak kan la benda gitu pun tak boleh nak beza betul2 atau usik2 je.??

Heheheh..

sekian...



MAISARA::pekerja yang degil

Assalamualaikum...



Suami aku ni jarang cuti..
boleh kata sebulan sehari dua je cutinya..

Ahad lepas...

Maisara: ibu..akak tu dengan Kebal tak de kat rumah la..

(akak tu dengan kebal adalah anak jiran aku.)

Ibu: depa pi jalan la..hari ni kan cuti..

Maisara:kenapa kita tak pi jalan pun..

Ibu: dah ayah awak tak cuti..

Maisara: kenapa la ayah ni degil sangt..hari ahad kan untuk cuti.ish..ish..(sambil geleng2 kepala..)

Ibu: entah la..

Maisara: mesti kat tempat kerja dia,dia lah pekerja paling degil sekali.melampau!!

:p


sekian,..