Skip to main content

Posts

KOLEKSI GAMBAR-GAMBAR LUCU

PERKAHWINAN ALA SHREK DAN PRINCESS FIONA

Assalamualaikum...

Comel je tengok pakaian pengantin satu pasangan ni..
tema diaorang pilih adalah tema shrek..

pasangan ni bernama Paul Bellas, 42 dan isterinya Heidi Coxshall, 30
rela diri mereka dicat hijau supaya kelihatan seperti Shrek dan Fiona
pada hari perkahwinan mereka..

Tambah bermakna bila para jemputan juga
mengena kan kostum dari  filem animasi tersebut..











Kenapa  bila orang2 yang gemuk dan tak menarik ni,
tak cuba untuk jadi cantik..
diaorang suka menutup kecantikan diorang dengan sesuatu yang tak cantik..
supaya bila orang pandang,
orang akan kata dia nampak buruk sebab baju nya buruk..
paham tak maksud aku ni??
tak paham tak pe la..

sekian...

ZAKAR HILANG DIGANTI DENGAN KULIT DARI TANGAN

Mohammed Abad Stein mengalami  kemalangan kereta yang ngeri  ketika dia hanya berusia enam tahun yang menyebabkan dioa kehilangan zakarnya.Dia kini yang berusia 40 tahun , telah bermain salji dengan rakan-rakan di Huddersfield pada tahun 1978 apabila beliau sengaja ditolak kebawah kereta dan diheret sepanjang 600 kaki kehujung jalan.




Pada mulanya beliau dikatakan hanya mempunyai peluang 12 jam untuk hidup, tetapi dia terselamat dan menghabiskan masa  18 bulan di katil hospital.
Pada masa itu doktor membuat tiub menggunakan kulit daripada kakinya supaya dia boleh membuang air kecil, tetapi "zakar" barunya  tidak mempunyai fungsi seksual.

Beliau kemudiannya terpaksa menghadapi  soalan dari saudara-mara mengenai mengapa beliau tidak  berkahwin dan mempunyai anak-anak.
ketika dia tahu kebenaran tentang ketidak upayaan untuk mempunyai anak-anak beliau tidak pernah bercakap tentangnya disebabkan rasa kecewa dan malu.

Sehingga lah dua setengah tahun yang lalu, apabila bertemu iste…

KUBUR 1400 TAHUN DITEMUI

Sebuah tanah perkuburan yang mengandungi sebelas pra-Inca sejak lebih 1,400 tahun, telah ditemui berhampiran pusat sukan di Peru.

Satu pasukan arkeologi memulakan kerja penggalian di Huaca Tupac B tapak berhampiran kampung sukan kebangsaan Peru Amaru di Lima  pada bulan Disember.

Semalam mereka mengumumkan penemuan mereka setakat ini  termasuk kubur yang dipelihara mengandungi sebelas badan pra-Hispanik.

Rangka-rangka setiap mayat di jumpai terbaring di hamparan buluh yang ditenun.
dalam 11 kubur yang temui,8 adalah milik budaya Yschma.
dan selebihnya adalah dari budaya Lima.

jom kita tengok gambar2 ni..ngeri pun ada...










KENTUT UNTUK DIJUAL

Assalamualaikum...

Selamat petang....
zaman sekarang ni semua benda pakai duit..
jadi maknanya semua benda boleh dijual..

Kat ebay tu orang jual kentut pun ada..
tak percaya??..betul nih..



Pemilik akaun kbug1978 menjual kentut yang diisi
di dalam sebuah bekas comel yang tertutup.
Kentut yang dijual ini berharga $250
mengikut penjelasan di item ebay.

Berminat??
cepat2 hubunbgi ebay..
kalau ada siapa2 yang alami masalah
susah nak tidur mungkin kentut ni
boleh membantu anda mempengsan kan diri..
ekekeke

sekian,,


BE ENTAH KE BERAPA...

Assalamualaikum...

Selamat petang semua...
hujan...tapi cemana pun kena jugak la basuh baju2..
2 bakul kain baju..heheh
asyik hujan je malas la nak basuh,..

Pagi ni buka2 je blog tengok2 dapat be,.
yey!!!!seronok.


Be kali ni dari Resort world Malaysian
ada yang dah join ke contest Graffiti ni??
kalau belum,keluar je iklan tu klik la ye..
herheh..hadiah nya lumayan tau...

Blog ni jarang dah dapat be tahun ni..
jadi dia punye seronok tu lain macam la sikit..

Bila ada be..kena la blogwlking.
kalau idak  tak lama la be tu..

ok la..singgah blog korang jap..

sekian...

AKHLAK USTAZ AZHAR IDRUS DIPERTIKAIKAN

Assalamualaikum....

senyum je la tengok perangai  manusia akhir zaman ... heheh

soalan: As salam ustaz..nk tye..askar Malaysia xbg anggotany bela janggut...sy ckp nk ikut sunnah...tp jwpn owg atsan...kalo nk ikut sunnah sgt jgn jd askar..guane ni ustaz??
jawapan UAI:wsalam..mmg askar tak benarkan..tunggu ulamak menjadi kerajaan insyaAllah dibenarkan..

 kelakar je..dia nak pertikai kan akhlak orang..tak cermin dia tu sapa..cer korang tengok bawah nama dia tu apa??berakhlak sangt la..heheh

sekian...

HARI HUJAN

Assalamualaikum.

selamat malam semua...
hari ni langsung tak singgah mana2 blog..
kat sini hujan..
dari jam 11 pagi dah mendung..
sekarang pun dok renyai2 lagi hujan..
Bila cuaca macam ni line internet kat rumah memang sangt mengecewakan..

Buka mana2 blog pun semua tak boleh..
blog aku pun tak boleh..
buka dashboard boleh la..
tapi nak tengok blog aku yang comel tu tak boleh..

Try jugak buka guna tab..sama je.tak boleh jugak..
harap2 esok cuaca ok..
boleh la aku berblohg macasm biasa.

sekian...

WAJAH DILITUPI PITA PELEKAT-IBU DITAHAN

Seorang wanita ditangkap selepas menghantar rakaman wajah anak nya yang berbalut pita pelekat kepada suami nya..terkejut denga rakaman tersebut si ayah menghubungi polis supaya memeriksa rumah  didiami isteri dan anak-anak nya.





Tiffany Ennis, 31, of Sandusky, Ohio menghantar text mesaj berserta gambar anak nya yang berusia 8 tahun dengan seluruh wajahnya dilitupi pita pelekat.hanya hidung sahaja yang tidak di tutup.Ini menimbulkan kemarahan kepada si ayah Rudy Yado dan terus menghubungi isterinya.Ennis lantas menyatakan dia hanya bergurau dengan anak2 nya dan merasakan perkara tersebut sesuatu yang melucukan.

Berang dengan  tindakan si siteri Rudy lantas menghubungi pihak polis untuk memeriksa rumah isteri dan anak2 nya kerana kuatihr dengan keselamatan anak-anak nya.
 Ketika ditahan Ennis bertegas yang dia tidak bersalah dan hanya menganggap tindakannya bukan untuk menyakiti anak nya tapi hanya bergurau.


Ennis didakwa dengan dua tuduhan membahayakan kanak-kanak. Beliau mengaku tidak…

SEMPITNYA RUMAH.CEMANA KORANG HIDUP?

Assalamualaikum...
Selalu bila Maisara buat sepah dalam umah aku selalu cakap .."dah la umah sempit..buat sepah pulak..nak duduk pun tak tahu kat mana.." heheh..tapi memang umah aku ni sempit.ruang tamu sempit.tapi dapur luas giler..boleh main badminton kat dapor..kalau banyak duit nak ubah suai rumah biar dapur kecik sikit dan besar kan ruang tamu..
 Hari ni bila tengok gambar2 penghuni pangsapuri kos rendah di Hong Kong ni rasa bersyukur la aku ada rumah yang ada bilik,ruang tamu,dapur..walaupun hutang bank belum habis..ekekekek..jom tengok gambar2 nih..























tertanya2 la cemana diaorang hidup..erm...dah keaadaan gitu mungkin terpaksa jugak la depa hadapi..
sekian...

ANAK KECIL MINUM KOPI AIS

Assalamualaikum...



Aku suka minum cendol,ais kacang..
laici kang,lagi apa ye..
air yang sedap2 la..yang ada ais lagi best...
Tapi Maisara tak suka..
ye ..aku ajar dia supaya tak suka sangt ais..
dia minum ais tapi hari2 tertentu saja..
kalau keluar dia bawak bekal air dia..
sampai sekarang macam tu..

maisara start minum ais umur 4 tahun,..
aku risau bila tengok budak2 kecil dibagi minum ais..
ada tu baru setahun lebih dah bagi minum teh tarik..
ada yang minum kopi..
bagi ais hari2..

Semalam terbaca ada sorang budak 3 tahun mati
lepas minum susu pekat manis..
siapa la yng bancuh kat dia susu pekat manis tu??
3 tahun dah bagi susu pekat manis ke??

memang ramai ibu bapa yang tak kisah anak dia nak makan apa pun..
alasan nya senang nanti depa tak memilih makan.
bagi aku biarlah dia memilih makan asalkan anak aku sihat..
tak suka la anak asyik beringus je..
asyik batuk memanjang..
mana tak beringus,selsema..kalau dah
asyik minum ais je..
malam2 hari pun nak bancuh ais..
tunjuk lak kat buda…

KENAPA ANAK SUKA MENCONTENG DINDING

Assalamualaikum..

Selamat pagi semua....
lupa dah nak tulis apa..
entry ni aku tulis jam 7 lebih tadi..
apa aku nak tulis pun lupa dah..
Maisara dok pot pet pot pet sampai  lupa dah nak tulis apa..
jadi kita tulis je la citer lain..

Anak korang suka tak melukis kat dinding??
maisara dulu pernh melukis kat dinding..
tapi tak lama..kejap ke..dalam 2,3 kali je.
lepas dia kenal gunting dan kertas,
dia melukis kat kertas,lepas tu gunting,tampal kat dinding..
masa tu umah aku dah macam galeri lukisan dah..
penuh kat dinding dengan lukisan sampai kat peti ais pun tampal..heheh
masa tu umur dia awal 3 tahun..




Kenapa anak suka melukis kat dinding??
sebabnya melukis kat didnding memberi posisi yang lebih selesa kepada anak.
berbanding melukis di kertas,anak2 perlu melatak kan tangan dibawah.
tapi kalau melukis di dinding tangan nye boleh di depa ke depan,ketepi ketengah..
itu buat dia lebih selesa.

Satu lagi bila melukis didinding dia lebih memasuki alam lukisan nya..
dia lebih nampak dengn jel…

CARA-CARA MEMILIH AVACADO

Assalamualaikum...
meh nak ajor cemana cara pilih avacado.. kadang2 tersilap pilih terbeli pulak avacado yang buruk.. buah ni mahal sikit.. bagi aku yang tak kaya ni  kena le pilih betoi2 .. kang rugi je...







sekian...

HIMPUNAN GAMBAR-GAMBAR MENARIK

Sekian...