Skip to main content

Posts

Showing posts with the label warna

KENAPA WARNA-WARNA PASTEL JADI PILIHAN WANITA

Warna-warna pastel menjadi kegemaran ramai sejak pertengahan tahun 2010. Sebelum itu warna-warna pastel kurang menjadi pilihan dan kurang diberi perhatian. Malah ada yang tak tahu pun kewujudan warna-warna pastel.



Tapi sekarang warna-warna pastel menjadi pilihan utama , terutamanya wanita disebabkan warna pastel bersifat lembut dan menenang kan.

Warna pastel datang dari berbagai warna .. Biru, merah, hijau dan sebagainya. Warna pastel di gambarkan sebagai warna yang hampir kepada warna neutral , milky ,dan kurang kandungan kromatik yang kuat .

Warna pastel bukan lah warna baru.Kalau diluar-luar negara , sejak tahun 80 an lagi ramai pereka yang menghasilkan pakaian dar warna-warna pastel.Contohnya dalam siri Miami Vice, watak utamanya iaitu James ada menggayakan T-shirt berwarna pastel bersama suit .

Namun semakin lama warna-warna pastel semakin bertambah dan semakin di gayakan dia mana-mana sahaja sehingga lah ada yang menggunakan nya untuk majlis-majlis seperti Gaun perkahwinan.

Ada …

PANDUAN 15 KOMBINASI WARNA YANG SETIAP WANITA PERLU TAHU

Assalamualaikum..



Sebagai seorang wanita agak sukar bagi kita untuk memilih warna pakaian bersesuaian agar saling berpadanan. kadang kala ianya menyukarkan hingga membazirkan masa kita sahaja. Memilih seluar bukan sahaja mengikut keselesaan malah ianya juga perlu sesuai dengan apa baju yang kita akan pakai.Hari ni saya nak kongsikan dengan korang tips yang saya dapat dari Brightsite tentang panduan memadankan warna pakaian.

























Mudah kan?? Lepas ni tak de masalah lagi nak suai padan kan warna pakaian. Maklum la..kita ni bukan takat nak pilih warna baju dan eluar je..Tapi warna tudung pun kena piih betul2..Takut nanti jadi badut pulak..hehehe...

sekian..