Showing posts with label warna. Show all posts
Showing posts with label warna. Show all posts

Friday, 30 March 2018

KENAPA WARNA-WARNA PASTEL JADI PILIHAN WANITA

Warna-warna pastel menjadi kegemaran ramai sejak pertengahan tahun 2010. Sebelum itu warna-warna pastel kurang menjadi pilihan dan kurang diberi perhatian. Malah ada yang tak tahu pun kewujudan warna-warna pastel.



Tapi sekarang warna-warna pastel menjadi pilihan utama , terutamanya wanita disebabkan warna pastel bersifat lembut dan menenang kan.

Warna pastel datang dari berbagai warna .. Biru, merah, hijau dan sebagainya. Warna pastel di gambarkan sebagai warna yang hampir kepada warna neutral , milky ,dan kurang kandungan kromatik yang kuat .

Warna pastel bukan lah warna baru.Kalau diluar-luar negara , sejak tahun 80 an lagi ramai pereka yang menghasilkan pakaian dar warna-warna pastel.Contohnya dalam siri Miami Vice, watak utamanya iaitu James ada menggayakan T-shirt berwarna pastel bersama suit .

Namun semakin lama warna-warna pastel semakin bertambah dan semakin di gayakan dia mana-mana sahaja sehingga lah ada yang menggunakan nya untuk majlis-majlis seperti Gaun perkahwinan.

Ada 3 cara terbaik untuk menggayakan fesyen dengan warna pastel.

1- Gaun labuh/jubah
Trend berjubah bagi wanita malaysia sekarang memang sangat meluas. Dimana-mana sahaja jubah digayakan .Jika dulu jubah hanya di pakai dimajlis-majlis melibatkan keagamaan tapi sekarang dengan ada nya warna-warna pastel jubah boleh dipakai untuk beriadah juga.



2- Blous  pendek dan labuh
Blous pendek dengan warna pastel akan membuatkan kita nampak lebih muda dan sedap mata memandang. Ianya sesuai digayakan ke pejabat dan majlis-majlis tertutup.

Begitu juga dengan blous yang labuh yang sesuai untuk golongan muslimah . Si pemakai akan nampak lebih ayu dan sopan.

3- Seluar panjang
Jika sebelum ini korang hanya gayakan jeans dengan fabrik denim dengan warna biru dan hita apa kata cuba pulak kenakan seluar panjang dengan warna pastel.

Warna pastel pink dan biru amat sesuai digayakan untuk seluar panjang.Kenakan juga pilihan warna pastel yang sesuai untuk baju dan tudung.

Dah ada koleksi pakaian dengan warna pastel? kalau belum boleh la dapatkan sekarang  . Trend warna pastel ni dijangka akan semakin meluas . Bukan sahaja untuk pakaian malah bag, kasut dan aksesori wanita juga semakin banyak yang menggunakan warna pastel.

sekian.


Wednesday, 7 December 2016

PANDUAN 15 KOMBINASI WARNA YANG SETIAP WANITA PERLU TAHU

Assalamualaikum..



Sebagai seorang wanita agak sukar bagi kita untuk memilih warna pakaian bersesuaian agar saling berpadanan. kadang kala ianya menyukarkan hingga membazirkan masa kita sahaja. Memilih seluar bukan sahaja mengikut keselesaan malah ianya juga perlu sesuai dengan apa baju yang kita akan pakai.Hari ni saya nak kongsikan dengan korang tips yang saya dapat dari Brightsite tentang panduan memadankan warna pakaian.

























Mudah kan?? Lepas ni tak de masalah lagi nak suai padan kan warna pakaian. Maklum la..kita ni bukan takat nak pilih warna baju dan eluar je..Tapi warna tudung pun kena piih betul2..Takut nanti jadi badut pulak..hehehe...

sekian..