Skip to main content

Posts

Showing posts with the label tip mengasuh bayi untuk lelaki

7 PERKARA DALAM MENGURUSKAN BAYI YANG AYAH PERLU TAHU.

Assalamualaikum...



Seorang lelaki yang baru bergelar ayah biasanya dia ada sikap ingin turut sama menguruskan bayinya..Tapi ada masa-masanya apa yang kita sebagai ibu tahu ,si ayah tak tahu.itu yang kadang2 kita terlepas cakap jugak la.."itu pun tak tahu ke?".. dan ada ramai wanita fikir macam mana kita wanita yang tak pernah tahu pun cara nak uruskan bayi tapi bila ada bayi jadi tahu apa yang perlu kita buat.sedangkan orang lelaki pulak nak kena bagi tahu apa yang perlu dia buat...Saya sendiri pernah tengok kawan yang baru bergelar ayah ,dia tukar lampin anak dia.lepas tu dia buka lampin anak,dia boleh tanya isteri dia "lepas tu nak buat apa?"..hahaha...

ok..kat sini saya senarai kan apa perkara baru yang siayah perlu belajar sedangkan si ibu dah sedia tahu.

1- kadang2 bayi meragam sebab dia hanya inginkan ibu nya..
Si ayah dah pujuk,dah dukung,dah bagi susu tapi bayi masih menangis.
Ini kerana dia hanya mahukan ibunya.


2-"Dia nampak bersih..tak payah tukar&quo…