Showing posts with label tempoyak. Show all posts
Showing posts with label tempoyak. Show all posts

Wednesday, 25 September 2013

TEMPOYAK YANG KE DUA

Assalamualaikum...

durian google


Cubaan kedua membuat tempoyak akhirnya berjaya..
Kali ni menjadi ..dan sangt sedap..

Tak sangka ada jugak benda yang aku boleh buat
Dengan mencuba tak sampai 3 kali.
Hahahah..

Hari ni dapat la makan masak tempoyak..
Suka sangt la..
Kat pulau pinang ni susah nak dapatkan tempoyak.
Bukan ada jual kat kedai2 biasa..
Kat pasar malam lagi la tak de..
Lagi2 pasar malam kat umah aku ni
Peniaga cina je ramai..
Kalau pi pasar malam yang ramai melayu mungkin ada..
Tapi tak kompem la ada nya...

Masa mula2 buat dulu guna durian mahai..
Orang kata buat guna durian bagus
Nanti sedap jadi nya..
Tak boleh pakai cakap tu..
Aku buat tempoyak dulu seminggu tempoyak tu
Aku letak kat luar.bukan dalam peti sejuk..
Tak masam2 pun..

Bagi anak sedara aku rasa dia kata..
Ini durian bukan tempoyak..
Dia ratah gitu je..
Kakak aku pun kata tak rasa macam tempoyak pun..
Kecewa betul aku..

Kali ni beli durian biasa je..
3 biji 15 hengget.
Murah kan.tapi besor2 ulas dia..
Bijinya kecik je..
Sebiji aku buat tempoyak..


Ini lah hasil nya...

guna balang platik besor giler sebab takut meletup..ekeke

sangt bangga sampai citer kat blog.


amboi..seksi nye dia...heheh

Hahahahhaha...


Sekian...