Showing posts with label sukan. Show all posts
Showing posts with label sukan. Show all posts

Tuesday, 8 January 2019

SENARAI PEMAIN BOLASEPAK KEDAH MUSIM 2019


SENARAI PEMAIN BOLASEPAK KEDAH MUSIM 2019

|| Penjaga Gol (GK)

[1] ABDUL HADI BIN ABDUL HAMID @ HAMID
[18] MOHD IFWAT AKMAL BIN CHEK KASSIM
[22] MUHD ASRI BIN MUHAMAD
[30] MOHAMAD RAMDHAN BIN AB HAMID

|| Pertahanan (DF)

[2] MOHAMAD SYAWAL BIN NORDIN
[3] RENAN DA SILVA ALVES
[5] MUHAMAD NORFIQRIE BIN ABDUL TALIB
[11] MUHAMMAD SHAKIR BIN HAMZAH
[13] KHAIRUL HELMI BIN JOHARI
[15] MOHD RIZAL BIN MOHD GHAZALI
[24] MOHD ASRI BIN MARDZUKI
[25] AZMEER BIN YUSOF
[28] MOHD ALIF BIN MOHD YUSOF




|| Tengah (MF)

[4] AZAMMUDDIN BIN MOHD AKIL
[6] ANMAR FARES ABDUL JABAR ALMUBARAKI
[7] BADDROL BIN BAKHTIAR
[16] MOHAMAD AMIRUL HISYAM BIN AWANG KECHIK
[17] MUHAMMAD SYAZWAN BIN TAJUDIN
[19] SYAHRUL AZWARI BIN IBRAHIM
[20] MOHD FADZRUL DANEL BIN MOHD NIZAM
[21] MOHAMMAD FAYADH BIN MOHD ZULKIFLI AMIN
[23] SHAHRUL IGWAN BIN SAMSUDIN
[27] MOHAMMAD HIDHIR BIN IDRIS
[29] MUHAMMAD FARHAN BIN ROSLAN

|| Penyerang (FWD)

[8] MOHAMAD ZAQUAN ADHA BIN ABD. RAZAK
[9] FERNANDO RODRIGUEZ ORTEGA
[10] JONATAN JESUS BAUMAN
[14] THANABALAN A/L NADARAJAH

Thursday, 3 May 2018

DIHARAMKAN MASUK STADIUM SELAMA SETAHUN LELAKI INI SEWA KREN UNTUK TONTON PERLAWANAN BOLASEPAK




Seorang peminat Kelab bola sepak Denizlispor , Turki baru-baru ini menjadi  tajuk utama media antarabangsa selepas menyewa kren semata-mata untuk menonton pasukan kegemaran nya bermain dalam perlawanan liga  selepas  dia diharamkan dari memasuki stadium selama satu tahun.

Ali Demirkaya yang berusia 37 tahun, aka 'Amigo Ali' terkenal sebagai salah seorang penyokong Denizlispor yang paling fanatik, dan pada hujung minggu lalu  dia membuktikan kesetiaan nya dan sokongan nya  kepada kelab tersebut  dengan menyewa kren agar dia dapat menonton perlawanan diantara Denizlispor menentang Gaziantepspor .




Demirkaya diharamkan memasuki stadium pasukannya selama satu tahun, selepas penglibatan nya dalam satu kejadian semasa perlawanan melibatkan Denizlispor pada tahun 2015. Bagaimanapun, dia menentang keputusan itu dan bersumpah untuk tidak membiar hukuman tersebut menghalangnya dan akhirnya minggu lalu dia memenuhi janjinya.

Amigo Ali berpendapat bahawa hanya kerana dia tidak dapat masuk ke stadium itu tidak bermakna dia tidak dapat menyokong pasukannya, jadi dia menghabiskan beberapa ratus dolar dengan menyewa kren perindustrian.



Dia kemudian  meminta operator kren  mengangkat nya  tinggi di atas stadium dimana dia dapat menonton permainan sambil mengibarkan  bendera hijau dan hitam Denizlispor. Aksi nya itu menjadi tumpuan penonton di dalam stadium tersebut,

Malangnya, Amigo Ali tidak dapat menjadi tumpuan terlalu lama kerana polis  tiba di tempat kejadian dan meminta operator kren menurunkan fanatik bola sepak tersebut. Ia tidak jelas sama ada dia didenda kerana aksi tersebut  tidak, tetapi dia pasti membuktikan bahawa larangan stadium semata-mata tidak akan menghalangnya dari menonton kelab kegemaran nya beraksi.



Menariknya, ini bukan kali pertama Ali Demirkaya menyewa kren untuk menonton perlawanan bolasepak.. Dia melakukan perkara yang sama pada bulan Februari, dan polis terpaksa membawanya ke bawah kerana dia menarik perhatian penonton..

Pada masa itu, dia memberitahu laman web peminat Denizlispor20 bahawa dia juga sedang mempertimbangkan untuk menyewa balon atau paraglider, jadi dia dapat menonton perlawanan pasukannya dari atas tanpa polis merosakkan pengalaman itu.

sekian.

Monday, 12 March 2018

JADUAL PIALA DUNIA 2018 - WORLD CUP RUSIA 2018




JADUAL PIALA DUNIA 2018  - WORLD CUP RUSIA 2018   . Piala Dunia 2018 untuk kali ke 21 menampilkan Rusia sebagai tuan rumah  selepas negara tersebut di pilih pada tahun 2010.

Sebagai tuan rumah  , Rusia diberi penghormatan memulakan perlawanan pembukaan Piala Dunia 2018 di Stadium Luzhniki, Moskwa pada 14 Julai  2018 menentang  Arab Saudi .

32 buah negara bakal beraksi di Piala Dunia 2018 yang bermula pada 14 Jun hingga 28 jun 2018. Untuk perlawanan seterusnya akan diadakan pada 30 Jun hingga lah  perlawanan final padal 15 Julai 2018.

Sebanyak 64 perlawanan akan di adakan melibatkan 12 stadium utama . Berikut adalah Jadual perlawanan peringkat kumpulan PIALA DUNIA 2018

Jadual Piala Dunia 2018














  




Sekian..

Thursday, 8 February 2018

SENARAI PEMAIN BOLASEPAK PERAK 2018



SENARAI PEMAIN BOLASEPAK PERAK 2018 Persatuan Bolasepak Perak (PAFA) mempertaruhkan lapan pemain baharu dalam skuad The Bos Gaurus bagi menghadapi saingan Liga Super 2018. Manakala 12 pemain asal di kekalkan bersama dengan 2 pemain import .

Senarai pemain bolasepak Perak 2018 

Brendan Gan
Nor Hakim Hassan
Muhammad Syazwan Zaipol Bahari
Rafiuddin Roddin
Muhamad Rizal Che Aziz
Muhammad Rafiq Faeez Muhammad Fuad
Khairul Asyraf Sahizah 
Muhammad Nasrullah Abdul Aziz.

Muhammad Hafizul Hakim Khairul Nizam Jothy
Khairul Azmri Salehuddin
Shahrul Mohd Saad
Amirul Azhan Aznan
Mohamad Idris Ahmad
Nazirul Naim Che Hashim
Mohamad Nasir Basharudin
D. Kenny Pallraj
Ahmad Khairil Anuar Ahmad Zamri
Mohd Hafiz Kamal
Mohd Nizad Ayub 
Mohd Nazrin Nawi.

Gilmar Jose da Silva Filho
Leandro Dos Santos Oliveira

PAFA telah menetapkan sasaran kedudukan tiga teratas Liga Super 2018 dan menjulang sekurang-kurangnya satu piala. 

Tuesday, 6 February 2018

SENARAI PEMAIN BOLASEPAK PASUKAN KEDAH 2018


Senarai pemain bolasepak kedah 2018 . Dibarisi beberapa pemain  berpengalaman  Kedah dijangka akan memberi saingan hebat pada pasukan lain .Berikut adalah senarai pemain bola sepak kedah bagi musim 2018

 Senarai pemain bolasepak Kedah bagi musim 2018 

1. Abdul Hadi Bin Abdul Hamid @ Hamid – PENJAGA GOL
2. Mohd Ifwat Akmal Bin Chek Kassim – PENJAGA GOL
3. Mohd Asri Bin Mardzuki – PERTAHANAN
4. Muhammad Ariff Farhan Bin Md Isa – PERTAHANAN
5. Mohamad Syawal Bin Nordin – PERTAHANAN
6. Osman Bin Yusuf – PERTAHANAN
7. Khairul Helmi Johari – PERTAHANAN
8. Mohd Rizal Bin Ghazali – PERTAHANAN
9. Baddrol Bin Bakhtiar – TENGAH
10. Liridon Krasniqi -TENGAH
11. Sandro Da Silva Mendonca -TENGAH
12. Muhammad Akram Bin Mahinan – TENGAH
13. Mohamad Amirul Hisyam Bin Awang Kechik -TENGAH
14. Muhammad Syazwan Bin Tajudin – TENGAH
15. Abdul Halim Bin Saari – TENGAH
16. Muhammad Farhan Bin Roslan – TENGAH
17. Mohd Syazwan Bin Zainon – TENGAH
18. Muhammad Hanif Bin Mat Dzahir – TENGAH
19. Zafuan Azeman – PENYERANG
20. Mohd Zulfahamzie – TENGAH
21. Mohd Nor Fiqrie Talib – PERTAHANAN
22. Mohd Asri Mohamad – PENJAGA GOL
23. Muhd Akhyar Rashid – PENYERANG



SENARAI PEMAIN BOLASEPAK JDT 2018


senarai penuh pemain jdt 2018

SENARAI PEMAIN BOLASEPAK JDT 2018 Dengan kehadiran beberapa pemain baharu dalam skuad Harimau Selatan ianya sudah tentu mampu menyuntik semangat kepada kepada para pemain dan juga penyokong  untuk memburu lebih banyak kejuaraan pada musim depan.


Berikut adalah senarai pemain  bolasepak JDT bagi musim 2018 

1- IZHAM TARMIZI
2- MOHD AMIRULHADI
3- FADHLI SHAS
4- AIDIL ZAFUAN
5- SAFIQ RAHIM
6- JR ELDSTAL
7- S.KUNALAN
8 -FARIZAL MARLIAS
9- GARU STEVEN ROBBART
10- FAZLY MAZLAN
11- AZRIF NASRULHAQ
12- AFIQ FAZAIL
13- DARREN LOK -HAZIQ NADZLI
14- NAZMI FAIZ
15- SAFAWI RASID
16- HAZWAN BAKRI
17- IGNACIO INSA
18- ADAM NOR AZLIN
19- SYAFIQ AHMAD
20- GORBIN ONG
21- MARCOS ANTONIO
22- LUCIANO FIGUEROA
23- HARISS HARUN
24- JORGE PEREYRA DIAZ
25- GONZALO GABRERA

senarai penuh pemain jdt 2018


Dengan senarai lengkap pemain bolasepak 2018  ini sudah pasti para penyokong dan peminat JDT akan terus memberi sokongan padu kepada pasukan kesayangan mereka dan sekaligus memeriahkan lagi liga bolasepak Malaysia.

Wednesday, 23 August 2017

TEWAS DI KEJOHANAN DUNIA DATO LEE CHONG WEI MOHON MAAF PADA RAKYAT MALAYSIA

Assalamualaikum...


Dalam kegembiraan rakyat Malaysia menyambut kejayaan atlit-atlit Malaysia di sukan Sea yang sedang diadakan di Kuala Lumpur , tercalit perasaan sedih apa bila Dato Lee Chong Wei tewas dalam pusingan awal pembukaan 
Kejohanan Dunia di Glasgow, Scotland, semalam..

Dato Lee Chong Wei Tewas kepada Brice Leverdez, dari Perancis, dengan kekalahan 19-21, 24-22 dan 17-21 pada pertarungan selama 75 minit itu

Sebenarnya apa yang menyedihkan bukan lah kekalahan Dato Lee Chong Wei tu tapi disebabkan status permohonan maaf nya kepada rakyat Malaysia yang sudah tentu mengharapkan kemenangan beliau.

Dari status nya tu kita tahu yang dia sedih dan betul-betul dah cuba buat yang terbaik.Tapi tak apa lah..Dia tak perlu minta maaf pun sebenarnya.Dah banyak yang dia lakukan untuk negara kita ni.kan??


Walaupun beliau kalah dan meminta maaf  , ramai yang meluahkan rasa bangga dengan kejayaan-kejayaan  Dato Lee Chong Wei sebelum ini yang berjaya menaik kan nama Malaysia.

Malah beliau dianggap lagenda dalam sukan badminton 





Diharapkan lepas ni akan muncul lebih ramai pemain-pemain hebat seperti Dato Lee Chong Wei yang akan menjadi pelapis dan menaik kan nama Malaysia dalam sukan bertaraf antarabangsa.Tahniah Untuk Dato Lee Chong Wei 

sekian..

Wednesday, 17 May 2017

BEZA MENONTON BOLASEPAK DIRUMAH DAN DISTADIUM

Assalamualaikum...



Suka ke stadium tengok perlawanan bola sepak??
mesti ramai yang suka..
kalau tak pi stadium tengok kat tv pun ok jugak.
Dijamin selamat ..kan??.

Tonton bolasepak dalam tv dan di  stadium banyak bezanya..
ada orang yang kata tengok
kat tv takde rasa..
kena tengok kat stadium baru boleh layan..

Untung tengok kat stadium bila game dah habis
korang boleh tengok dekat2 pemain kegemaran korang
sampai la lengang tengah padang tu.
Kalau tengok kat tv , nampak kecik je Liridon.
nak berbalas senyuman pun tak dapat.


Lagi geram bila tengok guna astro..
angin sikit dah hilang siaran.
Gigit jari je la...


Tengok kat tv korang tak boleh jerit melampau2 kalau gol dijaringkan...
boleh jerit tapi agak2 la..
tapi kat stadium nak jerit sampai
terkeluar anak tekak pun tak dak sapa marah..
kat rumah try la jerit kuat2 sampai level 7.
Tak pasal2 kena carut dengan jiran tetangga.
silap2 ambulans pun mai bawak korang pi hospitak bahagia..heheheh

Tengok bolasepak kat stadium jugak
korang boleh mencarut2..
kat stadium mencarut dan maki hamun
jadi halal..hahahha..
korang mancarut la sampai berkudis mulut.
selagi penyokong pasukan lawan tak dengar carutan korang selagi tu la
ianya tak salah..
tapi cuba la korang terjerit2 mencarut , maki hamun kat umah..
tak pasal2 kena lempang dengan mak korang..hehheh..
nak mencarut sangat ye?

Kat stadium, korang sendiri yang jadi pengulas.
tapi kalau tengok kat umah.pengulas dah ada..
korang tinggal layan je pengulas tu cakap
sambil makan kuaci..Sambil basuh pinggan pun boleh layan bola.



Selain tu kalau tonton bolasepak kat stadium korang boleh
melepaskan kemarahan dengan membakar kerusi stadium..
bakar banner penyokong lawan..atau banner sendiri. (kes tak mau dah jadi penyokong) )
atau merosak apa saja harta stadium..
Paling teruk pun persatuan bolasepak je yang kena bayar gantirugi..
tapi kat umah kalau korang marah sebab kalah
boleh ke korang buat gitu..?
bakar sofa,pecahkan cermin kereta ayah korang,
pecahkan pasu bunge mak korang..ada berani??
mau makan penyepak!!hahahah..



Paling best kalau kat stadium korang boleh jugak melepaskan
kemarahan kepada pemain bolasepak dengan melontarkan botol dan
batu bata ke arah pemain..
tapi kat umah tak boleh buat gitu.
try la buat kalau tak bijak.
marah kat Amri yahya,ambilk botol kicap dalam peti ais
baling kat skrin tv..
Lepas tu tekup muka dengan bantal ..menangis tak de tv.

Walau apa pun,menonton bolasepak
di stadium memang sangat menyeronok kan berbanding dirumah..
jadi pada semua  yang tak minat bolasepak
kalau nak rasa minat sila2 la ke stadium bila ada perlawanan..
mungkin dari situ la minat pada bolasepak akan muncul...
Rezeki la kalau jodoh pun muncul.

Kalau ada anak kecik tak payah la bawak pi stadium..
situ bahaya tau...!!!

sekian...

Friday, 20 January 2017

INI LOGO PASUKAN BOLASEPAK ATAU GAMBAR KOMIK SUPERHERO?

Assalamualaikum...



Saya suka dengan logo blog saya yang baru ni..tak de makna dan cantik semata-mata.Hahahha..Cuma untuk tampal pada gambar -gambar saya je.Belum sempat nak jadikan ianya sebagai header blog saya.Yang tu nanti2 la..Selalunya kalau orang buat logo  mesti lah yang ada makna nya sendiri..Tapi saya pulak tak macam tu..Sebab saya tak de bakat macam tu.Logo ni pun saya ambik yang sedia ada kat dalam applikasi di play store.Hahhah,,,Jujur tak saya??

Tapi saya ni tak de la buta sangat..Masih lagi tahu nak pilih logo apa yang sesuai..Cakap pasal logo saya rasa sedih tengok logo satu pasukan bola sepak ni.Ini bukan kelab bolasepak sekolah-sekolah  atau liga kampung tau.Ni logo kelab bolasepak Negeri.Cer korang tengok...



Tepuk dahi banyak kali tengok logo pasukan diaorang ni.Macam katun dalam komik je.Buat la yang nampak gerun sikit.Upah designer berbakat.Ni macam hasil kerja budak sekolah je.Kalau logo ni masuk pertandingan memang saguhati pun tak layak la...



Harap bertabah je la ye peminat dan penyokong Bolasepak Sarawak.Sebab logo ni dah dicetak pada baju player.heheheh..Mungkin akan datang peminat yang ada bakat tu boleh hantar hasil kerja korang yang lebih "cantik" untuk dijadikan logo rasmi pasukan Sarawak FA.

sekian..

Tuesday, 10 January 2017

FAIZ SUBRI PEMENANG ANUGERAH PUSKAS FIFA 2016

Assalamualaikum...



Bangun pagi je terus buka berita dulu..Nak tahu nasib Faiz Subri.hahaha..Alhamdulillah dia berjaya jugak..Jangan tak tahu..Makcik undi hari-hari tau..Orang Malaysia ni kalau bab undi-undi ni memang tak de siapa boleh lawan la.Cuma nak keluar mengundi kat balai raya je yang malas sikit.hahahahh..

Sempat juga saya tengok rakaman video yang dah ramai share detik-detik Faiz Subri dinobatkan sebagai pemenang Anugerah Puskas FiFa yang berlangsung di Zurich . Walaupun gol tersebut dijaringkan pada perlawanan Liga Malaysia, sebab Faiz Subri bukan pemain kebangsaan, tapi tak de pulak dengar orang Pulau Pinang ka, orang Kedah ka, dok hegeh-hegeh sangat sebut2 nama negeri depa..Ok.lupakan yang tu..hahahah...



Saya ingat lagi masa zaman saya kecil-kecil dulu ada mak pak yang rimas betul la dengan anak-anak yang suka sangat main bolasepak, main sepak takraw, main badminton..Sampai setiap hari nak main sepak bola..Tapi zaman sekarang anak-anak siap dihantar untuk dapatkan latihan dalam sukan yang diorang suka.Beruntung anak-anak sekarang ni.Jadi bila dah ada peluang tu buat betul-betul. Bina kerjaya dengan sukan yang kita gemari.

Kalau dilihat pada sejarah hidup pemain-pemain  badminton dan sukan lain yang bertaraf dunia terutamanya bolasepak , kebanyakan latar belakang mereka bukan lah dari mereka yang berpendidikan tinggi dan dari keluarga yang serba ada.Tapi sebab minat diaorang boleh cipta sejarah dengan hanya suka yang mereka suka..

Jangan ada pulak yang lepas baca ni ada adik-adik yang malas nak belajar.Nak main bola saja ..Tak boleh la macam tu.Biarlah lah akademik dan sukan tu berjalan seiringan ..Jadi lah ahli sukan yang berpelajaran sikit..kan??

sekian..

Thursday, 11 August 2016

OLYMPIC GAMES : ATLIT KELAHIRAN CHINA KUASAI ACARA PINGPONG

Assalamualaikum...



Setiap kali ada sukan2 melibatkan negara2 lain terutamanya sukan-sukan bertaraf antarabangsa ni mesti atlit dari negara China akan menjadi saingan pada semua pasukan.

Dulu viral juga la cerita pasal atlit dari China semuanya diberi herba yang dicampur dengan darah ular dan sebagainya.

Kemudian tersebar pulak gambar2 bagaimana atlit negara tersebut dilatih sejak kecil dengan latihan yang keras demi membentuk atlit tersebut menjadi kuat dan berdaya saing.

Memang tak boleh disangkal kehebatan atlit China dalam bidang sukan.Dalam sukan Olyimpik Rio 2016 kali ni pun boleh kita lihat atlit China mengusai banyak sukan.Lebih menarik lagi atlit kelahiran China juga menjadi wakil pada negara lain selain China.

Lihat saja lah untuk acara Pingpong atlit kelahiran China mengusai sukan ini.

Gambar: brilio.net

Agak2 korang la..Apa rahsia mereka kekal cergas dan aktif bersukan ye??kagum kan???


sekian..


Wednesday, 10 August 2016

KEPUTUSAN DAN JADUAL ATLIT MALAYSIA DI SUKAN OLYMPIK RIO 2016

Assalamualaikum...


KEPUTUSAN DAN JADUAL SUKAN OLYMPIK RIO 2016
Hari ni antara berita paling trending ialah kemenangan pasangan penerjun papan anjal negara kita yang menang pingat perak di sukan Olimpik Rio 2016.Pandalele Rinong dan Cheong Jun Hoong memenangi pingat perak awal pagi tadi..Ramai yang dah jangka pasangan ni akan membawa pulang pingat untuk negara Kita.tahniah ..



Bagi yang tak tahu negara kita sekaarang di tangga yang keberapa ni ha..saya tunjuk sikit ..
kita sekarang di tangga yang ke 32.lepas ni insyaAllah ada lagi pingat dari badminton harap-harap nya..malam ni pulak ada memanah dan menembak yang melibatkan atlit negara kita.jangan lupa tunggu depan tv ye..



Ramai yang tak dapat tengok Olympik kali ni sebab perbezaan waktu kita dengan mereka di sana sangat jauh.Tak sanggup saya  nak berjaga nak tengok diaorang.Saya  doakan je la semoga korang berjaya..

sekian..


Wednesday, 4 May 2016

PENYOKONG BOLASEPAK KEDAH KECEWA KFA TIDAK MAHU DITAJA DHERBS

Assalamualaikum..



Hari ni banyak page bolasepak Kedah yang berkongsi berita tentang Kfa menolak tajaan 30 juta dari Dato Alif Syukri.

Rata-rata penyokong berasa kecewa dengan apa yang terjadi kerana penyokong mengharapkan tajaan besar seperti ini untuk membangunkan bolasepak Kedah .Namun sikap sombong KFA menolak tajaan dari DHERB bagaikan menolak tuah .

Lebih menambah luka penyokong Kedah apabila dato Alif Syukri menjelaskan bahawa penajaan nya di tolak tanpa dimaklumkan terlebih dahulu.Berikut adalah kenyataan awal Dato Alif Syukri di laman Instagram nya.



 Rata-rata penyokong  menganggap KFA tidak profesional.Walau apa pun permintaan Dato Alif ternyata ianya adalah untuk keselesaan dan kemajuan negeri Kedah sendiri..

Semoga kemelut yang berlaku ini dapat diselesaikan secepat mungkin .

Sekian.

Friday, 4 March 2016

BERGADUH DI STADIUM LEPAS TU SAMBUNG PULAK DI FACEBOOK.

Assalamualaikum..



Setiap kali musim liga bolasepak kat malaysa ni
mesti ada je kes bergaduh kat stadium..
Naik menyampah pulak dengar .
Bukan takat menyampah tapi memalukan.
sebab sekarang ni kalau berita2 bergaduh macam ni
cepat sangat tersebar ke negara2 jiran kita.
kan memalukan namanya tu..

Setiap kali berlaku pergaduhan di stadium
orang mesti akan sentuh bab mentaliti..
yang ni kita pun tak boleh nak kata menteliti orang tu rendah
sebab kita pun kalau di provok dengan kata2 dan perbuatan yang kita
tak boleh terima , mentaliti kita pun jadi rendah jugak.
Bukan kat stadium je..kita sorang2 dok kat rumah pun,
tengok komen2 yang tak baik tentang kita di facebook dan laman sosial,
dah tentu kita pun meroyan..kan??



Sejak saya kecil lagi berita bergaduh di stadium ni saya dah dengar.
Bukan masa sekarang je..
tapi dulu berita tentang bergaduh ni keluar kat tv je.
keluar pun sekejap je dia tunjuk.
kat surat khabar pun susah nak keluar berita penyokong sama penyokong bergaduh.
jadi benda tu habis takat situ je..

Berbeza dengan sekarang ni..
Malam nya penyokong bergaduh di stadum..
tapi berlarutan sampai 2, 3 hari pergaduhan tu di facebook.
masing2  nak tunjuk bakat memaki hamun orang.



Tak rasa rugi ke bergaduh benda yang tak de penghujung ni?
tak tahu ke tahun depan akan ada lagi penyokong bergaduh di stadium..
jadi, pada penyokong2..tak payah la sambung bergaduh di facebook.

gaduh je kat stadium tu lepas tu balik rumah tidur lena.
esok lalui hari2 macam biasa.


sekian..

Wednesday, 17 February 2016

SENARAI NAMA PEMAIN BOLASEPAK KEDAH MUSIM 2016

Assalamualaikum...



Liga Super 2016 membuka tirai dengan Kedah gagal memungut sebarang mata namun pada aksi perlawanan kedua kemenangan menjadi milik pasukan Kedah.Menjadikan pasukan Kedah sebagai salah satu saingan yang agak kuat dalam kancah Liga Super kali ini.

Dibarisi beberapa pemain muda yang hebat Kedah dijangka akan memberi saingan hebat pada pasukan lain .Berikut adalah senarai pemain bola sepak kedah bagi musim 2016.



Goalkeepers
1 Abdul Hadi Hamid GK
21 Mohd Syazwan Abdullah
30 Farhan Abu Bakar GK


Defenders
2 Mohd Sabree Mat Abu
3 Mohd Syawal Nordin
4 Bang Seung Hwan
5 Osman Yusoff
6 Shafizan Hashim
11 Mohamad Raphi Azizan Mariappen
13 Khairul Helmi Johari
15 Mohd Rizal Johari
24 Mohd Alif Fadhil Ismail
25 Azmeer Yusoff
28 Mohd Asri Mardzuki


Midfielders
18 Abdul Halim Shaari
7 Baddrol Bakhtiar
16 Amirul Hisyam Awang Kechik
17 Syazwan Tajudin
19 Farhan Roslan
22 Syazwan Zainon
23 Hanif Mat Dzahir
8 Liridon Krasniqi
10 Sandro Mendonca
12 Amar Rohidan
14 Ahmad Fakri Shaarani
23 Mohd Hanif Matdzahir

27 Ariff Farhan Mohd Isa
29 Syazuan Hazani

Forwards

26 Mohd Shazuan Mohd Ashraf Mathews
9 Carlos Kahe
20 syafiq Ahmad

Saturday, 13 February 2016

SENARAI NAMA PEMAIN BOLASEPAK KELANTAN 2016

Assalamualaikum...


Bagi musim Liga super 2016 ni nampak gayanya pasukan Kelantan diberi publisiti dan perhatian  sejak awal tahun 2016 lagi sedangkan perlawanan belum pun bermula.Sedikit sebanyak perkara ni membuatkan penyokong-penyokong Kelantan lebih bersemangat dan tak sabar nak mnghadapi perlawanan musim ini.

Di sini saya sertakan senarai pemain pasukan Kelantan bagi musim 2016 :-


Penjaga Gol
Khairul Fahmi Che Mat
Mohd Ramadhan Abdul Hamid
Mohd Shahrizan Ismail

Pertahanan
Tuan Muhammad Faim
Mohd Daudsu Jamaluddin
Nik Shahrul Azim
Mohd Farisham Ismail
Muslim Ahmad
Norhafiz Zamani Misbah
Zairul Fitree Ishak
Mohd Zafran Akramin Abdul Razak

Tengah
Wan Zack Haikal
Wan Zaharulnizam Zakaria
Faizal Abu Bakar
Brendan Gan
Mohd Badhri Mohd Radzi
Mohd Noor Hazrul Bin Mohd Mustafa
Indra Putra Mahayuddin
Faris Shah Rosli
Mohd Qayyum Marjoni Sabil
Muhd Shahrul Hakim Rahim
Muhd Amir Zikri Pauzi
Mohd Rozaimi Azwar

Penyerang
Abdul Manaf Mamat
Nor Farhan Muhammad
Mohd Khairul Izuan Rosli
Fakhrul Zaman Wan Abdullah Zawawi

Pemain Import

Jonathan McKain
Jonatan Lucca
Dramane Traore
Ba┼że Ilijoski


sekian..

SENARAI NAMA PEMAIN BOLASEPAK PERAK 2016

Assalamualaikum...



Sedang menonton bolasepak Liga super 2016 .Perlawanan melibatkan pasukan Perak.Ini perlawanan pertama dan harapnya ada kejayaan untuk pasukan Perak pada musim 2016 ni.

Bagi penyokong2 pasukan Perak dah tentu nak tahu senarai pemain yang beraksi di Liga Super 2016 kali ni.Ini saya sertakan senarai pemain bola sepak Perak musim 2016.:-



No. Posisi Pemain

1 GK Muhammad Syazani Mat Puat
2 GK Mohd Zamir Selamat
3 GK Mohd Hafizul Hakim Khirul Nizam
4 DF Mohd Rafiq Faeez Mohd Fuad
5 DF Muhd Arif Ismail
6 DF Mohd Syazwan Mohd Roslan
7 DF Nazirul Naim Che Hashim
8 DF Thiago Junior Aquino
9 DF Mohamad Hisyamudin Mohamed Sha'ari
10 DF Amirul Azahan Aznan
11 MF Mohd Nasir Basharuddin (Kapten)
12 MF Mohamad Hafiz Ramdan
13 MF Muhammad Ridzuan Azly Hussham
14 MF Ahmad Sukri Abdul Hamid
15 MF Nurridzuan Abu Hassan
16 MF Mohd Nor Hakim Isa
17 MF Mohd Fikri Sudin
18 MF Mohd Raffi Nagoorgani
19 MF Ahmad Khairil Anuar Ahmad Zamri
20 MF Muhammad Firdaus Saiyadi
21 MF D. Kenny Pallraj
22 FW Khairul Ashraf Sahizah
23 MF Vokhid Shodiev (Bunyodkor - Uzbekistan)

Senarai Pemain Import

Ellias Oliveira (Brazil)
Eric Lewis (Liberia)

sumber:panduanmalaysia.com




Sekian..


Monday, 21 September 2015

SEMUA NYA KHAIRUL FAHMI (APEK)

Assalamualaikum...



Status malam tadi sambil2 malayan bola..
Hahah..karenah anak saya memang macam2 ..



Mikhail ni kalau tengok bola dengan dia,
mesti dok sebut "Apek" je..
sebab dia rasa semua yang main bola tu nama nya Apek (Khairul Fahmi.)
Lagi2 kalau siapa2 yang dok kat tiang gol..
orang tu la Apek..kalau ada 5 orang kat tiang gol tu..
kelima-limanya adalah Apek..
hahahha..

Anak perempuan saya (Maisara ) saja yang
macam tak minat nak tengok perlawanan  bola sepak .
kalau buka je mesti dia buat kerja lain.
Kadang2 bergaduh berebut tv..

Pernah tak korang yang suami suka tengok bola tu
alami benda ni??
kalau pernah boleh la tengok sini..
lepas ni tak payah nak berebut dah la..


sekian..


Friday, 12 June 2015

BOLEH KAH DEDAH AURAT ATAS ALASAN BERSUKAN?

Assalamualaikum...

Macam makin  panas je cerita tentang atlit gimnastik negara Farah Ann Abdul Hadi yang dikecam ramai apa bila gambar beliau selepas memenangi pingat emas untuk negara dalam keadaan yang dikatakan kurang sopan dan tidak menjaga aurat disiarkan di facebook buletin tv3.


Ramai sungguh ustaz ustazah yang muncaul..bagus la..nampak orang ramai semakin berhati2 bab2 aurat ni.jangan pandang ringan hal2 agama.Lagi bagus dunia ni dipenuhi ustaz ustazah dari dipenuhi dengan makhluk jahil .Terbuka sangat sampai boleh jatuh akidah bahaya jugak.

Islam tidak melarang umatnya untuk bersukan kerana ia merupakan elemen penting dalam melahirkan masyarakat yang sihat.Badan yang sihat juga memudahkan untuk kita melakukan amal ibadat.Namun ada beberapa perkara terutamanya tentang aurat yang harus kita titik beratkan dalam penyertaan kita di bidang sukan.


Tidak ada kelonggaran menurut syara‘ dalam hal menutup aurat ketika bersukan sungguh pun di antara sesama lelaki ataupun sesama perempuan.Bagi perempuan , jangan dia memakai pakaian yang mempunyai wangi - wangian dan jangan pakaian itu berhias-hias kerana yang demikian itu akan menarik perhatian lelaki dan sekaligus mengundang fitnah.

Abu Sa‘ed al-KhudriRadhiallahu ‘anhu berkata bahawa RasulullahShallallahu ‘alaihi wasallam telah bersabda:

Maksudnya : “Janganlah seorang lelaki memandang akan aurat seorang lelaki (yang lain) dan janganlah seorang perempuan (memandang) akan aurat seorang perempuan (yang lain).” (Hadits riwayat Imam Muslim)

Jelas lah..tak kira bersukan untuk negara ke.untuk  agama ke..yang pasti aurat kena jaga.jadi jangan marah kat  ustaz dan ustazah tu ye..

sekian..