Skip to main content

Posts

Showing posts with the label sukan

SENARAI PEMAIN BOLASEPAK KEDAH MUSIM 2019

SENARAI PEMAIN BOLASEPAK KEDAH MUSIM 2019

|| Penjaga Gol (GK)

[1] ABDUL HADI BIN ABDUL HAMID @ HAMID
[18] MOHD IFWAT AKMAL BIN CHEK KASSIM
[22] MUHD ASRI BIN MUHAMAD
[30] MOHAMAD RAMDHAN BIN AB HAMID

|| Pertahanan (DF)

[2] MOHAMAD SYAWAL BIN NORDIN
[3] RENAN DA SILVA ALVES
[5] MUHAMAD NORFIQRIE BIN ABDUL TALIB
[11] MUHAMMAD SHAKIR BIN HAMZAH
[13] KHAIRUL HELMI BIN JOHARI
[15] MOHD RIZAL BIN MOHD GHAZALI
[24] MOHD ASRI BIN MARDZUKI
[25] AZMEER BIN YUSOF
[28] MOHD ALIF BIN MOHD YUSOF





|| Tengah (MF)

[4] AZAMMUDDIN BIN MOHD AKIL
[6] ANMAR FARES ABDUL JABAR ALMUBARAKI
[7] BADDROL BIN BAKHTIAR
[16] MOHAMAD AMIRUL HISYAM BIN AWANG KECHIK
[17] MUHAMMAD SYAZWAN BIN TAJUDIN
[19] SYAHRUL AZWARI BIN IBRAHIM
[20] MOHD FADZRUL DANEL BIN MOHD NIZAM
[21] MOHAMMAD FAYADH BIN MOHD ZULKIFLI AMIN
[23] SHAHRUL IGWAN BIN SAMSUDIN
[27] MOHAMMAD HIDHIR BIN IDRIS
[29] MUHAMMAD FARHAN BIN ROSLAN

|| Penyerang (FWD)

[8] MOHAMAD ZAQUAN ADHA BIN ABD. RAZAK
[9] FERNANDO RODRIGUEZ ORTEGA
[10] JONATAN JESUS BAUMAN
[1…

DIHARAMKAN MASUK STADIUM SELAMA SETAHUN LELAKI INI SEWA KREN UNTUK TONTON PERLAWANAN BOLASEPAK

Seorang peminat Kelab bola sepak Denizlispor , Turki baru-baru ini menjadi  tajuk utama media antarabangsa selepas menyewa kren semata-mata untuk menonton pasukan kegemaran nya bermain dalam perlawanan liga  selepas  dia diharamkan dari memasuki stadium selama satu tahun.

Ali Demirkaya yang berusia 37 tahun, aka 'Amigo Ali' terkenal sebagai salah seorang penyokong Denizlispor yang paling fanatik, dan pada hujung minggu lalu  dia membuktikan kesetiaan nya dan sokongan nya  kepada kelab tersebut  dengan menyewa kren agar dia dapat menonton perlawanan diantara Denizlispor menentang Gaziantepspor .




Demirkaya diharamkan memasuki stadium pasukannya selama satu tahun, selepas penglibatan nya dalam satu kejadian semasa perlawanan melibatkan Denizlispor pada tahun 2015. Bagaimanapun, dia menentang keputusan itu dan bersumpah untuk tidak membiar hukuman tersebut menghalangnya dan akhirnya minggu lalu dia memenuhi janjinya.

Amigo Ali berpendapat bahawa hanya kerana dia tidak dapat masuk…

JADUAL PIALA DUNIA 2018 - WORLD CUP RUSIA 2018

JADUAL PIALA DUNIA 2018  - WORLD CUP RUSIA 2018   . Piala Dunia 2018 untuk kali ke 21 menampilkan Rusia sebagai tuan rumah  selepas negara tersebut di pilih pada tahun 2010.

Sebagai tuan rumah  , Rusia diberi penghormatan memulakan perlawanan pembukaan Piala Dunia 2018 di Stadium Luzhniki, Moskwa pada 14 Julai  2018 menentang  Arab Saudi .

32 buah negara bakal beraksi di Piala Dunia 2018 yang bermula pada 14 Jun hingga 28 jun 2018. Untuk perlawanan seterusnya akan diadakan pada 30 Jun hingga lah  perlawanan final padal 15 Julai 2018.

Sebanyak 64 perlawanan akan di adakan melibatkan 12 stadium utama . Berikut adalah Jadual perlawanan peringkat kumpulan PIALA DUNIA 2018

Jadual Piala Dunia 2018

















Sekian..

SENARAI PEMAIN BOLASEPAK PERAK 2018

SENARAI PEMAIN BOLASEPAK PERAK 2018 Persatuan Bolasepak Perak (PAFA) mempertaruhkan lapan pemain baharu dalam skuad The Bos Gaurus bagi menghadapi saingan Liga Super 2018. Manakala 12 pemain asal di kekalkan bersama dengan 2 pemain import .

Senarai pemain bolasepak Perak 2018 

Brendan Gan
Nor Hakim Hassan
Muhammad Syazwan Zaipol Bahari
Rafiuddin Roddin
Muhamad Rizal Che Aziz
Muhammad Rafiq Faeez Muhammad Fuad
Khairul Asyraf Sahizah 
Muhammad Nasrullah Abdul Aziz.

Muhammad Hafizul Hakim Khairul Nizam Jothy
Khairul Azmri Salehuddin
Shahrul Mohd Saad
Amirul Azhan Aznan
Mohamad Idris Ahmad
Nazirul Naim Che Hashim
Mohamad Nasir Basharudin
D. Kenny Pallraj
Ahmad Khairil Anuar Ahmad Zamri
Mohd Hafiz Kamal
Mohd Nizad Ayub 
Mohd Nazrin Nawi.

Gilmar Jose da Silva Filho
Leandro Dos Santos Oliveira

PAFA telah menetapkan sasaran kedudukan tiga teratas Liga Super 2018 dan menjulang sekurang-kurangnya satu piala.

SENARAI PEMAIN BOLASEPAK PASUKAN KEDAH 2018

Senarai pemain bolasepak kedah 2018 . Dibarisi beberapa pemain  berpengalaman  Kedah dijangka akan memberi saingan hebat pada pasukan lain .Berikut adalah senarai pemain bola sepak kedah bagi musim 2018  Senarai pemain bolasepak Kedah bagi musim 2018 1. Abdul Hadi Bin Abdul Hamid @ Hamid – PENJAGA GOL
2. Mohd Ifwat Akmal Bin Chek Kassim – PENJAGA GOL
3. Mohd Asri Bin Mardzuki – PERTAHANAN
4. Muhammad Ariff Farhan Bin Md Isa – PERTAHANAN
5. Mohamad Syawal Bin Nordin – PERTAHANAN
6. Osman Bin Yusuf – PERTAHANAN
7. Khairul Helmi Johari – PERTAHANAN
8. Mohd Rizal Bin Ghazali – PERTAHANAN
9. Baddrol Bin Bakhtiar – TENGAH
10. Liridon Krasniqi -TENGAH
11. Sandro Da Silva Mendonca -TENGAH
12. Muhammad Akram Bin Mahinan – TENGAH
13. Mohamad Amirul Hisyam Bin Awang Kechik -TENGAH
14. Muhammad Syazwan Bin Tajudin – TENGAH
15. Abdul Halim Bin Saari – TENGAH
16. Muhammad Farhan Bin Roslan – TENGAH
17. Mohd Syazwan Bin Zainon – TENGAH
18. Muhammad Hanif Bin Mat Dzahir – TENGAH
19. Zafuan Azeman – PE…

SENARAI PEMAIN BOLASEPAK JDT 2018

SENARAI PEMAIN BOLASEPAK JDT 2018 Dengan kehadiran beberapa pemain baharu dalam skuad Harimau Selatan ianya sudah tentu mampu menyuntik semangat kepada kepada para pemain dan juga penyokong  untuk memburu lebih banyak kejuaraan pada musim depan.
Berikut adalah senarai pemain  bolasepak JDT bagi musim 2018 
1- IZHAM TARMIZI 2- MOHD AMIRULHADI 3- FADHLI SHAS 4- AIDIL ZAFUAN 5- SAFIQ RAHIM 6- JR ELDSTAL 7- S.KUNALAN 8 -FARIZAL MARLIAS 9- GARU STEVEN ROBBART 10- FAZLY MAZLAN 11- AZRIF NASRULHAQ 12- AFIQ FAZAIL 13- DARREN LOK -HAZIQ NADZLI 14- NAZMI FAIZ 15- SAFAWI RASID 16- HAZWAN BAKRI 17- IGNACIO INSA 18- ADAM NOR AZLIN 19- SYAFIQ AHMAD 20- GORBIN ONG 21- MARCOS ANTONIO 22- LUCIANO FIGUEROA 23- HARISS HARUN 24- JORGE PEREYRA DIAZ 25- GONZALO GABRERA


Dengan senarai lengkap pemain bolasepak 2018  ini sudah pasti para penyokong dan peminat JDT akan terus memberi sokongan padu kepada pasukan kesayangan mereka dan sekaligus memeriahkan lagi liga bolasepak Malaysia.

TEWAS DI KEJOHANAN DUNIA DATO LEE CHONG WEI MOHON MAAF PADA RAKYAT MALAYSIA

Assalamualaikum...


Dalam kegembiraan rakyat Malaysia menyambut kejayaan atlit-atlit Malaysia di sukan Sea yang sedang diadakan di Kuala Lumpur , tercalit perasaan sedih apa bila Dato Lee Chong Wei tewas dalam pusingan awal pembukaan  Kejohanan Dunia di Glasgow, Scotland, semalam..
Dato Lee Chong Wei Tewas kepada Brice Leverdez, dari Perancis, dengan kekalahan 19-21, 24-22 dan 17-21 pada pertarungan selama 75 minit itu
Sebenarnya apa yang menyedihkan bukan lah kekalahan Dato Lee Chong Wei tu tapi disebabkan status permohonan maaf nya kepada rakyat Malaysia yang sudah tentu mengharapkan kemenangan beliau.
Dari status nya tu kita tahu yang dia sedih dan betul-betul dah cuba buat yang terbaik.Tapi tak apa lah..Dia tak perlu minta maaf pun sebenarnya.Dah banyak yang dia lakukan untuk negara kita ni.kan??

Walaupun beliau kalah dan meminta maaf  , ramai yang meluahkan rasa bangga dengan kejayaan-kejayaan  Dato Lee Chong Wei sebelum ini yang berjaya menaik kan nama Malaysia.
Malah beliau dia…

BEZA MENONTON BOLASEPAK DIRUMAH DAN DISTADIUM

Assalamualaikum...



Suka ke stadium tengok perlawanan bola sepak??
mesti ramai yang suka..
kalau tak pi stadium tengok kat tv pun ok jugak.
Dijamin selamat ..kan??.

Tonton bolasepak dalam tv dan di  stadium banyak bezanya..
ada orang yang kata tengok
kat tv takde rasa..
kena tengok kat stadium baru boleh layan..

Untung tengok kat stadium bila game dah habis
korang boleh tengok dekat2 pemain kegemaran korang
sampai la lengang tengah padang tu.
Kalau tengok kat tv , nampak kecik je Liridon.
nak berbalas senyuman pun tak dapat.


Lagi geram bila tengok guna astro..
angin sikit dah hilang siaran.
Gigit jari je la...


Tengok kat tv korang tak boleh jerit melampau2 kalau gol dijaringkan...
boleh jerit tapi agak2 la..
tapi kat stadium nak jerit sampai
terkeluar anak tekak pun tak dak sapa marah..
kat rumah try la jerit kuat2 sampai level 7.
Tak pasal2 kena carut dengan jiran tetangga.
silap2 ambulans pun mai bawak korang pi hospitak bahagia..heheheh

Tengok bolasepak kat stadium jugak
korang bol…

INI LOGO PASUKAN BOLASEPAK ATAU GAMBAR KOMIK SUPERHERO?

Assalamualaikum...



Saya suka dengan logo blog saya yang baru ni..tak de makna dan cantik semata-mata.Hahahha..Cuma untuk tampal pada gambar -gambar saya je.Belum sempat nak jadikan ianya sebagai header blog saya.Yang tu nanti2 la..Selalunya kalau orang buat logo  mesti lah yang ada makna nya sendiri..Tapi saya pulak tak macam tu..Sebab saya tak de bakat macam tu.Logo ni pun saya ambik yang sedia ada kat dalam applikasi di play store.Hahhah,,,Jujur tak saya??

Tapi saya ni tak de la buta sangat..Masih lagi tahu nak pilih logo apa yang sesuai..Cakap pasal logo saya rasa sedih tengok logo satu pasukan bola sepak ni.Ini bukan kelab bolasepak sekolah-sekolah  atau liga kampung tau.Ni logo kelab bolasepak Negeri.Cer korang tengok...



Tepuk dahi banyak kali tengok logo pasukan diaorang ni.Macam katun dalam komik je.Buat la yang nampak gerun sikit.Upah designer berbakat.Ni macam hasil kerja budak sekolah je.Kalau logo ni masuk pertandingan memang saguhati pun tak layak la...



Harap bertabah je …

FAIZ SUBRI PEMENANG ANUGERAH PUSKAS FIFA 2016

Assalamualaikum...



Bangun pagi je terus buka berita dulu..Nak tahu nasib Faiz Subri.hahaha..Alhamdulillah dia berjaya jugak..Jangan tak tahu..Makcik undi hari-hari tau..Orang Malaysia ni kalau bab undi-undi ni memang tak de siapa boleh lawan la.Cuma nak keluar mengundi kat balai raya je yang malas sikit.hahahahh..

Sempat juga saya tengok rakaman video yang dah ramai share detik-detik Faiz Subri dinobatkan sebagai pemenang Anugerah Puskas FiFa yang berlangsung di Zurich . Walaupun gol tersebut dijaringkan pada perlawanan Liga Malaysia, sebab Faiz Subri bukan pemain kebangsaan, tapi tak de pulak dengar orang Pulau Pinang ka, orang Kedah ka, dok hegeh-hegeh sangat sebut2 nama negeri depa..Ok.lupakan yang tu..hahahah...



Saya ingat lagi masa zaman saya kecil-kecil dulu ada mak pak yang rimas betul la dengan anak-anak yang suka sangat main bolasepak, main sepak takraw, main badminton..Sampai setiap hari nak main sepak bola..Tapi zaman sekarang anak-anak siap dihantar untuk dapatkan latihan…

OLYMPIC GAMES : ATLIT KELAHIRAN CHINA KUASAI ACARA PINGPONG

Assalamualaikum...



Setiap kali ada sukan2 melibatkan negara2 lain terutamanya sukan-sukan bertaraf antarabangsa ni mesti atlit dari negara China akan menjadi saingan pada semua pasukan.

Dulu viral juga la cerita pasal atlit dari China semuanya diberi herba yang dicampur dengan darah ular dan sebagainya.

Kemudian tersebar pulak gambar2 bagaimana atlit negara tersebut dilatih sejak kecil dengan latihan yang keras demi membentuk atlit tersebut menjadi kuat dan berdaya saing.

Memang tak boleh disangkal kehebatan atlit China dalam bidang sukan.Dalam sukan Olyimpik Rio 2016 kali ni pun boleh kita lihat atlit China mengusai banyak sukan.Lebih menarik lagi atlit kelahiran China juga menjadi wakil pada negara lain selain China.

Lihat saja lah untuk acara Pingpong atlit kelahiran China mengusai sukan ini.


Agak2 korang la..Apa rahsia mereka kekal cergas dan aktif bersukan ye??kagum kan???


sekian..


KEPUTUSAN DAN JADUAL ATLIT MALAYSIA DI SUKAN OLYMPIK RIO 2016

Assalamualaikum...


KEPUTUSAN DAN JADUAL SUKAN OLYMPIK RIO 2016
Hari ni antara berita paling trending ialah kemenangan pasangan penerjun papan anjal negara kita yang menang pingat perak di sukan Olimpik Rio 2016.Pandalele Rinong dan Cheong Jun Hoong memenangi pingat perak awal pagi tadi..Ramai yang dah jangka pasangan ni akan membawa pulang pingat untuk negara Kita.tahniah ..



Bagi yang tak tahu negara kita sekaarang di tangga yang keberapa ni ha..saya tunjuk sikit ..
kita sekarang di tangga yang ke 32.lepas ni insyaAllah ada lagi pingat dari badminton harap-harap nya..malam ni pulak ada memanah dan menembak yang melibatkan atlit negara kita.jangan lupa tunggu depan tv ye..



Ramai yang tak dapat tengok Olympik kali ni sebab perbezaan waktu kita dengan mereka di sana sangat jauh.Tak sanggup saya  nak berjaga nak tengok diaorang.Saya  doakan je la semoga korang berjaya..

sekian..


PENYOKONG BOLASEPAK KEDAH KECEWA KFA TIDAK MAHU DITAJA DHERBS

Assalamualaikum..



Hari ni banyak page bolasepak Kedah yang berkongsi berita tentang Kfa menolak tajaan 30 juta dari Dato Alif Syukri.

Rata-rata penyokong berasa kecewa dengan apa yang terjadi kerana penyokong mengharapkan tajaan besar seperti ini untuk membangunkan bolasepak Kedah .Namun sikap sombong KFA menolak tajaan dari DHERB bagaikan menolak tuah .

Lebih menambah luka penyokong Kedah apabila dato Alif Syukri menjelaskan bahawa penajaan nya di tolak tanpa dimaklumkan terlebih dahulu.Berikut adalah kenyataan awal Dato Alif Syukri di laman Instagram nya.



 Rata-rata penyokong  menganggap KFA tidak profesional.Walau apa pun permintaan Dato Alif ternyata ianya adalah untuk keselesaan dan kemajuan negeri Kedah sendiri..

Semoga kemelut yang berlaku ini dapat diselesaikan secepat mungkin .

Sekian.

BERGADUH DI STADIUM LEPAS TU SAMBUNG PULAK DI FACEBOOK.

Assalamualaikum..



Setiap kali musim liga bolasepak kat malaysa ni
mesti ada je kes bergaduh kat stadium..
Naik menyampah pulak dengar .
Bukan takat menyampah tapi memalukan.
sebab sekarang ni kalau berita2 bergaduh macam ni
cepat sangat tersebar ke negara2 jiran kita.
kan memalukan namanya tu..

Setiap kali berlaku pergaduhan di stadium
orang mesti akan sentuh bab mentaliti..
yang ni kita pun tak boleh nak kata menteliti orang tu rendah
sebab kita pun kalau di provok dengan kata2 dan perbuatan yang kita
tak boleh terima , mentaliti kita pun jadi rendah jugak.
Bukan kat stadium je..kita sorang2 dok kat rumah pun,
tengok komen2 yang tak baik tentang kita di facebook dan laman sosial,
dah tentu kita pun meroyan..kan??



Sejak saya kecil lagi berita bergaduh di stadium ni saya dah dengar.
Bukan masa sekarang je..
tapi dulu berita tentang bergaduh ni keluar kat tv je.
keluar pun sekejap je dia tunjuk.
kat surat khabar pun susah nak keluar berita penyokong sama penyokong bergaduh.
jadi benda …

SENARAI NAMA PEMAIN BOLASEPAK KEDAH MUSIM 2016

Assalamualaikum...



Liga Super 2016 membuka tirai dengan Kedah gagal memungut sebarang mata namun pada aksi perlawanan kedua kemenangan menjadi milik pasukan Kedah.Menjadikan pasukan Kedah sebagai salah satu saingan yang agak kuat dalam kancah Liga Super kali ini.

Dibarisi beberapa pemain muda yang hebat Kedah dijangka akan memberi saingan hebat pada pasukan lain .Berikut adalah senarai pemain bola sepak kedah bagi musim 2016.



Goalkeepers
1 Abdul Hadi HamidGK
21 Mohd Syazwan Abdullah
30 Farhan Abu BakarGK


Defenders
2Mohd Sabree Mat Abu
3Mohd Syawal Nordin
4Bang Seung Hwan
5Osman Yusoff
6Shafizan Hashim
11Mohamad Raphi Azizan Mariappen
13Khairul Helmi Johari
15Mohd Rizal Johari
24Mohd Alif Fadhil Ismail
25Azmeer Yusoff
28Mohd Asri Mardzuki


Midfielders
18Abdul Halim Shaari
7Baddrol Bakhtiar
16Amirul Hisyam Awang Kechik
17Syazwan Tajudin
19Farhan Roslan
22Syazwan Zainon
23Hanif Mat Dzahir
8Liridon Krasniqi
10Sandro Mendonca
12Amar Rohidan
14Ahmad Fakri Shaarani
23Mohd Hanif Matdzahir

27 …

SENARAI NAMA PEMAIN BOLASEPAK KELANTAN 2016

Assalamualaikum...


Bagi musim Liga super 2016 ni nampak gayanya pasukan Kelantan diberi publisiti dan perhatian  sejak awal tahun 2016 lagi sedangkan perlawanan belum pun bermula.Sedikit sebanyak perkara ni membuatkan penyokong-penyokong Kelantan lebih bersemangat dan tak sabar nak mnghadapi perlawanan musim ini.

Di sini saya sertakan senarai pemain pasukan Kelantan bagi musim 2016 :-


Penjaga Gol
Khairul Fahmi Che Mat
Mohd Ramadhan Abdul Hamid
Mohd Shahrizan Ismail

Pertahanan
Tuan Muhammad Faim
Mohd Daudsu Jamaluddin
Nik Shahrul Azim
Mohd Farisham Ismail
Muslim Ahmad
Norhafiz Zamani Misbah
Zairul Fitree Ishak
Mohd Zafran Akramin Abdul Razak

Tengah
Wan Zack Haikal
Wan Zaharulnizam Zakaria
Faizal Abu Bakar
Brendan Gan
Mohd Badhri Mohd Radzi
Mohd Noor Hazrul Bin Mohd Mustafa
Indra Putra Mahayuddin
Faris Shah Rosli
Mohd Qayyum Marjoni Sabil
Muhd Shahrul Hakim Rahim
Muhd Amir Zikri Pauzi
Mohd Rozaimi Azwar

Penyerang
Abdul Manaf Mamat
Nor Farhan Muhammad
Mohd Khairul Izuan Rosli
Fakhrul Za…

SENARAI NAMA PEMAIN BOLASEPAK PERAK 2016

Assalamualaikum...



Sedang menonton bolasepak Liga super 2016 .Perlawanan melibatkan pasukan Perak.Ini perlawanan pertama dan harapnya ada kejayaan untuk pasukan Perak pada musim 2016 ni.

Bagi penyokong2 pasukan Perak dah tentu nak tahu senarai pemain yang beraksi di Liga Super 2016 kali ni.Ini saya sertakan senarai pemain bola sepak Perak musim 2016.:-



No.PosisiPemain

1GKMuhammad Syazani Mat Puat
2GKMohd Zamir Selamat
3GKMohd Hafizul Hakim Khirul Nizam
4DFMohd Rafiq Faeez Mohd Fuad
5DFMuhd Arif Ismail
6DFMohd Syazwan Mohd Roslan
7DFNazirul Naim Che Hashim
8DFThiago Junior Aquino
9DFMohamad Hisyamudin Mohamed Sha'ari
10DFAmirul Azahan Aznan
11MFMohd Nasir Basharuddin (Kapten)
12MFMohamad Hafiz Ramdan
13MFMuhammad Ridzuan Azly Hussham
14MFAhmad Sukri Abdul Hamid
15MFNurridzuan Abu Hassan
16MFMohd Nor Hakim Isa
17MFMohd Fikri Sudin
18MFMohd Raffi Nagoorgani
19MFAhmad Khairil Anuar Ahmad Zamri
20MFMuhammad Firdaus Saiyadi
21MFD. Kenny Pallraj
22FWKhairul Ashraf Sahizah
23MFVokhid Sho…

SEMUA NYA KHAIRUL FAHMI (APEK)

Assalamualaikum...



Status malam tadi sambil2 malayan bola..
Hahah..karenah anak saya memang macam2 ..



Mikhail ni kalau tengok bola dengan dia,
mesti dok sebut "Apek" je..
sebab dia rasa semua yang main bola tu nama nya Apek (Khairul Fahmi.)
Lagi2 kalau siapa2 yang dok kat tiang gol..
orang tu la Apek..kalau ada 5 orang kat tiang gol tu..
kelima-limanya adalah Apek..
hahahha..

Anak perempuan saya (Maisara ) saja yang
macam tak minat nak tengok perlawanan  bola sepak .
kalau buka je mesti dia buat kerja lain.
Kadang2 bergaduh berebut tv..

Pernah tak korang yang suami suka tengok bola tu
alami benda ni??
kalau pernah boleh la tengok sini..
lepas ni tak payah nak berebut dah la..


sekian..


BOLEH KAH DEDAH AURAT ATAS ALASAN BERSUKAN?

Assalamualaikum...

Macam makin  panas je cerita tentang atlit gimnastik negara Farah Ann Abdul Hadi yang dikecam ramai apa bila gambar beliau selepas memenangi pingat emas untuk negara dalam keadaan yang dikatakan kurang sopan dan tidak menjaga aurat disiarkan di facebook buletin tv3.


Ramai sungguh ustaz ustazah yang muncaul..bagus la..nampak orang ramai semakin berhati2 bab2 aurat ni.jangan pandang ringan hal2 agama.Lagi bagus dunia ni dipenuhi ustaz ustazah dari dipenuhi dengan makhluk jahil .Terbuka sangat sampai boleh jatuh akidah bahaya jugak.

Islam tidak melarang umatnya untuk bersukan kerana ia merupakan elemen penting dalam melahirkan masyarakat yang sihat.Badan yang sihat juga memudahkan untuk kita melakukan amal ibadat.Namun ada beberapa perkara terutamanya tentang aurat yang harus kita titik beratkan dalam penyertaan kita di bidang sukan.


Tidak ada kelonggaran menurut syara‘ dalam hal menutup aurat ketika bersukan sungguh pun di antara sesama lelaki ataupun sesama perempuan…