Skip to main content

Posts

Showing posts with the label suka2

NASIHAT UNTUK LELAKI SEPERTI TAPAI

Assalamualaikum...

Mula2 sekali korang kena tengok entry katblog ni...




Nasihat untuk tapai..
perempuan macam ni jangan la nak buat skandel ke,
perempuan simpanan ke
apalagi nak buat bini..

Bahayaa sangat2..
pertama dia akan selamanya ikat tangan lelaki
sampai tak boleh nak buat apa pun..
nak melangkah jenguk tingkap pun dia bising.

kalau nak ada hubungan dengan dia untuk main2 saja pun tak payah la.
nanti kalau kamu nak kawen dengan pompuan lain
tengok la tindakan giler dia.
silap2 pasangan kamu pun dia ganggu.
boleh menjejaskan hubungan kamu dan pasangan je..

Lumrah la lelaki memang suka kacau2 perempuan.
tapi perempuan macam ni,
mudah sangt terlentok dengan ayat manis lelaki.
memang perempuan mudah tergoda tapi perempuan ni
SANGAT2 MUDAH TERGODA.
Memang lain macam dia punye tergoda tu..
kalau kat kampung orang kata gatai merenyam..hehehe

Angkat kaki cepat2,jauh kan diri dari perempuan macam ni.
dia belum matang.walaupun umur dah 26.
tak kan nak tunggu dia umur 40 baru nak matang..ka…

BUKTI ORANG MALAYSIA NI BUKAN NYA KAYA PUN..

Assalamualaikum...

Selamat Petang semua..
korang rasa kan..
kalau korang kaya,korang bahagia tak??

oo...jadi sekarang ni tak bahagia la ye???heheh
kalau la kebahagian tu boleh diukur dengan wang ringgit
nampak gayanya ramai la rakyat malaysia yang tak bahagia..hahah..

Susah betoi nak cari duit sekarang ni..
susah sebab kena guna kederat (orang utara kata)
kalau tak guna kederat,baring golek2 depan tv
dah dapat duit itu baru bahagia..
tapi bila banyak sangt bergolek depan tv ja,tetiba
ada penyakit jantung,bahagia ka???

Orang Malaysia ni bukan ramai pun yang kaya raya..
berapa juta ye penduduk Malaysia sekarang ni??
jap nak google..ha!lebih kurang 27 juta
bukti Orang Malaysia tak ramai yang kaya..
dalam 27 juta tu kenapa selalu orang tulis kat majalah atau suratkabo
"50 orang paling kaya di Malaysia"
atau pun "200 orang paling kaya di Malaysia"

Kalau Kat Malaysia ni ramai sangt yang kaya
mesti la tajuk suratkabo tu "12  juta orang paling kaya di malaysia"
a…

TAK MAU LA DENGAR ORANG CAKAP MACAM TU....

Assalamualaikum...

Cuma nak bagitahu...
bukan tak nak beli barang2 mewah..
kereta mewah...
gadjet2 terkini yang canggih manggih...
bercuti ke luar negara setahun 3,4 kali..
makan di restoran yang mahal2...
bukan tak nak semua tu...

cuma...
lebih selesa bila hidup cara sederhana..
beli apa yang perlu..
pakai apa yang ada..
bercuti seadanya...

sebab..
tak nak la nanti...
bila sakit mula sibuk nak kutip derma dari orang ramai..
sedangkan bila ada duit
tak ingat pun nak menyimpan untuk kegunaan waktu kecemasan.

bila anak sakit,
kita tunggu tepi katil sambil
tekan2 gadjet terkini kita tu..,.orang tengok pun..
"orang kaya ni....
aku pun tak de benda yang dia pakai ni...
tak kan la dia tak de duit nak mengubat anak dia.."
tak mau la orang cakap macam tu..kan??tak seronok rasa hati..

sekian...


GEMOK ATAU COMEL??

Assalamualaikum...

tak sihat..
sebab tu dok diam2 je...

cuma nak tanya...
kenapa??

bila tengok kanak2 yang gemok kita
akan kata.."comel nya..."

tapi kalau tengok orang dewasa yang gemok...
"ya ampun...gemuk nye dia..."
"hang ni gemuk la.."

awat tak kata 'comel" jugak??

kan??kan???


sekian..

NI MESTI ADA BENDA TAK ELOK NAK JADI NIH...

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua...
korang mudah tak rasa was2??

sikit2 nak was2..
sikit2 mula nak risau...
contohnya macam ni la..
tengah korang basuh2 cawan tetiba gelas tu
terjatuh dan pecah...
mula la gelabah..bukan gelabah sebab
takut kaca kena kaki ke,jari ke..
tapi risau yang tak ketahuan hala.

"ni mesti ada benda tak baik nak jadi ni..."

padahal dia yang pegang gelas sambil berangan

tengah dok tengok tv tetiba bingkai gambar keluarga
yang ada kat dinding jatuh..
terus pikir,
"apa benda tak baik nak jadi kat keluarga aku ni???"

padahal paku kat dinding tu yang dah bekarat.

sejujurnya aku rimas dengan orang macam ni..
jalan2 tersepak batu je..
dia pikir...

"sapa la dok mengata aku ni...
kalau aku tau sapa memang aku koyak mulut dia.."

aih..semua perkara yang terjadi
dia anggap satu petanda..

memang rimas la..!

sekian.

SIKAP TERSEMBUNYI ORANG YANG CEPAT BOSAN

Assalamualaikum...

Selamatpetang semua...
kalau sapa2 nak bagi pendapat tentang masalah kesihatan yang aku
tengah alami sila la komen2 kat entry sebelum ni ye..
segala komen anda sangt la saya dan suami hargai.
terima kasih...

tetiba je jadi saya..hahahah
aku nak cerita pasal cepat bosan.
adakah korang jenis yang cepat bosan dengan seseorang??

bila bercinta je tak boleh la jumpa kerap2..
mula la bosan.bila bosan tau nak bergaduh je..

bila berkawan tak boleh nak
kerap2 sangat berbual..
mula la nampak kawan tu tak elok je..

sebenarnya orang gini
dia lebih selesa bersendiri.lebih tenang.
bukan bermakna dia tak suka berkawan.
cuma tak suka lebih2.

dia jugak agak kedekut dan
lebih menghargai diri sendiri berbanding orang lain..
dia sangat sayangkan harta benda dia sendiri.
dia tak suka membebankan dan dibebankan.

Jika dia sudah berkahwin
dia sangat mengutamakan pasangan nya dan anak2.
dia seorang yang berjimat cermat dan agak berhati-hati.

kalau kita tengok fakta2 tentang orang macam ni..
dia sebenarnya mencari kes…

TANDAS YANG MENGERIKAN

Assalamualaikum...

korang berani tak guna tandas ni??


Agak2 boleh
keluar tak apa yang korang lepas kan??
heheheh..

kalau korang masuk tandas ni bermakna korang berada di tingkat 15.
ni sebenarnya untuk buat lift tapi tak jadi terus dijadikan tandas..nak nampak unik dia pasang lantai kaca saja supaya bila kita guna tandas ni kita boleh nampak la 15 tingkat ke bawah..

sekian..

AKSI BUKA BRA.BETUL2 GILA.

Assalamualaikum...

jom cuci mata dengan aksi buka bra ni..






la..lelaki rupanya..
hehehehe


sekian...

LALANG OH LALANG...

Assalamualiakum...

Petang ni saja nak buat entry usik2..
kelakar betul dengan sikap2 lalang yang
ada pada manusia ni..

bila angin bertiup ke kiri..
dia pun ikut pi kiri..
bila angin bertiup pi kanan dia pun pi kanan..
tak dak angin dia senyap..

hahah..
aduhai..
minggu lepas kemain lagi..
menjulang2 si messi..
konon nye messi sorang boleh lawan 3 penyerang chelsea.
last2 hari ni lain pulak cerita nya..
yang geram tu siap mengutuk2 penyokong chelsea..heheh

sebab tu la bila kita suka pada satu2 benda..
kita jangan menghina pada benda yang kita tak suka
sedangkan orang lain suka..
diam2 sudah la..
tau la fanatik tapi agak2 la sikit kan..
sebab nasib kita ni tak selamanya kat atas dan
tak selamanya sentiasa bernasib baik..

belum final lagi dah berubah hati..
agaknya kalau chelsea kalah final nanti
berubah lagi la pendirian dia...
hahaha...

Bola ni untuk hiburan je..
jangan la serius sangat sampai hina2 orang..
lagipun penyokong ni jadi tukang sorak je..
bukan kita yang berambat tengah padang tu.

apa pun..
maju lah sukan…

NAK ADA NAMA MACAM ORANG KOREA??CUBA INI...

Assalamualaikum...

Ada lagi tak yang sedang membaca ni suka kan korea??
kalau suka jom cuba tengok apa nama korea korang.
ini untuk suka2 je..
bukan betul pun..
jangan ambik serius ok..

Contohnya kalau korang lahir 4 semptember 1949 jadi
mana korea korang ialah jung sio Hee.
kita cuba ok..

Untuk nama depan korang gunakan nombor terakhir tahun kelahiran.
contohnya 1985.gunakan nombor 5.

0 : Park1 : Kim2 : Shin3 : Choi4 : Song5 : Kang6 : Han7 : Lee8 : Sung9 : Jung
kemudian untuk nama tengah gunakan bulan kelahiran korang.
1 : Yong 2 : Ji 3 : Je 4 : Hyev 5 : Dong 6 : Sang 7 : Ha 8 : Hyo 9 : Sio10 : Eun11 : Hyun12 : Raedan yang last sekali nama panggailan nya gunakan tarikh lahir.

1 : Hwa 2 : Woo 3 : Joon 4 : Hee 5 : Kyo 6 : Kyung 7 : Wook 8 : Jin 9 : Jae 10 : Hoon 11 : Ra 12 : Bin 13 : Sun 14 : Ri 15 : Soo 16 : Rim 17 : Am 18 : Ae 19 : Neul 20 : Mun 21 : In 22 : Mi 23 : Ki 24 : Sang 25 : Byung 26 : Seok 27 : Gun 28 : Yoo 29 : Sup 30 : Won 31 : Subtarikh lahi…

AWAL PULAK DIA SAMPAI...

Assalamualaikum...

Berkali2 tengok kalender hari ni...
hari ni 8 hb kan???

sebenarnya terkejut tengok
cek nuffnang sampai awal..

selalunya dalam 13-15 hb baru sampai..
tapi bulan ni sampai awal pulak..

mungkin nuffnang tau minggu depan cuti sekolah..:)
boleh la guna untuk jalan2 nanti..heheh..

terima kasih nuffnang...
eh!!korang pun dah dapat cek kan???
jom enjoy..
ekekek...


sekian..

GAMBAR2 SEKSI

Assalamualaikum...

selamat petang..
suka tengok gambar seksi tak??
seksi yang macam gambar perempuan ni??
suka??

jom kita hilang kan mengantuk petang
ni dengan gambar2 seksi...

*
*
*
*
*






ok dah...
jangan muntah sudah la..
hehehehe

sekian..

TIDUR SAMBIL BERPELUK

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua..
kejap lagi nak pi ambik maisara kat sekolah..
sebelum tu update blog dulu..
aku ni time baru dapat be je rajin update..heheh..
masuk 2,3 hari datang la malas nya tu..aduhai.bila nak berubah entah...

balik pada tajuk..
korang kalau tidur peluk anak tak??
cemana ye sambil tidur peluk anak...
sebab bila dah tidur kan bukan sedar apa..
takut terpenyek anak tu..heheh

biasanya kalau nak peluk anak..sementara dia nak tidur jela..
dah tidur tak de peluk2 dah...heheh

kalau tidur peluk laki cemana pulak..
selesa ke??
ada yang selesa..ada yang tidak..

kalau aku tidur sambil berpeluk ni aku kurang selesa..
dengan anak ke..dengan sapa2 je la..
boleh berpeluk..2,3 minit je...heheheh
kalau berpeluk sampai ke pagi aku tak boleh tidur.heheh

tapi sebenarnya tidur berpeluk ni bagus..
tak kira la dengan anak atau pasangan kita..
ianya mengeratkan ghubungan kita dengan mereka.
cuma kalau tak selesa tak payah la buat..


hehehe

sekian..

KENAPA ORANG MELAYU TAK SUKA KUTIP TIN KOSONG TEPI JALAN

Assalamualaikum...

selamat pagi...
Biasanya pagi2 selalu nampak makcik dan pakcik2 cina
yang kutip2 tin dan kotak kat tepi jalan
depan rumah aku ni.sambil bersenam pun mata
melilau tengok sekeliling kot2 ada tin2 kosong dan apa je
barang yang boleh di kitar semula..

selalu nampak orang cina buat macam tu..kan??
orang melayu jarang la nak jumpa yang kutip2 tin ni.
memang orang melayu pun amalkan kitar semua barang2
buangan macam tin dan suratkhabar tapi semuanya tu yang kita
beli dan habis guna kita simpanuntuk dijual,kan ??
kalau nak kutip2 tepi jalan tu idak le...

jangan la salah sangka ye...
bukan la orang melayu ni pemalas nak kutip atau malu..
tapi tau2 je la bila dah kutip tepi jalan ni..
ada rasa was2 sikit...duduk negara berbilang kaum ni
kena la paham..bukan semua orang bela kucing...
ada yang bela anjing.anjing pulak suka memancut
tak kira tempat.

tu yang malas nak kutip2 tu.kan??

sekian..

SALAH SATU SIKAP BURUK BARACK OBAMA

Assalamualaikum...

Apa benda sikap dia yang buruk sangt tu??
jom kita tengok..kot2 la sikap buruk dia tu
sama dengan sikap buruk kita..
hehehehh...




korang ok tak kalau bos
kat tempat kerja korang buat macam ni
bila depan2 korang??

sekian...

TAK TAU NAK BUAT APA DENGAN DUIT NI

Assalamualaikum...

Manusia ni bila terlalu banyak sangt duit mesti dia sampai tak tahu nak buat apa..
bila tak tahu nak buat apa
dia mula la buat benda2 yang tak penting..
yang lebih kepada keduniaan..
padahal haji dan umrah pun tak buat lagi..

Entah berapa banyak rumah anak yatim kat malaysia ni..
rumah anak yatim kat malaysia bukan sepuluh bijik tau..
ada beratus2 rasanya..
dia masih tak tahu duit dia nak buat apa..

Bukan rumah anak yatim je..
rumah orang2 tua pun banyak..
tapi dia masih tak tahu duit dia tu dia nak buat apa..
jadi dia puaskan je la nafsu dia menggunakan duit yang Allah pinjamkan pada dia


dia ubahsuai kereta,..bagi ada kepak..
dia pi bedah hidung bagi mancung sikit..
tahun ni ja dah pi bandung 5 kali...
"ala..jalan2 je.."

Minta maaf kalau ada yang terkecik hati
terkecut perut...
sapa makan cabai,rasa la pedasnya..:)

sekian..

LIPSTIK DI GIGI??

Assalamualaikum....

Selamat pagi semua...
ada yang masih bercuti ka???

Pagi ni kita cerita pasal kita la ye..pasal perempuan..
orang perempuan ni memang sukakan kecantikan.kan??
baju nak cantik,kasut nak cantik..

alamak...sekali senyum..lipstik kat gigi la...
heheh..pernah tak jadi kat korang gitu..
cemna lipstik boleh terlekat kat gigi??


kalau lipstik yang warna tak berapa nak terang takpe la...
kalau yang warna merah menyala..
ish..malu la..

masa mula2 aku pakai lipstik dulu pernah la jadi macam ni...
bila kawan tegur..."na..lipstik ada kat gigi la.."
tersipu2 malu je...heheh

sekarang tak de dah...
sebab bila setiap kali pakai lipstik
senyum lebar2 depan cermin...
senyum untuk tengok gigi...
yakin tak de lipstik kat gigi baru la berdepan dengan
orang ramai..

kalau ada lipstik...
apa lagi...ambik tisu..gosok la..heheh

sekian...

GAUN PENGANTIN INI BOLEH DIMAKAN

Assalamualaikum...

Ni salah satu cara untuk berjimat
bagi bakal2 pengantin yang nak berjimat boleh ikut cara ni..
habis majlis baju pengantin pun habis..

kat dalam tu kalau tak nak bubuh kek
boleh ganti dengan nasik minyak atau pulut kuning..

sepanjang majlis berlangsung korang duduk je satu tempat dan "nikmati" gaun korang..
badan pun tak penat nak kena melayan tetamu sana sini..kan??

cemana??suka tak??
ada yang nak buat??kalau korang buat gini
memang majlis korang jadi bualan sampai keanak cucu la...

heeehheh

sekian..

MENUMPANG JE...

Assalamualaikum...

selamat petang semua...
tak best la kena bahagi2 masa lak nak online ni...kan??
lappy aku rosak.
dah 2 minggu ni tak siap2..
jadi terpaksa la menumpang pc abang lan..

jadi bila menumpang ni kena la sedar diri sikit.
ekekeke..tapi tak pe. .
sekejap pun aku usaha la jugak
untuk berblog walaupun tak macam selalu...

cakap pasal menumpang..
korang pernah tak bagi orang menumpang
tapi orang tu macam tak sedar diri.
bagi tumpang rumah,habis semua
barang2 kita dia buat macam barang sendiri..

bagi tumpang kereta.
wah..habis diselongkarnya dalam kereta kita tu..
cd2 semuanya bersepah..

hangin je dengan orang macam ni..kan??
nak marah kang kecik hati..
kalau rapat tu boleh la tegur2 tak??
ni kalau yang kenal gitu2 je...
parah...

kalau sewa kan rumah boleh kata tumpangkan ke ??
ye la kot..kan???
cer bayangkan kita sewakan rumah
lepas tu habis dinding2 dalam umah tu
berlubang2 kena paku..tu pun jenis tak sedar diri jugak tu..

memang ramai orang yang suka
mengambil kesempatan ni.
kadang2 kita dah hati2 pun te…

Entry ini tidak sesuai untuk bacaan anak2 dibawah 18 tahun.

Assalamualaikum..

Mat rempit,penyamun,perogol..lagi 'pe' apa ye??peragut..itu lebih kurang sama la dengan penyamun kan??perasuah pun dalam kategori penyamun jugak..macam2 'pe' ada kat malaysia ni.tengok mat rempit tu sampai kena tukar jadi samseng jalanan tapi tak de lak kurang mat2 rempit ni .sebab apa??sebab nama tu tak terhina langsung..gelaran penyamun pun dah kurang kualiti hina dia tu.porogol lagi la tak hina kan..anak sendiri pun dia ngap.sebab panggilan 'perogol' tu kurang bagi kehinaan pada dia..

Jadi entry aku kali nak tukar semua nama2 mereka2 tu..kali ni aku nak tukar nama mat rempit atau samseng jalanan.nama yang paling sesuai adalah 'celake'..

"eh!!tengok mat rempit tu bawak moto..bahaya nye.."

..kalau kita tukar mak rempit kepada 'celake'..

"eh!!tengok celake tu bawak moto..bahaya nye.."..nampak lebih kehinaan kan??

baca lak berita dalam surat khabo..

"seorang mat rempit di jatuhi hukuman penjara 12 tahun kerana…