Skip to main content

Posts

Showing posts with the label suka2

MARI KITA UJI MATA KITA..

Assalamualaikum...




mengantuk tak??
jom kita test mata kita..






Boleh baca tak apa yang di tulis..tak nampak??
cuba buat macam ni..

mula2 tutup mata sampai 90%..
jangan tutup habis tau..90% je..
lihat pada gambar skrin...


ok..sekarang dah nampak??



sekian..

MALEFICENT...

Assalamualaikum... saya dan anak2 suka tengok filem Maleficent.. dah beberapa kali jugak la dok langgan kat astro .. aampai dah boleh hafal pulak skrip nye.. heheh
Habis je mabuk filem tu beralih pulak ke games Maleficent  ni



Nak ikut bermain? sila download kat google play store ye.. best jugak.. lebih kurang macam game candy crush je.. tapi lagi best kot.. dah berapa bulan main game ni baru dok kat level 196.. heheh..
Sekian..

INI LAH 30 PERKARA YANG SELALU BERMAIN DIFIKIRAN KITA SEBELUM TIDUR

Assalamualaikum...

Dayang Deno

Tadi pi blog deno nampak entry nak tidur dia tu..Biasa la..kan,bila nak tidur tu mula la nak pikir macam2 ..ingat kat kekasih la..nak balas dendam kat jiran la..macam2..jadi jom tengok 30 perkara yang kita akan fikir sebelum tidur..

1-"Eh..aku dah kunci pintu ke belum tadi..nak pi check la.."

2-"sekarang dah jam 1.09 minit.kena bangun jam 6.maknanya tidur 5 jam je la..."

3."Bunyi apa kat luar tu?"

4."tak de apa2 la..kucing je kot..."

5."kalau la tetiba hantu melintas depan ni?"

6."ergh..seram sejuk je rasa nih..."

7."baik aku selimut tutup mata.."

8."Awat rasa seram lain macam dah ni?"

9."mesti esok ngantuk giler kat opis."

10."kalau hantu melintas depan ni ,aku buat tak nampak je la.."

11."handphone kena letak dekat2 sikit."

12."pagi2 esok nak check blog la.."

13."sementara nak lelap buka la facebbok kejap"

14."ada notif…

8...8 LAGI....!

Assalamualaikum/...
Jom 2..bangun.. kita regang2 kan otot dulu..



8..8 lagi.. 7,6.5.4.3.2.1 .. pengsan...! hahahha
Dula masa kecik kalau pagi2 tu selalu tengok  kat tv rancangan  bersenam pagi2.. siap ikut sekali buat.. tapi dah tua ni boleh tengok je la.. tengok sambil bergolek2 dpan tv..hhehehe

sekian...

CER BUAT GINI...

Assalamualaikum...




tak payah la sampai warnakan badan awak beriya2..
cukup setakat
awak berdiri dan lenturkan badan
macam gambar bawah ni..


boleh tak??
cuba la..



hey..awak ..ye!
awak yang bulat2,debab2 tu..
cepat buat..
boleh tak??


hahahah,,
jangan la marah..saya bergurau je..


sekian..

PEREMPUAN SUKA TAHAN KENTUT

Assalamualaikum....

selamat malam..
siapa suka bau kentut?/
kalau diri sendiri yang terkentut pun
cepat2 tutup hidung apa lagi
kalau orang lain kentut.
boleh kena darah tinggi tau..

hahahah..

betul ke lelaki lebih kerap kentut??
sebenarnya tak de kena mengena kentut
ni dengan jantina seseorang.
orang perempuan mungkin nampak kurang
kentut sebab mereka suka tahan kentut
tambah2 di kalayak ramai.

kalau rasa nak kentut sangat cepat2 pi
tempat yang tak dak orang..tak pun
simpan dulu kentut tu..satgi sampai rumah baru kentut puas2..
hehehe..betul tak perempuan..
jangan nak tipu kata tak..:p

nampak tak??
kentut ni boleh ditahan tau.kita boleh tunda2 kentut ni..
jadi jangan la kentut depan orang ye..nampak tak sopan la..
bukan saja mengganggu orang lain
malah menjatuhkan imej kita je..

mujur kentut tak de warna..
kalau tidak ..kantoi la!!heheh

sekian..

GAMBAR: SELALUNYA INI LAH YANG KITA SANGKA....

Assalamualaikum...

selalu nya ini lah yang kita sangka ..
tapi yang sebaliknya lain pulak yang jadi..
heheheheh










Orang perempuan memang macam ni..
apa pun kami suka mencuba..
hasilnya tolak tepi dulu..
kan???



haahhaha..
ketawakan kat diri sendiri..




selagi kita tak cuba..kita tak tahu..ye dak??
Jadi pada semua perempuan,wanita,gadis ,mak orang,anak dara..
dan semua2 nye la..
jangan berhenti menCuba..


sekian..

PROJEK BAIK PUNYEEEE!!!

Assalamualaikum...


Anak-anak tengah tidur ni.. Perlahan2 ibu bangun dari sofa.. Melangkah macam pencuri.. Menuju ke dapur..
Ambik periuk letak atas dapur perlahan2.. Jangan ada sikit bunyi pun.. Ibu ada projek baikkk punyee!!
Ibu buka almari dapur.. Terus masuk stor. Bukak perlahan2  bungkusan yang ibu ambik dari  Almari dapur tadi. Kena buka bungkusan tu dalam stor sebab kalau buka kat dapur anak2 dengar terus dia orang bangun.
ibu mula beraksi di dapur tanpa apa2 bunyi.. Hebat tak ibu?? Akhirnya apa yang ibu idam2 kan selama 3 hari ni tercapai jugak..

Haih..nak makan mi segera pun susah.. Hehheh..
Sekian..

BILA BAB MAKAN.....

Assalamualaikum....


Sekian...

INI SEBAB KENAPA PERLU ELAK KAN MAKAN AYAM

Assalamualaikum...



Oleh sebab Maisara asyik makan ayam dan tak mau makan ikan,
aku pernah cakap kat dia macam ni...

"ibu tak suka ayam bukan sebab dia tak sedap..
tapi sebab ayam ni pengotor..
ikan haiwan yang paling pembersih..."

Maisara: kenapa?

"sebab ikan,apa yang dia makan semua basuh dulu..
lepas basuh baru dia makan..
ayam pulak semua benda kat tanah ke,kat kasut ke,
semua dia makan..dia mana ada basuh2.."

lepas cakap macam tu ,3 ekor ikan dia makan..hahaha..
tapi tak de la dia tinggalkan terus ayam tu..
cuma bila kata "hari ni tak masak ayam"
dia ok je..dia makan je ikan macam biasa..

Ini cuma trick untuk diguna pakai pada budak2 je..
Nanti dia dah besar pandai2 la dia fikir semula.
lagi pun ikan lebih bagus dari ayam..kan??

hehhe.

sekian...



AKHIRNYA DAPAT JUGAK JADI MAK ENCIK

Assalamualaikum.....

Aku
Ingat tak dulu kalau drama2 tv,
Bila ada watak orang kaya dan orang gaji,
Mesti orang gaji tu panggil orang kaya tu Mak Encik..
Bila fikir2 balik bestnye la kalau orang panggil aku mak encik..
Hehehh..


Tapi semalam dapat jugak aku merasa jadi mak encik.
Lepas balik dari klinik,aku tengok tv..
Tetiba dengar orang panggil kat luar..

"Mak encik..mak encik.."..

Mula2 buat tak tahu je..
Sebab aku bukan mak encik...
Tapi bila jenguk..
Eh!ada orang depan pintu pagar rupanya...

Dia datang mintak sedekah je..
Perempuan India..tua..
Hehhe..tak pe la..
Merasa jugak jadi mak encik..

Harap2 nanti ada yang panggil aku datin pulak..
Kan sekarang kalau citer orang kaya je,
Mesti orang gaji panggil orang kaya datin..

Heheh..

#sian perempuan india tu,dia pergi minta sedekah kat rumah india sebelah,boleh kena halau pulak.depa siap letak anjing depan rumah.

Sekian..


MACAM NI LA SAYA BLOGWALKING

Assalamualaikum...



baru sampai kat blog Choi Zila..
ada banyak lagi ni..
sabar ye kengkawan...
gini la saya setiap hari..
tapi hari ni lewat sebab siapkan tempahan biskut makmur
dulu..lepas siap terus pos...
tu yang lewat sikit ..sorry...:p

kita teruskan perjalan....
VroooommMMMM.......


sekian...

NAME IN DUSUN

Assalamualaikum...
Mesti ramai yang dah baca pasal ni kan?? yang belum tu cer cuba  check nama korang pulak.. aku jumpa ni kat ig Marsha..


kalau nama aku pulak..
punya la lawak..hahhaha..
nak sebut pun malu..

rasa macam nama aku sekarang
lebih sedap dari nama Topulou..
hahahha...

sekian...

BERGOSIP JE ENGKORANG BERDUA YE?

Assalamualaikum...

tengok depa berdua ni...bergosip je kerja nya..

Itu je la kerja korang ye..bergosip tak sudah2...

Eii..tak kose aku...dok ngata aku ke apa tu??

sampai anak lapar pun tak dipeduli..sibuk bergosip! apa nak jadi la..

Apa tengok2????betul pe aku kata..korang ngata aku kan???

sekian..

KITA PM DIA ATAU DIA PM KITA DULU??

Assalamualaikum...


Aku keliru sikit bab2 PM ni.. atau ayat panjang nya Private Message.
Contohnya gini..
Abu jual roti kat facebook.. dia pun terang kan la gini..
"saya  jual roti.. harga rm 10,, bla..bla..bla.. saiz roti,warna roti,inti roti bla..bla.. tel: 0123456789 email: roti@gmail.com. berminat sila pm.."
lepas tu ada orang komen kat bawah nya..
"pm..."

pelik tak?? nak pm apa nye?? bukan sepatutnya dia ke yang pm peniaga tu dulu?
kalau peniaga tu yang pm dia dulu apa peniaga tu tanya biasanya ye??  dia tanya gini ke?
"nak beli ke tak nak?"
aku tak tahu sebab tu aku tanya korang.. Biasanya kalau aku nak beli barang tu aku yang pm peniaga tu..bukan suruh peniaga tu pm aku dulu.
heheh...
sekian...

AWAK TENANG SAYA PUN SENANG

Assalamualaikum..


Mendung la kat sini..nak hujan.
best jugak mendung2 macam ni ..
rasa tenang je..
(walaupun kain baju ada 3 bakul tak jemur tu)

Cakap pasal tenang..
korang tau tak
buat kerja rumah seperti cuci cadar,kemas bilik,
cabut rumput depan umah,vacum karpet,
itu semua boleh buat kita rasa tenang..



masa kita uruskan kerja2 tu
kita cuma fikir untuk
siapkan kerja2 tu secepat mungkin..

jarang la kita nak pikir benda lain..kan??
kemudian bila siap je semua kerja2 tu
kita akan rasa lega dan puas hati..
badan pun jadi segar sebab
semua tu buat peluh kita keluar..

tak peraya??
mai umah aku ,tolong sidai baju dan
mop lantai...
korang rasa tenang aku rasa senang..

heheheh

sekian...

cara-cara minum kopi yang betul

Assalamualaikum..

selamat pagi semua...
dah minum kopi??

aku mulakan hari ni dengan entry pertama
tentang cara2 minum kopi.. ha...ada orang yang tak boleh minum kopi sebab tak sedap katanye.. kopi hitam..tak boleh masuk. aku dulu macam tu la..
sekarang aku adalah penggemar kopi..

ok..cara yang betul nak minum kopi ..
1)mesti lah ada kopi..pastikan kopi tu tak panas sangat dan tak sejuk sangat.. maknanye suam2 hangat je la..

2)duduk dalam keadaan yang selesa..bukan berdiri bukan mencangkung. kalau duduk di meja makan pastikan badan tegak.dalam keadaan selesa tau. kalau duduk bersila pulak pastikan korang bersandar di dinding..

3)suasana mestilah nyaman.tak panas sampai berbahang muka. kalau boleh kipas angin tu kasi kuat sikit angin nye..sejuk2 lagi nikmat weh!!

4)tak de bunyi bising2 yang memekak kan telinga.. kalau ada bayi2 nangis ke sumbat je mulut dia dengan botol susu.bagi senyap sikit..

5)kemudiaan hirup kopi perlahan2.sebelum air kopi tu masuk dalam mulut tiup sambil2 lalu je.…

BAJU RAYA PUNYA PASAL

Assalamualaikum..

tadi kan..
aku masuk bilik air nak mandi..

sambil mandi tu berangan2 la
nak pilih baju raya cemana kan...
nak beli kat mana..
nak warna apa..
baju maisara nak yang cemana..
seronok betoi berangan..

Lepas tu aku ambik ubat gigi..
picit kat tapak tangan...
picit banyak..

Kemudian baru sedar,,
la...bukan sabun..
rupanya ubat gigi..

ha...berangan lagi...
padan muka..
gigih aku masuk kan balik ubat gigi tu
dalam bekas dia semula..

##entry yang tak de paedah...heheh

sekian..


TAK PAYAH BELI MEJA

Assalamualaikum...
untung la sapa kawen dengan dia..
tak payah beli meja...

hahhah..

sekian...

BILA ANAK-ANAK TAKUT...

Assalamualaikum..



Aku cukup tak suka kalau ada orang yang takut2 kan anak aku..
tambah geram kalau sampai dia menangis..
memang nak makan penampar la..kan??





Bukan anak aku je..
kalau tengok anak orang pun bila diusik
sampai dia takut memang geram je rasa..
Bahaya tau kalau budak2 takut sampai dia terkejut..
boleh demam tau..
budak2 kecik demam boleh melarat2..
kita yang tua ni kalau demam pun tak tahan..kan??
,...



Kalau yang macam gambar bawah ni bukan je boleh buat budak2 demam malah boleh hilang selera makan seumur hidup..



Dalam hati budak ni mesti kata..

"eiii..awat la buruk sangt..."

hahahah


sekian...