Showing posts with label suami lebih muda. Show all posts
Showing posts with label suami lebih muda. Show all posts

Monday, 10 August 2015

JIKA BERCINTA DENGAN LELAKI LEBIH MUDA

Assalamualaikum...




Susah kita nak ramal siapa yang bakal jadi pasangan kita.
Berkawan dengan si A,berkahwin dengan si B..
Suka yang tua tapi dapat yang muda..
Tak salah pun kalau suami lebih muda..
lebih muda,lebih tinggi semangat nya..kan??hahhah
meh nak kongsikan dengan korang apa perlu
korang buat bila bercinta dengan lelaki lebih muda
supaya hubungan tu jadi best..heheh

1-faham betul2 konsep kedewasaan.
dewasa ni tak cuma berdasarkan dari umur saja..
kadang2 lelaki yang muda pun lebih matang dan lebih dewasa dari kita.
sekarang ni aku ada jugak kenal blogger2 lelaki yang muda2 tu..
tengok depa macam lebih matang la...ada jugak yang perangi macam budak2..
tapi lebih ramai yang matang.tapi dalam kematangan tu tak dinafikan ada sikap2
kebudak-budakan tu..tapi kalau dia nampak macam melampau tu
tak salah kita tegur.kalau yang kita boleh hadap,kira ok je la..

2-kebudak-budakan
kalau lelaki tu ada sikap kebudak-budakan
apa kata kita pun nikmati la ianya bersama..hehe..
berseronok macam dia berseronok..
sekurang2 nya kita pun nampak sama muda dengan dia..yang penting jangan
melampaui batas.

3-komunikasi
kita kena paham lelaki yang lebih muda dan ada
sifat kebudak-budakan ni,dia sedang
belajar untuk mejalani hubungan yang lebih serius.jadi kena bagi dia masa.
jangan diam bila ada yang tak kena sebab dia tak kan paham dengan sendiri.

4-bersabar
hubungan mana yang tak perlukan kesabaran.ini kunci utama dalam
apa pun perhubungan.bertenang dan tetapkan dalam hati yang dia sedang belajar untuk jadi dewasa.
jangan melenting.

5-terima sedanya
kita yang memilih untuk bersama dia jadi
memang patut la kita terima apa saja kelebihan dan kekurangan dia.
jangan cuba2 untuk mengubah diri dia dengan mendadak.
kalau benda tu serius dan melampau ambik la masa untuk ubah.

<<<..Apa kata mulai hari ni awak cuba buat sesuatu yang baru..Lihat kesan nya yang akan mengubah seluruh kehidupan awak..!!

sekian..