Showing posts with label rozita che wan. Show all posts
Showing posts with label rozita che wan. Show all posts

Friday, 19 May 2017

14 GAMBAR INI MEMBUKTIKAN ROZITA CHE WAN MEMANG CANTIK

Assalamualaikum...

Saya suka tengok orang yang cantik-cantik.Salah satu perkara yang paling cantik di dunia ni ialah Rozita Che wan.Dia cantik..kan?
Walaupun saya selalu nampak ada komen2 jahat yang sengaja nak bagi Che ta ni marah dengan mengkritik penampilan dia tapi bagi saya apa yang dia pakai membuatkan dia sangat cantik.
Mereka merasakan bila seorang wanita tu dah berusia bermakna dia  kena pakai kain batik, tudung awning , baju bunga besaq dari atas sampai bawah .hahaha..
Kebanyakan nya orang perempuan la yang suka mengkritik penampilan Che Ta ni..



Bagi saya pulak Che ta ni macam satu inspirasi untuk wanita-wanita lebih menjaga penampilan.
Kadang2 ada yang kritik  Che ta dah tua tak boleh bergaya macam anak dara umur 20.
salah tu..Semakin kita berusia  bermakna makin banyak la yang kita kena jaga terutamanya penampilan kita.

Dah tua2 ni kalau comot geli pulak orang nak dekat.Silap2 anak cucu pun tak selesa.


Bukan nak suruh tiru apa yang dia pakai . mel;ampau pulak kita yang biasa2 dok rumah ni nak pakai baju macam Che Ta ..cCma bila dia tunjuk yang dia boleh cantik walaupun dah berusia , kenapa kita tak boleh .Walaupun pakaian kita hari2 adalah seluar  jeans dan t shirt , tapi kita tengok la cara dia padan kan pakaian dia..
Cara dia gayakan handbeg dia dengan pakaian dia.
Perasan tak kalau dia nak keluar santai2 dengan anak2 dia tak de pun dia bawak beg macam mak datin tu.Dia bawak beg galas yang biasa je.
Benda2 macam tu la yang kita nak ikut..


Yang penting kita ambil la yang positif..Semangat dia mencari rezeki, usahanya dalam mengembangkan perniagaan nya, cara dia menguruskan anak-anaknya..dan cara dia menjaga penampilan dirinya..
Itu lah perkara yang membuatkan wanita bernama Rozita Che Wan ni sangat disenangi oleh ramai orang.





Cara Che Ta melayan anak-anaknya sering menjadi perhatian orag ramai.Ada yang kata caranya tak betul dan terlalu memanjakan anak-anak nya.
Bagi saya semua ibu bapa ada cara sendiri mendidik anak-anak asalkan anak2 tahu apa yang betul dan yang salah.

Kalau ada salah yang anak -anak Che Ta buat itu sebagai proses pembelajaran untuk mereka.Sama je macam anak-anak kita juga. Anak kita pun bukan lahir-lahir terus pandai semua benda..Tak perlu la kita salah kan Ibu nya.



Berbagai cabaran hidup ditempuhi wanita ni.Lagi-lagi2 seagai seorang  public figure yang dikenali ramai.
Setiap tindak tanduk nya menjadi pertikaian dan perhatian .
Bayangkan macam mana dia menghadapi semuanya .?kalau kita di tempat dia apa 
apa yang kita rasa.



Dia tak minta di puja cuma kita ni sebagai manusia perlu lah ada sikap menghormati orang lain..
Hormat dan memuja tak sama tau.
Kita yang bukan selebriti ni pun kalau kawan-kawan bercakap kasar tak hormat diri dan perasaan kita pun kita marah..Itu cuma 4,5 orang yang mengata.Bayang kan kalau dari 2 juta pengikut , 1 juta mengecam kita.Boleh tak kita hadapi perkara tu?



Gambar yang paling  menyerlahkan kewanitaan Che Ta..Sangat sempurna.
Nampak macam seksi tapi sebenarnya dia cantik..bukan seksi..
Perfect!




Gabar mana satu yang menyerlahkan kecantikan Che Ta?

sekian..

Sunday, 18 October 2015

KONTROVESI GORGEOUS BY RZW: CHE TA NASIHAT KAN JANGAN BERNIAGA KALAU TAK SABAR

Assalamualaikum....

Saya tak tahu pulak rupanya laris sungguh minyak wangi Che Ta ni..Ingatkan sambutan nya biasa2 saja.tapi bila baca komen2 dia IG Che Ta terkejut juga sebab yang dah beli,nak beli , nak beli tapi tak dapat2 , memang ramai.bukan sorang dua.Patut la sampai tak de stock.


Ada yang sampai marah2 sebab minyak wangi yang di order tak sampai-sampai.Duit kat pelanggan dah ambil untuk peniaga buat modal,,tapi minyak wangi tak juga dapat.Bila ada yang meluahkan rasa tak  puas hati dengan Che ta disebabkan barang tak dapat2 ni ,Che Ta pun naik angin juga la..Apa yang di saran kan oleh Che Ta tu memang betul sangat.kalau tak sabar jangan berniaga.lagipun Che Ta pun tak pernah suruh peniaga2 ni ambil bayaran dulu dari pelanggan yang nak beli minyak wangi dia.jadi tak patut la nak salah kan Che ta kalau ada yang marah2 bila duit dah bayar barang tak sampai.
.


Keluaran pertama minyak wangi Che Ta ni dikatakan mengalami masalah oleh pihak pengeluar dan ianya memang tak dapat dielak kan.Pihak Che ta juga dah memohon maaf kepada semua peniaga atas kelewatan dan berjanji barang yang dipesan akan samai pada mereka November ini.




Apa pun saya setuju dngan pendapat Che Ta ..Kalau tak de sabar jangan lah berniaga.Soal modal tu pulak, lebih baik kita gunakan modal kita sendiri.lagi2 kalau dah lama berniaga.Mustahil tak de modal untuk berniaga tapi nak berniaga.Mana boleh macam tu.takut jadi macam ni la...Barang tak dapat,pelanggan dah marah2, kita yang jual pun jadi sakit hati dan tertekan.Lepas tu mula salah kan pihak lain.


sekian...

Tuesday, 28 July 2015

TAK PAYAH NAK JADI BATU API TO ME AND CHE TA - FAZURA

Assalamualaikum...

kalau di negara lain kita selalu dengar cara bangsa lain bercakap
macam agak kasar dan tak sesuai nak diamalkan dinegara kita.
Walaupun negara kita ni macam berbilang bangsa
tapi saya rasa kebanyakan dari kita tak suka dengan bahasa kesat dan kasar..kan??

Tapi masih ada juga yang amalkan
penggunaan kata2 dan perkataan yang macam tu..
Bagi orang yang tak biasa dan faham makna
perkataan tersebut memang agak janggal dan tak sedap untuk diamalkan..


Baru2 ni Anak pelakon jelita Rozita Che Wan iaitu Aniq
ada memuat naik gambar beserta caption yang mengundang
tanda tanya ramai pengikut pelakon Jelita ni..
Gambar tersebut dimuatnaik kembali (repost) di IG Che Ta..



Namun penggunaan perkataan "N" tersebut
membuat pelakon cantik Norfazura menegur Che Ta
supaya tidak menggunakan  perkataan tersebut.
walaupun teguran Fazura tu ada benarnya masih ada
yang merasakan ianya satu perkara kecil dan tak perlu nak dipertikaikan..



Saya setuju dengan Fazura ni..
benda macam ni kita jangan lah anggap ianya biasa,
sebab takut dimasa depan perkataan2 macam ni asyik duduk di 'bibir anak2 je..

Saya teringat dulu masa kecik saya
saja2 je cakap dengan adik saya dengan membahasakan diri sebagai
"wa dan lu.."
tapi opah saya punya la marah sampai sekarang saya jadi takut nak guna perkataan tu..
Tapi,hakikat nya perkataan tu dah digunakan dalam
percakapan seharian anak2 muda sekarang..
sampaikan dah jadi macam biasa je..
padahal dulu kalau cakap "gua lu" ni agak kurang sopan
lagi2 untuk seorang wanita..

  <<<Ada plan nak bercuti ..Promo Air Asia . untuk minggu ni sahaja..cepat2 rebut!!

sekian.

Thursday, 2 July 2015

JANGAN BERANGAN LA NAK PAKAI BAJU CHE TA..

Assalamualaikum..



Bila entah nak kaya macam Che Ta ni..
Ada baca tak yang dia kata dia kena sewa
kondo sebab nak letak kan baju2 dia yang banyak tu..
Selalunya orang kalau baju banyak
orang beli almari baru..
tapi Che Ta siap sewa kondo..Kau mampu??
hahahah...

Tu baju Che ta..
baju anak dia pun banyak jugak..
Sampai 4 almari.
baju2 tu pulak pakai sekali je sebab banyak sangat..
kebanyakan nya baju2 berjenama yang diberikan oleh penaja2
dan dihadiahkan oleh peminat..
eh!!peminat ke??ke onlineshop sebab nak suruh promot.??heheheh


Sekarang kan memang gitu trend nya..
bagi baju kat artis dengan harapan artis tu akan promote..
padahal artis tu buka2 je terus campak dalam lemari..
nak promote??tak sempat la..I ada show jap lagi..katanya...
ekekek..

Sebab tu la..
tak payah la bagi kat artis..
bagi je kat blogger..Blogger kalau mempromosi kan barang
memang terbaik...kan??hahha...

Apa lah nak susah2 Che Ta oi..
sedekah je la kat kami2 yang semekin ni..
hahha..bukan semua orang malaysia ni gemuk2..
ada je yang lebih kurus dari CheTa
(sebab dia kata dia tak jual kat orang sebab baju tu kecik2..
bajet cam dia sorang paling kecik kat mesia ni)

Tapi kan baju2 dia over sangat..
kalau sedekah kat orang miskin nak pakai pi mana la..heheh



Baju2 anak yang baru pakai sekali tu
sedekah je kat rumah anak yatim..
ramai je yang nak pakai..
ke Che Ta nak simpan untuk kelahiran seterusnya??

Pandai  pulak makcik dok ngajar Che Ta..heheh

Nak nampak "wow!" time balik raya nanti??
meh klik sini..tak pakai baju Che ta Pun boleh wow jugak la..

sekian..

Wednesday, 4 March 2015

PAKAI TELEKUNG ELOK PUN DEPA SAKIT MATA - CHE TA

Assalamualaikum...

Rozita Che Wan ni kalau apa2 kontroversi yang kena mengana dengan dia mesti ianya tentang penampilan diri dia.Maklum la..orang cantik...memang ramai yang tak suka..
saya paham tu..eceh!!nak jugak selit2 ngaku dia cantik walaupun syok sendiri je.

Che Ta ni suka bergaya,suka melaram..tengok la kalau dia berlakon ke,atau pergi majlis2 memang gaya dan penampilan dia tu wow sangat.
Bila jadi perhatian,tak semua orang nampak sisi cantik tu..
Ada jugak yang rasa dia melampau2 dalam berfesyen .


Sekarang Che Ta dan Zain ada di mekah menunaikan Umrah..
tengok Che ta...cantik tak??
tetap bergaya..kan???

Dengan telekung ungu dia tu memang nampak menyerlah sungguh..
Sampai ada yang tak puas hati la Che Ta dok melaram dengan gaya  mewah ni
masa menunaikan umrah..
Tapi betul ke kalau pi mekah tak boleh melaram macam ni??
Boleh kot..lagipun tu kan telekung ja..
cantik pe..kan?
bak kata Che ta...:-

Tak kan lah pakai cantik2 untuk Photoshoot ja.buat ibadat tak boleh ka nak elok..kalau tak suka nak tengok hat cantik2 hat elok2 jangan follow instagram kami...(sebab kami cantik dan elok ja..-ayat sambung sendiri.)

Setuju jawapan Che Ta..Macam mana la mata2 manusia yang tak suka tengok benda cantik ni..tengok ja benda cantik mula la nak sakit hati..pelik la depa ni...

sekian...